معرفی بهترین افزونه فرم ساز وردپرس

افزونه فرم ساز

این روزا خیلی از کارها از طریق سایت‌ها قابل انجام هست، پس از همین نصف خط متوجه می‌شیم که طراحی سایت یه بخش خیلی مهم برای هر کسب و کاری به شمار میاد. قالب‌های زیادی وجود دارن که کمک از اونها می‌تونید یه سایت منحصر بفرد برای خودتون داشته باشید، از بین همه‌ی این‌ها وردپرس یکی از قدرتمندترین سیستم محتوا به شمار میاد که استفاده از افزونه‌ها آن را هموارتر و قابل توسعه‌تر می‌کنه.

افزونه فرم ساز از محبوب‌ترین افزونه‌ها به شمار میاد، چون که شما با کمک این گزینه می‌تونید به راحتی و به شکل حرفه‌ای فرم‌های مختلفی را برای وبسایت خود ایجاد کرده و بازخورد و اطلاعات مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنید. اگه شما هم نگران طراحی سایتتون هستید، حتما تا آخر این مقاله تو سایت بهین آوا همراه ما باشید تا با بهترین افزونه‌های فرم ساز آشنا بشید.

افزونه فرم ساز

افزونه فرم ساز وردپرس چیه؟

خوب قبل از اینکه بخوایم انواع افزونه فرم ساز وردپرس و اطلاعات دیگه شو بررسی کنیم، باید بدونیم که این نوع افزونه اصلا چی هست؟ وردپرس یه سیستم مدیریت محتوا رایگان هست که نیاز به کدنویسی در طراحی و راه‌اندازی سایت را به کم‌ترین حد ممکن رسونده، همین عامل باعث شده تا خیلی از سایت‌ها از این قالب برای نیازهای خودشون استفاده کنن.

چیزی که برای این قالب خیلی مهمه، افزونه‌های اون هستن. اگه بخوایم کاربرد اصلی این افزونه‌ها رو بگیم باید گفت که یه ابزار قدرتمند برای ساخت انواع فرم‌ها مثل فرم تماس، ثبت نام، نظر سنجی و … هست.

یه افزونه فرم ساز باید چه ویژگی داشته باشه؟

تا اینجا گفتیم که اهمیت زیاد وردپرس باعث شده تا توجه افراد زیادی به سمت خودش باشه، همین عامل باعث شده تا افزنه‌های زیادی برای رفع نیاز افراد وجود داشته باشه. اما تا حالا شده که از خودتون بپرسید که این نوع افزونه‌ها باید چه ویژگی داشته باشن؟

برای پاسخ به این سوال باید بدونین که سایت شما چه چیزهایی باید داشته باشه و متناسب با اون افزونه مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. از ویژگی‌های افزونه‌های فرم ساز وردپرس میشه به موارد پایین اشاره کرد.

  1. استفاده آسان: اولین چیزی که برای هر فردی مهمه، استفاده آسون از یه افزونه هست، اصلا دلیل اصلی انتخاب وردپرس محیط تقریبا آماده‌اش هست. به همین خاطر این افزونه‌هاشم از این قاعده پیروی کنن، وقتی ازشون استفاده میشه اذیت کننده نباشن.
  2. اضافه کردن فیلدهای متنوع: مورد بعدی که باید افزونه‌ها داشته باشن، اضافه کردن فیلدهای متنوع هست. به این صورت که شما هر وقت که بخواید بتونید تغییرات مورد نظر رو براش اعمال کنید.
  3. ایجاد امنیت: افزونه‌ها نباید طوری باشن که امنیت صفحه شما رو به خطر بندازن، این موضوع برای افزونه‌های مخصوص تماس خیلی مهمه و طراح سایت باید این مورد رو حتما در نظر داشته باشه.

راهنمای نصب و راه‌اندازی افزونه فرم ساز

یکی از بخش‌های دیگه هم که دونستنش خیلی مهمه، راهنمای نصب و راه‌اندازی افزونه فرم ساز هست. با کمک این گزینه شما می‌تونید هر نوع افزونه که بخواید وارد سایتتون کنید و از نکات مثبتش استفاده کنید.  اکثر افزونه از همین قاعده برای نصب و راه‌اندازی پیروی میکنن ولی یه سری نکته وجود داره تو بخش معرفی هر کدوم از این افزونه‌ها بهتون میگیم. خوب پس بریم به سراغ راهنمای نصب و راه‌اندازی افزونه فرم ساز:

  1. اول از همه افزونه رو دانلود کنید و بعد از اون وارد بخش مدیریت سایت خودتون بشید و از منوی افزونه‌ها بخش افزودن و انتخاب کنید.
  2. بعد از نصب موفق افزونه فرم ساز وارد بخش برگه ها شده و بعد از انتخاب گزینه “افزودن بلاک” در بخش “جاسازی‌ها” (Embeds) گزینه formafzar forms را انتخاب کنید. بعد از انتخاب افزونه فرم افزار اطلاعات “شناسه امنیتی”، “شناسه فرم” و نحوه نمایش از شما درخواست میشه که باید اونها رو پر کنید.
  3. در آخر هم می‌تونید نحوه نمایش افزونه رو هرجور که خودتون دوست دارین تنظیم کنید.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: طراحی سایت با قالب آماده

افزونه فرم ساز

بهترین افزونه فرم ساز وردپرس

حالا که با اینکه افزونه فرم ساز چیه؟ ویژگی‌هاش و راهنمای نصبش آشنا شدید، نوبتی هم باشه نوبت اینکه بدونیم بهترین افزونه‌ها تو وردپرس چیا هستن؟. با استفاده از افزونه‌های کارآمد میتونید حتی با یه تیر چند تا نشون بزنید و از قابلیت‌هاش به بهترین نحوه ممکن استفاده کنید.

افزونه فرم ساز

افزونه Contact Form 7

قدیمی‌ترین افزونه وردپرسی Contact Form 7 نام داره، با وجود قدیمی بودنش هنوز هم تو خیلی از سایت‌های وردپرسی اجرا میشه و نیازهای افراد رو تامین می‌کنه. حالا سوال خیلی از شما اینکه این افزونه فرم ساز چه کاری انجام میده؟

اگه می‌خواید فرم‌های مختلفی مثل فرم تماس، سفارش یا هرگونه فرم رو توی وب سایتتون داشته باشید، می‌تونید از این افزونه استفاده کنید. از خوبی‌های دیگه این افزونه میشه به مواردی مثل سرعت لود بالا، ایجاد کد امنیتی، امکان قرار دادن فرم در هر جای وب سایت و تنظیم پیام‌های فرم به کاربر اشاره کرد.

مراحل نحوه راه‌اندازی این افزونه به این صورت هست که:

  1. اول از همه تو داشبورد وردپرس به بخش Plugins رفته و Add New را می‌زنیم. بعدش تو باکس مورد نظر اسم افزونه رو سرچ می‌کنیم پس از نمایش ابتدا Install و سپس Active را می‌زنیم تا پلاگین، فعال بشه.
  2. بعد از اینکه نصبش تموم شد، گزینه‌ای به اسم contact اضافه میشه. روی این بخش بزنید و بعدش Contact Form رو باز کنید.
  3. تو این بخش می‌تونید پنل اصلی مدیریت رو مشاهده کنین، حالا اگه بخوایم یه فرم جدید رو ایجاد کنیم باید چیکار کنیم؟ قبل از هر چیزی برای آن یک اسم انتخاب کنید. قالب (template) شما نشان دهنده بخش‌های مختلفی که در فرم، نمایش داده میشه.
  4. این افزونه به صورت خودکار یه سری موارد رو تو هر افزونه جا داده ولی با این حال اگه بخواید تغییراتی را اعمال کنید، از بخش بالای فرم تگ (tag) مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تگ مربوطه، به صورت خودکار در فرم ایجاد بشه.
  5. هر بخش اضافه‌ای که در فرم خود ایجاد می‌کنید، به صورت خودکار در بخش پیغام‌های قالب این فرم اضافه نمیشه. به همین دلیل پس از اتمام شخصی سازی در بخش form به سراغ تب mail میریم.
  6. زمانی که یک فرم توسط کاربر تکمیل می‌شود ایمیلی به صورت خودکار ارسال میشه، در بخش To چک کنید که ایمیل آدرس صحیح درج شده باشه. برای اضافه کردن یک بخش در قالب، کافی که بخش‌های مد نظر را از قسمت form کپی کنید. سپس می‌توانید متن خود را ما بین آن اضافه کنید.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: لندینگ پیج

افزونه فرم ساز

افزونه Gravity Forms

اگه به دنبال یه افزونه برای ایجاد فرم‌های تماس هستید، افزونه فرم ساز Gravity Forms به شما پیشنهاد میشه. این افزونه به شما کمک میکنه تا فرم‌هایی نظیر فرم های تماس، فرم‌های پیش نویس، فرم‌های محاسباتی، فرم استخدام و… ایجاد کنید.

از نکات مثبت این افزونه میشه به مواردی مثل ریسپانسیو، قدرتمند، امکان ساخت فرم‌های چند صفحه‌ای، دارای کپچا و امکان ساخت فرم به صورت نامحدود اشاره کرد.

خوب حالا میریم به سراغ آموزش نصب افزونه فرم ساز به طور کلی این افزونه باید خریداری بشه ولی نسخه‌های رایگانی وجود داره که افراد می‌تونن اون رو دانلود کنند تنها تفاوتی که توی این نسخه با نسخه اصلی وجود داره تو بحث آپدیتش هست چرا که نسخه رایگان امکان پشتیبانی رو نداره با این حال مراحل نصب این افزونه عبارتند از:

  1. اول از همه باید برنامه برنامه مورد نظر رو دانلود و نصب کنید پس از نصب افزونه روی گزینه فعال سازی کلیک کنید و افزونه رو فعال کنید.
  2. بعد از این کار منویی با نام Forms در پیشخوان وردپرس اضافه میشه با استفاده از این منو ی‌تونید در خصوص تنظیمات افزونه اقدام کنید.

افزونه Quform

افزونه فرم ساز Quform یه افزونه وردپرسی هست که به عنوان قوی‌ترین افزونه فرم ساز شناخته میشه. این افزونه محیطی کاملا فارسی داره۷ یه خوبی که Quform داره اینکه نیازی به دانش کدنویسی زیادی برای استفاده ازش نیست. از طرفی چون تنظیمات متفاوتی داره سفارش‌سازی زیادی رو میشه برای اعمال کرد.

خوب بریم به سراغ بخش جذاب یعنی نحوه راه‌اندازی این افزونه فرم ساز، که مراحلش به این صورت هست که اول به قسمت پیشخوان وردپرس، فرم‌ها، افزودن فرم جدید برید و یه کادر بالایی شناسه فرم و شورت کد آن را برای درج در برگه مقصد نمایش داده میشه. با کمک این قسمت می‌تونید افزونه رو وارد قالب وردپرستون کنید.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: سایت کاربردی طراحی سایت

افزونه فرم ساز

افزونه WeForms

اگه تو حوزه وردپرس مشغول به فعالیت باشین، به طور حتم اسم افزونه WeForms به گوشتون خورده و میدونید که ازش چقدر استفاده میشه. این افزونه فرم ساز به شما کمک میکنه تا به صورت رایگان از فرم تماس، اشتراک و ثبت نام تو سایت، فرم‌های ثبت سفارش، فرم‌های پرداخت و نظرسنجی استفاده کنید. برای اینکه بتونیم WeForms رو راه‌اندازی کنیم باید مراحل پایین رو طی کنیم.

  1. تو داشبورد وردپرس روی منوی افزونه کلیک کنید، گزینه افزودن را بزنید.
  2. حالا باید اسم افزونه رو سرچ کنید و بعدش گزینه نصب رو برای بزنید. وقتی مرحله نصب تموم شد روی منویی که براتون باز شده کلیک کنید.
  3. با زدن گزینه Add New می‌تونید یه فرم جدیدی رو برای سایت خودتون داشته باشید، در پنجره Setup باز شده، در فیلد «Form Name» نام دلخواه‌تان را برای فرم مورد نظر وارد کنید.

افزونه فرم ساز

فرم ساز Ninja Forms

کسایی که به تازگی وارد حوزه وردپرس شدن و آشنایی زیادی از محیطش ندارن، بهتره که از افزونه Ninja Forms استفاده کنن. از نکات مثبت این فرم میشه به مواردی مثل تعداد فرم‌های نامحدود، ارسال ایمیل به صورت نامحدود، رابط کاربری بسیار پرکاربرد و ثبت فرم به صورت نامحدود اشاره کرد.

خوب بریم سراغ نحوه نصبش، برای نصب این افزونه به پیشخوان وردپرس رفته و آن را نصب و سپس فعال می‌کنیم. پس از فعال سازی افزونه گزینه‌ای با عنوان “Forms” در پیشخوان ظاهر میشه. با کلیک بر روی آن به بخش تنظیمات افزونه منتقل میشیم.

افزونه eForms

با کمک افزونه فرم ساز eForms می‌تونید فرم‌های نامحدود و پیشرفته‌ای رو برای خودتون بسازید. همچنین می‌تونید آن‌ها را در نوشته‌ها و صفحات موردنظر خود قرار دهید. سفارشی سازی آسان، رابط کاربری جذاب، دسترسی به بیش از ۳۰ فیلد، سیستم آزمون خودکار، انتشار فرم و کلی چیزهای دیگه از خوبی‌های استفاده از این افزونه هست.

برای راه‌اندازیش مثل باقی افزونه‌ها اول باید وارد پنل مدیریتی خودتون بشید و از بخش‌های افزونه‌ها و روی گزینه افزودن کلیک کنید، بعدش فایل مورد نظر خودتون رو بارگذاری کنید.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: تجربه کاربری  یا UX

برای طراحی وردپرس و افزونه‌های آن کدوم موسسه رو انتخاب کنیم؟

تا اینجا مقاله متوجه شدید که وردپرس چقدر میتونه تو پیشرفت سایتتون موثر باشه، این روزا داشتن یه وب سایت عالی و کاربردی میتونه کسب و کار شمارو متحول کنه! وب سایت به بهترین شکل میتونه براتون فضاییو ایجاد کنه که از طریق اون کسب و کارتون تبلیغ کنید، برندسازی کنید و حسابی همه چیزو تحت تاثیر قرار بدید.

این معجزه وب سایته که میتونه برای شما همه چیزو متحول کنه و سکوی پرتاب کسب و کارتون بشه؛ به شرط اینکه با مشاوره و بررسی تمام ابعاد کسب و کارتون، دقیقا وب سایتیو انتخاب کنید که نیاز شمارو برآورده میکنه. معمولا مسئولیت این خدمات مشاوررو تیم بهین آوا برعهده میگیره تا هرچیزی که لازمه برای موفقیت کسب و کارتون در دنیای مجازی بدونید، ارائه کنه.

تیم بهین آوا قدم به قدم و با استفاده از چندین متخصص حوزه‌های مختلف سایت شما را طراحی میکنیم به شکلی که هر تیم بخشی از سایت شما رو درست میکنن به طور مثال وقتی داریم روی تصاویر و موشن‌های سایت شما کار میکنیم تیم گرافیک مجموعه به پروژه ورود می‌کنه تا تمامی بخش‌ها مثل یک پازل کنار هم چیده بشن و محصول نهایی ما رو شکل بدن.

تو مقاله‌ای که مطالعه کردید به معرفی بهترین افزونه فرم ساز وردپرس پرداختیم که به کمک اون‌ها می‌تونید فرم‌های حرفه‌ای و جذابی را برای وب‌سایت خودتون ایجاد کنید. این افزونه‌ها امکانات زیادی را برای شما فراهم می‌کنن که از اونها میشه به ساخت فرم‌های چند مرحله‌ای، امکان اتصال به ایمیل و پایگاه‌داده، طراحی زیبا و واکنشگرا، افزودن فیلدها و امکانات دلخواه و… اشاره کرد.

اگر شما هم به دنبال یک افزونه فرم ساز کارا و قدرتمند برای وردپرس هستید، پیشنهاد ما اینکه از این افزونه‌های برتر استفاده کنید و تجربه بی‌نظیری در ساخت فرم‌های وب‌سایت خود داشته باشید.

با استفاده از این افزونه‌ها، به راحتی می‌تواید فرم‌های سفارشی و با کیفیت بسازید و از این طریق ارتباط بهتری با مخاطبان خود داشته باشید. منتظر چی هستید؟ با استفاده از این افزونه‌ها، وب‌سایت خود را به یک پلتفرم تعاملی و فعال تبدیل کنید.

ما در بهین آوا انواع خدمات مناسب برای کسب و کار شما را پیشنهاد میکنیم که شامل طراحی سایت، طراحی گرافیک، خدمات سئو، خدمات گوگل ادز، طراحی کاتالوگ دیجیتال و حتی خدمات اینستاگرام و ادمینی سایت و … است.

بعضی از انواع طراحی سایت که ممکنه برای ایده های شما مناسب باشه:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *