سئو خارجی سایت (off-page) و راهنمای کامل لینک سازی

سئو خارجی

وقتی صحبت از پیشرفت کسب و کار توی دنیای امروز وسط کشیده میشه، داشتن وب سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌هاییه که باید بهش توجه کرد و بودجه مشخصی براش درنظر گرفت. خیلی از کسب و کارا پول زیادی برای طراحی سایت خرج می‌کنن و بعد سایتو رها می‌کنن تا رشد کنه! بهتره بدونین چنین کاری اصلا منجر به رشد و پیشرفت سایتتون نمیشه و شما هیچ چاره‌ای ندارید تا شکستو بپذیرید.

اما توجه به سئوی سایت میتونه کاری کنه تا یه وب سایت ساده که هزینه کمی برای طراحی اون شده، جایگاه رتبه‌های اولیه رو به خودش اختصاص بده و بین رقبا حسابی مطرح بشه. این معجزه سئو سایته که باید جدی بگیریدش. سئو خارجی سایت میتونه به بهترین شکل ممکن سایت شمارو متحول کنه و کلی بازخورد عالی براتون بسازه. آشنایی با سئو خارجی سایت به شما کمک می‌کنه تا بتونین هوشمندانه تصمیم بگیرید و یه تیم سئو عالی برای اون انتخاب کنید.

پس همراه ما باشید تا هر چیزی که باید از سئو خارجی سایت بدونید، بررسی کنیم.

سئو خارجی سایت چیست؟

سئو خارجی یا Off-Page SEO برای ما خیلی مهمه! سئو خارجی یه مجموعه‌ از استراتژی‌ها و فعالیت‌هاییه که خارج از وب‌ سایت شما انجام می‌شه و هدفش افزایش اعتبار، بهبود دامنه ارتباطات، و افزایش ترافیک سایتتونه! اینطوری میشه با یه برنامه ریزی عالی، همه چیزو سر و سامون داد. این کارا شامل اقداماتی مثل بک‌ لینک‌ گرفتن برای وب سایته! از طرف دیگه، شما باید توی فضای آنلاین حضور داشته باشید، تعامل کنید و دیده بشید.

اینطوری سئو خارجی سایت بهتر رشد می‌کنه. ما ترفندای این کارارو می‌دونیم و موفق‌ترینشو به شما پیشنهاد می‌کنیم. به خاطر همین همیشه تاکید میشه تا کارو به متخصصش بسپارید و از بابت سئو خارجی خیال خودتونو راحت کنید. متخصصین بهین آوا با تجربه بالا تو حوزه دیجیتال مارکتینگ میتونن عملکرد رقباتونو بررسی کنن، بازار هدف تعیین کنن و با مشخص کردن تارگتایی مثل افزایش فروش، افزایش مشتری یا برندسازی براتون سئو خارجی و داخلی سایتو برنامه ریزی کنن.

سئو خارجی

مزایای سئو خارجی سایت چیست؟

سئو خارجی یک سری مزایای عالی داره که می‌تونه برای سایتتون مفید باشه. دونستن این مزایا همیشه انگیزه اولیه رو برای اقدام ایجاد میکنه تا هر کسب و کاری برای سئو خارجی بودجه اختصاص بده. اول از همه، بهتره بدونین که سئو خارجی سایت میتونه باعث افزایش اعتبار و اعتماد به سایت شما بشه!

وقتی سایت شما لینک‌های خوبی از سایت‌های دیگه میگیره، کم کم اعتبارش بیشتر و بیشتر میشه. اینطوری به نظر موتورهای جستجو و کاربرا، سایت شما قابل اعتمادتره و میشه بهش رجوع کرد. وقتی سایت اینطوری پیش موتورای جستجو معرفی می‌شه، انتظار اومدن تو صفحات اولیه گوگل خیلی بیشتره و شما میتونین با خیال آسوده اینکارو انجام بدی.

یادتون باشه همین کارای به ظاهر کوچیک، اونقدر تخصصیه و مهمه که از کجا لینک گرفته بشه، بودجه بندی چطور باشه و چه کلمات کلیدی برای اینکار هدف قرار داده بشه، که لازمه یه تیم عالی روش کار کنه. سئو خارجی میتونه سایت شمارو تبدیل به یه منبع عالی کنه تا خیلی سریع تر صفحاتش ایندکس بشن و کاربرا به سمت سایتتون هدایت بشن! این بهترین اتفاقیه که میتونه با عملکرد دقیق و حرفه ای تیم سئو، برای سایت رخ بده.

اقدامات مهم در سئو خارجی

برای بهبود سئو خارجی سایت، لازمه که چندتا نکته رو بدونید. توجه به این نکات باعث میشه تا ذهن‌تون بتونه دقیق تر عمل کنه و ضرورت توجه به جزییاتو بدونه. اول از همه، لازمه بدونید که بک‌ لینک‌ها یا لینک‌هایی که وارد سایت شما میشه، باید لینکای با کیفیت باشه و از سایتای با کیفیت گرفته بشه. پس لینک سازی توی هر سایتی به کار شما نمیاد و برعکس میتونه تاثیر منفی روی سئو سایت داشته باشه. فعالیت پیگیرانه توی رسانه‌های اجتماعی خیلی مهمه!

شما باید مثل یه کسب و کار باحال توی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و توی هر فضا، دقیقا مثل خودش عمل کنید. اشتراک گذاری محتواهای خوب می‌تونه به شما کمک کنه تا بیشتر دیده بشید. گاهی یه بازخورد عالی توی این شبکه‌ها به اندازه یه بیلبرد چند صد میلیونی براتون بازخورد داره و میتونه کسب و کارتونو متحول کنه. یادتون باشه که بازخوردهای مثبت و منفی کاربرا میتونه سکوی پرتاب شما باشه و بهبودی عملکردتونو رقم بزنه.  ده ها اقدام مهم برای سئو خارجی وجود داره که لازمه برای هرکدوم توضیحات مشخصیو مطالعه کنید و بهش اشراف پیدا کنید. به همین خاطر تو ادامه این بخش قراره تمام آیتمای مهم توی سئو خارجی سایتو باهم بررسی کنیم.

1. لینک سازی قوی و اصولی وب سایت

همونطور که میدونید، لینک سازی برای سئو خارجی سایت خیلی مهمه و میتونه نتایج تاثیرگذاری داشته باشید. لینک‌هایی که از سایت‌های دیگه به سایت شما ارجاع داده میشه، کمک می‌کنه تا ره صد ساله رو 1 ساله طی کنید. در واقع این ترفند کاملا قانونیه و میتونه به اعتبار شما کمک کند. این کار باعث میشه تا بتونین رتبه بهتری توی موتورهای جستجو به خودتون اختصاص بدید و حسابی رشد کنید.

لینک سازی باید از سایت های با کیفیت باشه که آتوریتی بالایی دارد. در واقع اون سایتا که سابقه خوبی دارن و اعتبارشون برای موتورهای جستجو بالاست، به شما لینک میدن! مثل اینه که یه آدم معتبر که چک داره و حقوق رسمی میگیره، شمارو ضمانت کنه و براتون اعتبار بشه! اینجا دقیقا همین اتفاق می‌افته و شما اعتبار خوبیو کسب می‌کنید که اصطلاحا بهش لینک جویس هم گفته میشه. اینطوری میتونین مثل آب خوردن از اعتبار اون سایتا کمی توی اعتبار خودتون بریزید و ظرفتونو برای رشد و پیشرفت پر کنید.

2. حضور در شبکه های اجتماعی

یکی دیگه از کارایی که باید انجام بدید، حضور توی شبکه های اجتماعیه! وقتی موتورای جستجو دارن سایت شمارو اعتبار سنجی می‌کنن، به تمام این موارد توجه ویژه ای دارن. چون همیناس که مشخص میکنه سایت شما قابل اعتماد هست یا نه! وقتی یه سایتی توی شبکه های اجتماعی هم فعالیت خوبی انجام میده، موتورهای جستجو متوجه می‌شن که این سایت با یه تیم عالی داره جلو میره و و کلی آدم برای رشد کردن پشت اون وایسادن!

حالا همین وسطا، ایجاد لینک های مناسب توی شبکه های اجتماعی هم میتونه تاثیر چند برابری روش سایت شما و سئو خارجی داشته باشه. اینطوری هرچقدر که این پست ها بازخورد داشته باشن، امتیازش برای سایت مدنظر قرار میگیره و رشد و پیشرفت خوبیو رقم می‌زنه.حضور شما توی شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… که مخاطبای خاص خودشونو دارد، کمک میکنه تا از این بخش ماجرا سربلند بیرون بیاین.

3. اقدامات خلاقانه تیم دیجیتال مارکتینگ

هرچند کارایی که برای رشد سایت انجام میشه، همگی چارچوب خاص خودشونو دارن، اما گاهی وقتا یه ایده جذاب و خلاقانه، یه اقدام به موقع و ایده پردازی خوب میتونه کاری کنه که صد تا تبلیغ و سرمایه عالی برای تبلیغات نمیتونن اونقدر بازخورد داشته باشن! اقدامات خلاقانه تیم دیجیتال مارکتینگ همیشه میتونه پشتوانه شما باشه. استفاده از موضوعاتی که وایرال میشه یا دغدغه اجتماعیه، باید هوشمندانه باشه و کلی براش زمان اختصاص بدید.

اقدامات خلاقانه تیم دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنه تا به موقع یه کلیپ خاص بدید بیرون یا پادکسب خوبی بسازید که مورد توجه قرار بگیره. این تیم میتونه فرصتارو براتون طلایی کنه و سر بزنگاه های مشخصی، از محتوای وایرال کمک بگیره و یه تبلیغ اساسی انجام بده. اینطوری بازخوردش برای شما خیلی خوبه و سئو خارجی سایت بیشتر از قبل تحت تاثیر قرار می‌گیره.

4. شرکت در انجمن‌های مرتبط

موتورهای جستجو این روزا تلاش می‌کنن تا اطلاعات بیشتری از وب سایتا داشته باشن و مطابق با همون اطلاعات، کیفیت عملکرد سایتو بسنجن! وقتی شما توی شبکه های اجتماعی حسابی خوب عمل کردید، باید به فکر انجمن های تخصصی هم باشید. فعالیت توی انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با حوزه فعالیت شما که به اشتراک گذاری تجربیات و دانش شما با دیگران و ارتباط برقرار کردن با جامعه مرتبط ختم میشه، میتونه ازتون یه تیم عالی بسازه و برای موتورهای جستجو اعتبار عالی ایجاد کنه.

اینطوری ویترین کسب و کارتون طوری جلوه میکنه که آدمای دغدغه مندی پشت وب سایت هستند که قراره توی محیط تخصصی، حسابی دیگرانو همراهی کنن و بیشتر وظیفه اجتماعی و حرفه‌ایشونو اجرا کنن. با این روند قطعا شما میتونین رتبه بهتری به خودتون اختصاص بدید.

سئو خارجی

5. تولید محتوا با موضوعات خاص

یادتون باشه هرچقدر حرفه‌ای باشید، بازم لازمه تا نیاز مخاطبو هدف قرار بدید. این مخاطب شماست که تعیین میکنه چه محتوایی تولید بشه و چه زمانی منتشر بشه! وقتی شما یه تیم عالی برای سئو خارجی داشته باشید، خیلی عالی میتونین از پس این چالش بر بیاین و موضوعات خاصیو انتخاب کنید که پر از بازدید کننده و جستجو است! اینطوری هیچ وقت از رقبا عقب نمیمونین و عملکرد سایتتون بیشتر از قبل میتونه حرفه ای باشه.

6. اهمیت نظرات و بازخوردها

سئو خارجی همیشه به فعالیت های عجیب و پیگیرانه ختم نمیشه! گاهی این فعالیتا محدود میشه به خوندن نظرات و بازخوردها. اینطوری شما موظف هستید توی وب سایتتون، محتواهای مختلف و فضاهایی مثل شبکه های اجتماعی یا گوگل، به سوالات کاربرا پاسخ بدید و بازخوردهای اونارو بی جواب نذارید. وقتی شما قراره اینطوری عمل کنید، ویترین ماجرا چیه؟

اینکه یه تیم دغدغه مند پشت وب سایت هستن و دارن تلاش می‌کنن تا ارتباطشون با کاربرو حفظ کنن! این تیم میتونه بازخوردارو ببینه، تحلیل کنه و مطابق با نظراتی که ثبت شده، تغیراتی توی ارائه خدماتش ارائه کنه. اینطوری میشه خیلی عالی و هوشمندانه رشد کسب و کارارو رقم زد و برندسازی جذابی براشون انجام داد. نظرات و بازخوردهای مثبت کاربرا می‌تونه به شما کمک کنه تا اعتبار بیشتری پیدا کنید و کاربران جدید رو به سمت سایتتون جذب کنید. بهترین راه برای دریافت نظرات خوب، ارائه خدمات و محصولات با کیفیته. یادتون باشه که مشتاقانه پاسخگو بودن، بخش مهمیه که میتونه برای رشد سایتتون و کسب و کارتون ازش استفاده بشه.

7. محتوای ترندی یا ویروسی

تا به حال ویدئوییو از سوتی فلان مجری توی تلویزیون دیدین؟ جالبه بدونید خیلی از این اتفاقا اصلا سوتی نیست و کاملا فکر دشه انجام میشه تا اون ویئو ترند بشه و دست به دست بچرخه! گاهی یه عکس ساده از یه برند میتونه همینقدر وایرال بشه و شمارو با اون برند آشنا کنه. استراتژی های مختلفی برای محتوای ترندی یا ویروسی وجود داره که معمولا با کمک تیم تولید محتوا، سئو خارجی و مارکتینگ طراحی و اجرا میشه.

اینطوری میتونین با ایجاد محتوایی که با موضوعات و رویدادهای روز جامعه هماهنگه، یه نتیجه عالیو ببینید و اصلا باورتون نشه که محتوای برندی میتونه چقدر برای کسب و کارتون بازخورد ایجاد کنه. وظیفه خودمون میدونیم که بهتون اطلاع بدیم، این روش شمشیر دو لبه ایه که یک لبه پیروزی و رشده، لبه دیگه سقوط و آسیبه! برای اینکه تنیجه خوبی ازش ببینید و حسابی توی رشد کسب و کارتون ازش استفاده کنید، لازمه بدونید که نوشتن استراتژی، تعیین موضوع، نحوه ارائه و ساخت همگی مهمن و باید براشون برنامه ریزی کنید. اینکار لازمه با کمک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای دست به کار بشید.

8. رپورتاژ آگاهی و ارتباط با رسانه‌ها

برقراری ارتباط با رسانه‌ها و منابع خبری معتبر میتونه یه کار مهم باشه!  انتشار محتواهای شما و جلب توجه به فعالیت‌ها و خدماتتون باعث میشه تا از نظر سئو سایت خیلی رشد کنید. رپورتاژ آگهی یه روش عالیه تا بتونین باهاش رشد کنید و کسب و کارتونو معتبرتر جلوه بدید. گاهی این کار با گرفتن بک لینک همراهه و گاهی هم نه!

همه چیز بستگی به نوع قرار داد شما داره که این کار چطوری انجام بشه. نحوه ارتباط گرفتن با این منابع خیلی مهمه و به خاطر همین معمولا از آدمای متخصص این حوزه کمک گرفته میشه. رپورتاژ آگاهی باید گویای هدفتون باشه و با اهدافتون توی یه راستا قرار بگیره. اینطوری میتونین با خیال آسوده از این تکنیک کمک بگیرید و خودتونو مطرح کنید. این کارا خیلی اثربخشه و نتایج خیلی خوبی به همراه داره.

یادتون باشه که دریافت لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌ها و منابع معتبر، خیلی مهمه و میتونه به شما کمک کنه تا رتبه سایتتونو روز به روز بیشتر کنید. یادتون باشه که گاهی لازمه با وب سایتای مختلف تعامل داشته باشید و گاهی لازمه بودجه ای برای خرید لینک و محتواهای ویژه اختصاص بدید. اینطوری میشه به راحتی یه رشد عالیو رقم زد. پس با کمک تیم دیجیتال مارکتینگ تلاش کنید تا همه ی ابعاد این ماجرارو بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید.

سئو خارجی

9. اینفلوئنسر مارکتینگ

حتما شنیدید که برندهای بزرگ دنیا برای رشد کردن به اینفلوئنسرها متوصل می‌شن! حتی بهترینا هم تلاش می‌کنن تا این بخشو با کیفیت بالایی اجرا کنن! از تبلیغ روغن موتور با رونالدو گرفته تا شامپو کلیر! متوجه عمق داستان هستید؟ توی این روش هر برند با افراد و اینفلوئنسرهای معتبر تو حوزه‌ای که فعالیت می‌کنه، ارتباط خلق می‌کنه!

اینطوری با یه استراتژی تولید محتوا و سناریوی مشخصی که تیم دیجیتال مارکتینگ می‌نویسه و تعیین می‌کنه، تبلیغات و بازخوردها آغاز میشن. اینفلوئنسر مارکتینگ اونقدر گسترده، پیچیده و مهمه که باید حتما از تیم متخصصی درخواست کنید تا این بخشو براتون مدیریت کنه. ارتباط شخصی با این افراد گاهی غیرممکنه و اصلا شما دسترسی بهشون ندارید و اگر با واسطه ها این کارو انجام بدید، کلی هزینه اضافی باید پرداخت کنید که قطعا به نفعتون نیست. پس حرفه‌ای دست به کار بشید و برای این بخش ماجرا برنامه ریزی کنید.

10. برندینگ را جدی بگیرید

ایجاد یک برند قوی که باعث تمایز شما از رقبا شود و بازخورد مثبت کاربرارو به همراه داشته باشه، میتونه توی پیشرفت کسب و کارتون و سئو سایت خیلی موثر باشه. به خاطر همین نکاته که همیشه لازمه به جای یه تیم صرفا سئو، از شرکتای متخصص توی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این شرکتا خدمات برندینگ، سئو، طراحی سایت و تبلیغاتو توی تیم‌های متخصص خودشون ارائه میکنن و شما براساس نیازتون میتونین به راحتی از هر کدوم این خدمات استفاده کنید و اثربخشیشو ببینید. توی برندینگ، باید حسابی به جزییات توجه کنید تا یه وقت کسب و کارتون با یه حرکت اشتباه دچار چالش نشه! اینطوری میشه روند پیشرفتو به بهترین شکل ممکن طی کنید.

11. مدیریت و مانیتورینگ قوی

وقتی قراره تمام کارهای سئو خارجی وب سایتتونو هوشمندانه انجام بدید، لازمه که راهبری مناسبیو براش مدنظر داشته باشید. مدیریت و مانیتورینگ تغییراتی که داره توی سایت رقم میخوره، کمک می‌کنه تا انگیزه بگیرید و قوی تر ادامه بدید. یادتون باشه که مدیریت قوی سئو خارجی سایت میتونه به شدت مهم باشه و شمارو برای پله های بعدی هدایت کنه.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید توی مدیریت و مانیتورینگ قوی بهش توجه بشه، استفاده از گزارشات مکرره که میتونه با هر کمپین و تغییر استراتژی به شما خط فکری بده و نقشه راهو مشخص کنه. معمولا افرادی که توی زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، اهمیت مانیتورینگو خیلی خوب متوجه میشن. پس اگر قراره برای سئو خارجی برنامه ریزی کنید، تلاش کنید تا از همین افراد کمک بگیرید و روند رشد سایتتونو افزایش بدید.

12. مدیریت بک لینک ها

یه وقتایی بک لینکا خودشون باعث میشن تا سایت شما دچار پنالتی گوگل بشه. کار کردن با تیم های غیرمتخصص و بی تجربه که آگاهی خوبی تو زمینه لینک سازی صحیح و قوانین گوگل ندارن، باعث میشه تا سایت شما ضربه اساسی بخوره و حسابی توی دردسر قرار بگیرید. به خاطر همین تاکید میکنیم که برای این کارها همیشه باید از آدمای متخصص کمک گرفت. گوگل خیلی باهوشه، سایر موتورای جستجو هم به همین شکل عمل می‌کنن و میتونن لینکای اسپمو تشخیص بدن؛ اونوقت به خاطر تلاش شما برای گول زدن خودشون، براتون جریمه قائل میشن.

این جریمه میتونه زمان داشته باشه و شرایط ناخوش آیندیو برای سایتتون ایجاد کنه. اینطوری حتی اعتبار خوبتونم زیر سوال میره و کلی دچار مشکل میشین. به خاطر همین لازمه که مدیریت بک لینکارو هوشمندانه انجام بدید و مکرر وضعیت سایتو لینکارو بررسی کنید. دریافت لینک‌های ورودی از سایت‌های با اعتبار بالا خیلی کار خوبیه و میتونه این روندو بهبود ببخشه. یادتون باشه که بررسی اعتبار سایتا برای لینک گرفتن مرحله مهم و تخصصیه که باید حتما انجامش بدید.

چه کسی باید روی سئو خارجی سایت کار کنه؟

حالا که متوجه اهمیت طراحی سایت خوب، دقت روی سئو و اهمیت سئو خارجی شدید، لازمه بدونید که چه کسی برای اینکار مناسبه؟ اصلا کی باید روی سئو خارجی سایت وقت بذاره و بررسی کنه تا همه چیزو تحت نظارت قرار بده؟ در مورد پاسخ این سوال باید بدونید که برای کار کردن روی سئو خارجی سایت لازمه تیم متخصص سئو و شرکت دیجیتال مارکتینگ کنارتون باشه. شرکتای دیجیتال مارکتینگ توی زمینه فضای مجازی خیلی حرفه‌ای کار می‌کنن! اونا متخصص تبلیغات هم هستن و میتونن با امکانات خوبی که دارن، تولید محتوای عالی براتون انجام بدن.

ارتباطات این تیما گسترده‌اس و کلی آدم متخصص دور و اطرافشون هستند که بشه باهاشون ارتباط گرفت و رشد کرد. به خاطر تمام این جزییات، لازمه که مسئولیت سئو خارجی سایتو به این افراد بسپارید. یادتون باشه که سئو خارجی خیلی میتونه روی سایت تاثیر داشته باشه و ارتباط داشتن براش ضروریه. این تیما مسئولیت بررسی و ارزیابی استراتژی‌های سئو خارجی، ایجاد و مدیریت برنامه‌های گرفتن بک لینک از وب سایت‌ها، اجرای رپورتاژ آگهی از سایت های با کیفیت، ایجاد و اجرای کمپین‌های رسانه‌ای، همکاری با اینفلوئنسرها و سایر فعالیت‌های مرتبط با بهبود سئو خارجی سایت شمارو بر عهده میگیرن.

یادتون باشه تیمی که شما قراره انتخاب کنید، باید زیر گروه های تخصصی داشته باشه. همه کارا باید توسط تیمهای متخصص اجرا بشه! مثلا توی بهین آوا چندین تیم مختلف وجود داره. تیم طراحی سایت، تیم سئو سایت که خودش شامل تیم سئو داخلی ، تیم سئو تکنیکال و تیم سئو خارجی میشه، تیم توسعه سایت و پشتیبانی، تیم متخصص شبکه های اجتماعی و… همگی در کنار هم و با مدیریت قوی یه مجموعه کار می‌کنند. وقتی شما قراره برای سئو خارجی سایت اقدام کنید، قطعا تمام این خدماتو توی مسیر رشدتون نیاز دارید و باید بهش دسترسی داشته باشید. البته یک سئو کار حرفه ای تمام این موارد رو به خوبی میدونه چون تمام اینا جزو مراحل سئو به شمار میاد.

وقتی همشون توی یه مجموعه باشه قطعا هم از نظر اقتصادی، هم از نظر حرفه ای خیلی بهتون کمک میکنه تا نتیجه بهتریو ببینید. به همین دلیل لازمه برای رسیدگی به سئو داخلی سایتتون از متخصصین سئو کمک بگیرید. بهین آوا با مشاوره رایگان میتونه شمارو راهنمایی کنه که توی این مرحله از کارتون به چه چیزایی نیاز دارید و خدمات بهین آوا دقیقا چطوری بهتون ارائه می‌شه! یادتون باشه که مشاوره کمک میکنه تا مسیرو بهتر ببینید و برای رشد کسب و کارتون دست به کار بشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *