چگونه یک روزه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

رسیدن به صفحه اول گوگل

امروزه داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری ضروریه، اما مهم‌ترین چالشی که خیلی از صاحبان کسب و کارها باهاش دست و پنجه نرم می‌کنند رسیدن به صفحه اول گوگله. برخلاف باوری که بعضی از مردم دارند، رسیدن به این هدف امکان پذیره و شرطش رعایت تکنیک و استراتژیک‌های موثر هست.

از طرفی به طور معمول افرادی هستند که بلافاصله بعد از طراحی سایت این وعده رو به کاربر میدن که با روش گوگل ادز رتبه سایتشون رو بالا می‌برن ولی این روش با سئو کردن که زمان زیادی می‌بره تفاوت‌هایی داره. به همین خاطر تو این مقاله می‌خوایم به مطلب چگونه یک روزه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟ و مواردی مانند رسیدن به صفحه اول گوگل بپردازیم.

رسیدن به صفحه اول گوگل

صفحه اول گوگل چیست؟

قبل از اینکه بخوایم عوامل موثری که می‌تونه سایت رو به صفحه اول گوگل برسونه رو بررسی کنیم، بهتره که بدونیم اصلا صفحه اول گوگل چیه؟ صفحه اول به مجموعه‌ای از نتایج مرتبط با کلمات کلیدی یا موضوع خاصی اشاره داره که به واسطه موتور جستجوی گوگل قابل نمایش هست.

وقتی کاربری جستجویی رو تو گوگل انجام میده نتایجی که تو صفحه نمایش داده میشه معمولا شامل لینک‌های وب سایت‌ها، تصاویر، ویدئوها و مواردی به این شکله که با موضوع جستجو مرتبط هست. صفحه اول برای خیلی از کسب و کارها با ارزشه، پس رسیدن به این صفحه به عنوان یک هدف در استراتژی‌های بازاریابی آنلاین مطرح میشه و کسی می‌تونه تو این حوزه موفق باشه که به صفحه اول گوگل دست پیدا کنه.

چرا قرار رسیدن به صفحه اول گوگل مهمه؟

با توجه به رقابت شدیدی که بین کسب و کارها تو اینترنت وجود داره و هر کدوم باید برای رضایت و جلب نظر مشتریان خودشون محصولات و خدمات باکیفیتی رو ارائه بدن. از اهمیت صفحه اول گوگل می‌تونیم این مورد رو بگیم که بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران تو اینترنت، نیازهای خودشون رو با کمک موتور جستجو و در راس اون گوگل برطرف می‌کنن و این مورد اهمیت موتورهای جستجو رو نشون میده. پس می‌تونیم نتیجه بگیریم که قرار گرفتن تو صفحه اول گوگل این معنی رو میده که شما بیشترین کلیک رو برای خودتون جذب می‌کنید.

صفحه اول گوگل و باقی صفحات چه فرقی با هم دارن؟

تحقیقات انجام شده نشون میده که نزدیک به ۹۰ درصد کاربرانی که کلمه خاصی رو جستجو می‌کنن، همون صفحه اول رو به عنوان انتخاب نهایی خودشون می‌دونن. ۷۰ درصد هم فقط سه لینک اول رو مشاهده می‌کنن. در نتیجه شما نباید به رتبه‌ای به غیر از صفحه اول گوگل فکر کنید، چون که صفحه دوم توسط کم‌تر از ۱۰ درصد کاربران بازدید میشه و عملا شانس شما برای جذب مخاطب نسبت به صفحه اول کاهش پیدا می‌کنه. به همین خاطره که شما می‌فهمید که چه تفاوتی بین صفحه اول گوگل با باقی صفحات وجود داره.

گوگل ادز چطوری کار می‌کنه؟

گوگل ادز تحت مدل پرداختی به ازای هر کلیک ppc کار می‌کنن. این این معنی رو میده که شما به عنوان کسی که تبلیغ کننده هست، باید یک کلمه کلیدی خاص تو گوگل رو باید هدف خودش قرار بده و مبلغی را برای کلمه کلیدی مورد نظر پیشنهاد بده. مثلا اگه حداکثر پیشنهاد شما سه دلار باشه و گوگل تعیین کنه که هزینه برای هر کلیک همون عبارت دو دلاره، شما اون جایگاه رو به دست میارین. در مقابل اگه گوگل تعیین کنه که هزینه همون عبارت بیشتر از سه دلار هست، شما تبلیغات رو دریافت نمی‌کنید.

رسیدن به صفحه اول گوگل

چطور خیلی سریع به صفحه اول گوگل برسیم؟

به طور میانگین روزانه بیش از ۵.۶ میلیارد جستجو تو گوگل انجام میشه و حدود دو سوم کاربران گوگل رو به عنوان نتایج تبلیغاتی کلیکی خودشون می‌دونن. پس میشه گفت اگه کسی بتونه به رتبه بالای گوگل برسه، در واقع نونش باید تو روغن باشه. از طرفی همانطور که گفته شد هنر یه فرد فعال تو حوزه دیجیتال مارکتینگ به اینکه خیلی سریع بتونه سایت رو به صفحه اول گوگل برسونه. رتبه آگهی به هزینه پیشنهادی شما برای هر کلیک (یا هر کانورشن) و همچنین کوالیتی کلمات کلیدی‌تون بستگی داره.

 با افزایش کوالیتی اسکور کلمات کلیدی و همچنین استفاده از استراتژی Target impression share و تنظیم آن برای Absolute top of results page  می‌تونید شانس نمایش تبلیغات خودتون رو برای رتبه نخست صفحات اول نتایج جستجو افزایش بدید. در نهایت توجه کنید که هیچ تضمینی برای نمایش 100 درصدی تبلیغات در جایگاه نخست صفحه اول نتایج گوگل وجود نداره و تنها با افزایش هزینه و کوالیتی اسکور می‌تونید سهم سایت خود را برای نمایش در این موقعیت افزایش بدید. با این وجود یه سری از موارد وجود داره که با کمک اونها میشه به سرعت به نتیجه مطلوبی رسید.

انتخاب کلمات کلیدی طولانی

باید گفت که کلمات کلیدی طولانی یکی از موارد مهم برای رسیدن به صفحه اول گوگل به شمار میاد. در واقع اگه شما تو این حوزه تازه کار باشید یعنی پیش گوگل اعتبار آنچنانی ندارید، پس باید تمرکز خودتون رو بر روی کلمات کلیدی بزارید. یکی از این راه‌ها استفاده از کلمات کلیدی مترادف و مشابه هست، به این صورت که تو محتوای سایت‌تون سعی کنید تا از کلمه‌های تکراری استفاده کم‌تری داشته باشید. طبق آمار گفته شده ۵۷ درصد از فروش سایت‌های بزرگ از طریق کلمات کلیدی صورت می‌گیره.

بروزرسانی

با توجه به تکنولوژی که برای هر بخشی تاثیرگذاره، گوگل هم دستخوش این سری از تغییرات شده و دائما در حال بروزرسانی هست. به همین دلیل که گوگل به صفحاتی که مطابق میلش در حال تغییرات مثبت هستند، علاقه منده و اونا رو تو اولویت خودش قرار میده. پس توصیه میشه تا یک برنامه بروزرسانی کردن محتوا و سایت برای خودتون داشته باشید.

استفاده از اسکی‌ها ASCII

اسکی‌ها ASCII نوعی کد هستند که چند سالیه که گوگل و باقی موتورهای جستجو به رسمیت شناختنشون تا با کمک اونها بتونند محتوای سایت رو به بهترین حالت ممکن برسونند. طرز کارشون هم اینطوریه که اگه این نوع کدها رو به سایت‌تون اضافه کنید، گوگل و ربات‌ها راحت‌تر متوجه موضوع هر محتوا، جزئیات، ساختار و … می‌شن. این عامل باعث میشه تا امتیاز بیشتری رو از آن خودتون کنید.

دامنه و url کوتاه

اگه می‌خواین تو یک شب به بهترین نتیجه وب سایت خودتون با کمک گوگل برسید، توصیه خیلی از افراد اینکه دامنه و url کوتاهی داشته باشید. اول از همه بهتره که بدونیم که url چیه؟ در واقع مخفف عبارت Uniform Resource locator بوده، یک نوع آدرس وب سایته که به یک وب سایت خاص یا یک سند اشاره داره. url این امکان رو برای کامپیوتر فراهم می‌کنه تا یک صفحه وب رو در کامپیوتر دیگه‌ای تو اینترنت پیدا کرده و باز کنید. پس بهتره که url و دامنه کوتاهی و انگلیسی برای سایت‌تون در نظر بگیرید. رسیدن به صفحه اول گوگل به صورت یک شبه امکان پذیره!

فعال بودن در صفحه‌های اجتماعی

بعضی از افراد فعالیت تو صفحه‌های اجتماعی رو اتلاف وقت می‌دونن، اما واقعیت دقیقا برعکس همین موضوعه. برای اینکه بازدیدکنندگان سایت‌تون رو افزایش بدین باید توجه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. پس توصیه میشه تا در پلتفرم‌های مختلفی از جمله فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام فعالیت کنید. چرا که هر کدوم از این پلتفرم‌ها قشر خاصی از کاربران رو در برمی‌گیره. بنابراین نیاز که مطالب رو در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بزارین.

رسیدن به صفحه اول گوگل

مزایای یک روزه به صفحه اصلی رسیدن در مقایسه با ارگانیک سرچ

ارگانیک سرچ به معنی جستجوی طبیعیه که منظورش نتایجیه که بدون پرداخت هزینه قابل اجرا هست. برای افرادی که می‌خوان در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسن شاید پرداخت هزینه دلاری خیلی به چشم‌شون نیاد و مهم برای اونها رسیدن به صفحه اول گوگل هست. در مقابل ارگانیک سرچ اصولی کار شده و تو صفحه اول گوگل وجود داره.

پس خیلی طول می‌کشه تا رنکی که با ارگانیک سرچ به دست اومده از بین بره ولی برای گوگل ادز همیشه مجبور به پرداخت هزینه هستیم، درسته که برای ارگانیک سرچ هم هزینه‌های سئو کار، تیم تولید محتوا و … هست ولی به طور موقت جایگاه خودمون رو نخریدیم. در نهایت برای هر دو گزینه هزینه‌هایی باید اعمال بشه و بنابر استراتژی که دارید تیم ما یعنی بهین آوا یکی از این دو مورد رو به شما پیشنهاد میده.

آیا برای رسیدن به رتبه اول گوگل تضمینی وجود داره؟

با تمام این تعاریف سوالی که برای برخی از افراد رخ میده اینکه آیا برای رسیدن به رتبه اول گوگل تضمینی وجود داره؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگیم که همه چیز بستگی به رقبای شما در صفحه اول گوگل داره، در بیشتر کلمات کلیدی این کار قابل انجامه و در بعضی از کلمات کلیدی این بحث غیر قابل رسیدن هست. پس نتیجه می‌گیریم که واژه تضمین برای رتبه اول گوگل تعریف نشده و با توجه به استراتژی‌هایی که هر روز وارد این سیستم میشه باید گفت که شاید یک شبه بتونید به بهترین جایگاه گوگل دست پیدا کنید.

فرق سئو کردن ارگانیک با گوگل ادز یک شبه

کسایی که تو حوزه تبلیغات آنلاین کار می‌کنن به طور حتم اسم گوگل ادز و سئو به گوش‌شون خورده. این دو تا عبارت دو اصطلاح مهم هستند که برای بهبود رتبه و نمایش وب سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرن. سئو و گوگل ادز زمانی که می‌خوایم سایت خودمون رو یک شبه به صفحه اول برسونیم، تفاوت اصلی خودشون رو نشون میدن. با این وجود بعضی از افراد این دو تا مفهوم رو با هم اشتباه می‌گیرن و همین موضوع باعث آسیب به سایتشون میشه.

وقتی که عملیات سئو کاری بر روی سایت انجام میشه شما به زمان خاصی نیاز دارید تا روی محتوای بک لینک سئو آن پیج و لینک سازی چند گره‌ای کار بشه. با این حال با گوگل ادز شما فورا بعد از طراحی سایت می‌تونید با کلمه مد نظر و پرداخت کلیکی با کمک همین کلمه رنک یک گوگل رو به دست بیارین.

 نکته حائز اهمیت در مورد گوگل ادز یک شبه اینکه شما هر لحظه که پرداختی نداشته باشید رنک یک رو از دست می‌دید، در نتیجه این هزینه کردن باید به صورت مادام‌العمر باشه. درسته که برای سئو هم هزینه‌ای رو طی مدت زمان مشخص (۶ماهه تا یک ساله) صرف می‌کنید ولی رنکی که با گوگل ادز به دست میارین ارزش ویژه‌ای رو به سایتتون می‌بخشه.

به عنوان مثال اگه با خرید کفش رتبه پنج سئو رو به دست آوردین، مدت زمان زیادی طول می‌کشه تا این رنک پنج رو از دست بدید. با این وجود با گوگل ادز شما یک شبه از بین می‌رید، یعنی یک شبه که به وجود اومدید این جایگاه رو یک شبه از دست می‌دید.

رسیدن به صفحه اول گوگل

 از کجا متوجه بشیم که وب سایت ما انتظارات گوگل رو برآورده می‌کنه؟

همینطور که تو این مطلب گفته شد، گوگل ادز یکی از سرویس‌های تبلیغاتی گوگله که خیلی از افراد باتجربه تو حوزه دیجیتال مارکتینگ از این پلتفرم برای افزایش فروش، بازدید سایت و در نتیجه افزایش رتبه‌ی سایت خودشون استفاده می‌کنن. با این وجود وقتی که گوگل ادز رو برای وب سایت خودمون اعمال کردیم از کجا متوجه بشیم که وب سایت ما انتظارات گوگل رو برآورده می‌کنه؟ در نظر بگیرید که سرعت صفحه می‌تونه تاثیر قابل توجهی برای این مورد داشته باشه، این نکته برای دستگاه‌های تلفن همراه خیلی مهمه و تاثیر مهم‌تری برای تجربه کاربر به وجود میاره.

آیا تبلیغات گوگل ادز، بر روی سئو وب سایت تاثیر منفی داره؟

 یکی از روش‌های تبلیغات برای بهبود سئو وب سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل، تبلیغات گوگل ادزه، در واقع با استفاده از این روش می‌تونید وبسایت خودتون رو در صفحه و لینک اول نتایج جستجو گوگل نمایش بدید. البته نکته قابل توجه اینکه استفاده از سرویس گوگل ادز هیچ تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت شما نمی‌‌زاره.

اما تاثیرات تبلیغات گوگل ادز بر سئو را از جنبه‌های دیگری هم می‌تونیم بررسی کنیم. برای این که دقیق‌تر توضیح بدیم باید بگیم که به طور کلی عواملی که می‌تونه بر سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشن، به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل شناسایی هستند. ممکنه برخی از روش‌ها که شما در استراتژی و سئوی خودتون در نظر گرفته اید، به صورت مستقیم بر سئو سایت شما موثر نباشند. اما تاثیرات غیر مستقیم و طولانی مدتی داشته باشن.

به همین دلیله که افرادی که قصد دارند تا وب سایت خودشون رو از نظر سئو قدرتمند و حرفه‌ای کنند معمولاً به سراغ google ادز نمی‌رون. این دسته از افراد سعی می‌کنن تا از روش‌ها و تکنیک‌های سئو برای بهبود وضعیت سایت خود استفاده کنن. البته هدف از این مطلب، این نیست که تبلیغات گوگل ادز، تاثیری بر سئو نداشته و توصیه نمی‌شه. اما اگه هدف بلند مدت شما تنها افزایش و بهبود سئو یک وب سایت باشه، گوگل ادوردز اولین اولویت شما نیست.

عواملی که به ‌‌صورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر می‌‌زارن، باعث می‌شون تا در رتبه‌ بندی صعود کنید و به صفحه نخست گوگل نزدیک‌‌تر بشید. تکنیک‌های مختلفی وجود دارن که تحت عنوان تکنیک‌های سئو کلاه سفید شناخته می‌شوند. با تقویت محتوای وب سایت خود و توجه به قوانین و الگوریتم‌های گوگل می‌تونید وضعیت سئوی وب سایت خود را ارتقا بدید.

رسیدن به صفحه اول گوگل

هزینه رسیدن به صفحه اول گوگل

تا اینجا در مورد نکاتی که باعث میشه سایت یک شبه تو صفحه اول گوگل قرار بگیره، صحبت کردیم. با این وجود موردی که توجه به اون هم خیلی مهمه، هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگله، این مورد بستگی به عوامل مختلفی مثل رقابت در صنعت مربوطه، کلمه کلیدی مورد نظر، میزان ترافیک، جستجوی وب سایت و … داره و متغیر هست.

در نتیجه هزینه‌ها ممکنه از چند دلار تا چند صد دلار باشه. این نکته رو از یاد نبرید که هزینه کلیک بر روی تبلیغات شما تنها عاملی نیست که موقع بودجه بندی برای کمپین‌ها باید در نظر گرفت. باید هزینه ایجاد و مدیریت تبلیغات اینترنتی خودتون و منابع اضافی رو هم در نظر بگیرید.

آیا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ارزش هزینه کردن را دارد؟

اگه استراتژی درستی رو برای قرار گرفتن تو صفحه اول گوگل رعایت کرده باشید، صفحه اول گوگل واقعا ارزش شو داره. حدود ۹۳ درصد از تجریبات آنلاین یا یک موتور جستجو شروع میشه و نرخ نزدیک‌ شدن به سئو یا گوگل ادز بسیار بالاتر از بازاریابی سنتی است. پس توصیه میشه تا با آگاهی بیشتری و انتخاب سایت مطمئن مثل بهین آوا اقدام به این کار کنید تا دچار ضرر و زیانی برای سایت‌تون نشید.

آیا می‌تونیم خودمون خدمات رسیدن به صفحه اول گوگل رو انجام بدیم یا باید کار رو به متخصص بسپاریم؟

شما با آموزش‌هایی که گفته شده، می‌تونید تا حدودی سایت خودتون رو ارتقا ببخشید. اما باید توجه داشته باشید که این مورد فرآیندی پیچیده هست و برای بهترین نتیجه باید دانش و تجربه کافی در این زمینه رو  داشته باشید، یک قدم کوچیک می‌تونه باعث از بین رفتن سایت شما بشه. این دانش با کمک مجموعه‌ای مثل بهین آوا برای افراد امکان پذیر هست،  مجموعه واقع در تهران، خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک، خیابان عطار نبش کوچه بوستان هست. اگه هم می‌خواید به صورت تلفنی با این تیم ارتباط برقرار کنید با شماره 02188678627 در تماس باشید تا از مشاوره رایگان هم بهره‌مند بشید.

تو این مقاله در سایت بهین آوا ما به بررسی روش‌های مختلفی که می‌تونید برای بهبود رتبه بندی سایت‌تون در موتورهای جستجو انجام بدید، پرداخته شد. از بهینه‌سازی محتوا و استفاده از کلمات کلیدی مناسب تا ایجاد لینک‌های ورودی با کیفیت و بهبود سرعت بارگذاری صفحات، همه این اقدامات می‌تونند به بهبود رتبه‌بندی سایت شما کمک کنند. همچنین، ما به اهمیت ارتقای تجربه کاربری و بهبود سئو فنی سایت اشاره کردیم. با انجام این اقدامات و پایبندی به استراتژی‌های سئو مناسب، شما می‌تونید به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنید و ترافیک و بازدیدکنندگان خود را افزایش بدید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *