ووکامرس بهتر است یا پرستاشاپ؟

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

اگه به تازگی یه تجارت الکترونیک نوپا رو راه‌اندازی کردین، انتخاب و مدیریت یه فروشگاه آنلاین توی این زمینه میتونه یکم سخت و نگران کننده به نظر برسه. با این حال، انتخاب کردن پلتفرم مناسب برای این کار، میتونه تا حدودی نگرانی شما رو کم کنه. اگه بتونین این پلتفرم رو با ویژگی‌های خیلی خوب، ایجاد و راه‌اندازی کنین، این کار براتون خیلی ساده‌تر خواهد بود.

برای مثال، ما به کسایی که به تازگی قصد تاسیس فروشگاه آنلاین رو دارن، ووکامرس و پرستاشاپ رو پیشنهاد میدیم و توی این مقاله قصد داریم به مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ بپردازیم. وقتی این مقاله رو تا پایان بخونید، دیگه یه فرد مبتدی توی تجارتتون نخواهید بود، چون همه چیزهایی که باید در مورد هردو پلتفرم رو بدونید رو، متوجه میشین. پس برای دید بهتر نسبت به این دو پلتفرم و نتیجه گیری مطلوب درباره‌ی  مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، حتما این مقاله رو بخونین و تا پایان با ما همراه باشین.

اساس کار ووکامرس و پرستاشاپ

هر دو پلتفرم، به شما امکان دسترسی به تمامی ویژگی‌های اساسی تجارت الکترونیک رو که مورد نیازتون هست، میدن. این ویژگی‌ها شامل موارد زیادی مثل انتشار و فروش محصولات، جمع‌آوری پرداخت‌ها، پیگیری سفارشات و… میشن.

با این حال هر کدوم از این پلتفرم‌ها، امکانات بیشتری رو نسبت به اصول اولیه برای ارائه دارن. پرستاشاپ یه پلتفرم تجارت الکترونیک با میزبانی شخصی هست که به شما این امکان رو میده که یه فروشگاه آنلاین مدرن بسازید و برای خودتون راه‌اندازیش کنین. از طرف دیگه، ووکامرس یه افزونه‌ست که روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده. با این حال، کارایی این پلتفرم بیشتر از یه افزونه‌ی ساده‌ست. با استفاده از ووکامرس میتونین وردپرس رو به یه پلتفرم تجارت الکترونیک با ویژگی‌های کامل تبدیل کنین.

پرستاشاپ و ووکامرس، هر دو در فضای تجارت الکترونیک بسیار محبوب هستن و به راحتی میتونیم با یه نگاه دقیق به اونها، متوجه بشیم که دلیل این محبوبیت چیه. حالا که به طور مختصر با این دو پلتفرم آشنا شدین، بیاید با هم به مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ به صورت جزئی‌تر بپردازیم.

ویژگی‌های پرستاشاپ

پرستاشاپ یه پلتفرم منبع باز هست که شاید به اندازه ووکامرس، تعداد نصب نداشته باشه ولی همونطور که توی وبسایت رسمی اونها ذکر شده، جامعه قابل توجهی داره که بیشتر از یک میلیون کاربر از اون پشتیبانی می‌کنن. پرستاشاپ یه گزینه بدون هزینه هست که شامل نصب نرم افزارهای تخصصی و نصب اونها روی سرورهاتون میشه.

همین امر به شما این امکان رو میده که بتونین به راحتی، پرستاشاپ رو برای خودتون راه‌اندازی کنین. به طور کلی به نظر میاد که پرستاشاپ، یه گزینه خوب و در عین حال یکم فنی هست که برای راه‌اندازی ممکنه به کمی زمان نیاز داشته باشه ولی این پتانسیل رو داره که نتایج فروش عالی در آینده رو برای شما به همراه داشته باشه.

ویژگی‌های ووکامرس

ووکامرس در اصل یه افزونه برای وردپرس هست که به شما این امکان رو میده که، وب سایت معمولی خودتون رو به یه فروشگاه تجارت الکترونیک تبدیل کنین. یکی از مزایای کلیدی استفاده از ووکامرس، اینه که درک و پیاده سازی اون خیلی راحته، به خصوص برای کسایی که از قبل با وردپرس و گزینه‌های اون آشنایی دارن. از تاریخ جولای 2022،  این پلتفرم دارای بیشتر از 6.5 میلیون وبسایت فعال هست که بالاترین سهم بازار رو با 36.68 درصد در اختیار خودش داره. این افزونه، یه سیستم همه کاره‌ست که هزاران پلاگین رو ارائه میده و درک اون رو آسون‌تر می‌کنه و میتونه طیف گسترده‌ای از عملکردها رو انجام بده.

برخلاف پرستاشاپ، ووکامرس نیازی به دانلود خارجی نداره و در عوض، می‌تونیم اون رو به راحتی به عنوان یه افزونه وردپرس دانلود کنیم.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر سهولت استفاده

درست کردن اولین فروشگاه آنلاین شما میتونه کار زیاد و سختی به نظر بیاد، بنابراین شما توی حالت ایده‌آل، دوست دارین از یه پلتفرم استفاده کنین که این فرایند رو تا حد امکان براتون بی دردسر کنه. به این ترتیب میتونین روی اضافه کردن محصولات جدیدتون و همچنین پیدا کردن خریداران تمرکز بیشتری داشته باشین. مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ بر اساس سهولت استفاده از این پلتفرم‌ها میتونه از جنبه‌های زیر مورد بررسی قرار بگیره:

پرستاشاپ

با پرستاشاپ، باید نرم افزار رو دانلود کرده و روی سرور خودتون نصب کنین. با این حال، از اونجایی که این پلتفرم خیلی محبوب هست، بعضی از متخصصان می‌تونن کارهای نصب این پلتفرم رو براتون انجام بدن. در هر صورت، وقتی که پرستاشاپ رو نصب کردین، یه داشبورد مقابلتون قرار می‌گیره و ممکنه شما توی این لحظه احساس کنین که کار با پرستاشاپ چقدر راحت و آسونه. برای راه‌اندازی و قرار دادن اولین محصول خودتون، باید به صفحه کاتالوگ برید و توی قسمت محصولات و سپس محصول جدید برید. توی این قسمت میتونین با استفاده از ویرایشگر محصول، پرستاشاپ رو باز کنین. این ویرایشگر شامل گزینه‌هایی برای اضافه کردن اسم محصول، توضیحات و تصاویر هست.

به طور کلی، راه‌اندازی یه محصول جدید با استفاده از پرستاشاپ نباید زمان خیلی زیادی طول بکشه و این به اینکه تصاویر و توضیحاتتون از قبل هم آماده باشه بستگی داره.

ووکامرس

برای استفاده از ووکامرس، قبل از نصب افزونه باید یک وبسایت وردپرس آماده داشته باشین. این کار هم بسیار ساده‌ست چون خیلی از افرادی که کنار شما هستن احتمالا این کار رو بلد باشن. وقتی که وردپرس رو نصب و فعال کردین، یه برگه جدید رو توی داشبورد وردپرس خودتون می‌بینید. توی این برگه شما میتونین همه‌ی تنظیمات ووکامرس رو پیدا کنین. این تنظیمات، از تنظیمات کلی وردپرس شما جدا هستن. برای اضافه کردن یه محصول جدید، فقط کافیه به قسمت برگه محصولات و بعد از اون روی گزینه افزونه جدید کلیک کنین. اگه تا به حال با وردپرس کار کرده باشین، احتمالا توی کار با ووکامرس هم احساس راحتی می‌کنین.

نتیجه:

به طور کلی، توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ می‌فهمیم که کار با این پلتفرم‌ها آسونه، ولی اگه از قبل با وردپرس آشنایی داشته باشین، ووکامرس نسبت به پرستاشاپ یکم توی این موضوع برتری داره، ولی به طور کلی ما تا اینجای کار، این دو پلتفرم را یکسان میدونیم.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر مدیریت فروشگاه

در حالت ایده‌آل، هر پلتفرم تجارت الکترونیک رو که انتخاب کنین، ویژگی‌های خیلی زیادی رو برای مدیریت فروشگاهتون در اختیار شما قرار میده. این به این معنی هست که باید توی این پلتفرم‌ها به گزینه‌های پرداخت، تنظیمات و مدیریت سفارش و موارد دیگه دسترسی داشته باشین. به این ترتیب، کنترل نسبتا کاملی به نحوه‌ی عملکرد فروشگاه خودتون خواهید داشت. اگه بخوایم مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ رو توی این زمینه بررسی کنیم، باید بگیم که:

پرستاشاپ

پرستاشاپ از این نظر هرگز عقب نمیکشه! این پلتفرم تنظیمات زیادی رو ارائه میده که می‌تونید با بررسی برگه پارامترهای فروشگاه توی داشبورد خودتون، اونهارو پیکربندی کنین. از این قسمت میتونین همه چیز رو، از فعال کردن گواهی SSL برای فروشگاه خودتون تا سفارشی کردن تنظیمات امنیتی پیشرفته رو انجام بدین. در مورد گزینه‌های پرداخت، پرستاشاپ از انتقال بانکی و انواع چک‌ها پشتیبانی میکنه، ولی خب ممکنه قصد داشته باشین از موارد مهم‌تری توی این زمینه مثل PayPal استفاده کنین. ادغام درگاه‌های پرداخت اضافی با پرستاشاپ کار آسونی هست و فقط باید بدونید که برای انجام این کارها باید از ماژول‌ها استفاده کنین.

ووکامرس

و اما ووکامرس! وقتی که برای اولین بار فروشگاه خودتون رو راه‌اندازی می‌کنین، افزونه شما رو از طریق یه جادوگر راهنمایی میکنه که به شما این امکان رو میده که تنظیمات اصلی اون رو پیکربندی کنین. به این ترتیب میتونین هر زمانی که بخواین، با رفتن به تب تنظیمات ووکامرس، پیکربندی فروشگاه خودتون رو برگردونین و یا توی اون تغییرات دلخواه رو ایجاد کنین. درگاه پرداخت ووکامرس از پرداخت‌های PayPal و Stripe پشتیبانی می‌کنه.

نتیجه:

اگر هنوز نمی‌تونید تصمیم بگیرید که از کدوم یک از این دو پلتفرم استفاده کنین، باید بهتون بگیم که مدیریت فروشگاه با استفاده از پرستاشاپ و ووکامرس خیلی ساده هست. بنابراین توی این مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، هر دو امتیاز مساوی دریافت می‌کنن.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر قابلیت سفارشی سازی

میتونیم بگیم که شخصی سازی، مهم‌ترین جنبه‌ی هر پلتفرم تجارت الکترونیک هست. به عبارت دیگه، ابزار انتخابی شما باید به شما این امکان رو بده که ظاهر و عملکرد فروشگاه خودتون رو تا زمانی که به ظاهر دلخواهتون رسیده، تغییر بدین. خوشبختانه توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، هیچکدوم از این دو توی این زمینه عقب نمیکشن.

پرستاشاپ

با استفاده از پرستاشاپ میتونین به بیش از 3000 ماژول دسترسی داشته باشین که با استفاده از هرکدوم میتونین یه ویژگی منحصر به فرد به فروشگاهتون اضافه و از اون استفاده کنین. این پلتفرم همچنین دارای مجموعه‌ای گوناگون از تم‌هاست که با استفاده از اونها میتونین قالب فروشگاه خودتون رو تنها با چند کلیک ساده تغییر بدین. پیدا کردن تم مناسب برای فروشگاه شما میتونه شما رو از سایر رقباتون متمایز کنه و تجربه کاربر رو توی صفحه‌تون بهبود ببخشه.

ووکامرس

همچنان باید گفت که وقتی صحبت از امکانات زیاد میشه، ووکامرس رقیب خودش رو از میدون خارج میکنه. با ووکامرس میتونین به هزاران افزونه وردپرسی دسترسی داشته باشین که از اونها برای سفارشی سازی فروشگاهتون استفاده کنین. وجود این هزاران افزونه و تم در وردپرس، به این معنیه که احتمالا برای هر وبسایتی که بخواین طراحی کنین، یه قالب مناسب وجود داره، بنابراین اصلا توی انتخابتون دچار کمبود گزینه نخواهید شد. به این نکته هم توجه داشته باشین که همه‌ی تم‌ها و افزونه‌های وردپرس، به خوبی با ووکامرس کار نمیکنن.

نتیجه:

گرچه توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از لحاظ سفارشی سازی، مطمئن شدیم که این دو پلتفرم تجارت الکترونیک، قابلیت‌های سفارشی سازی زیادی رو به کاربران ارائه می‌کنن، ولی پلتفرم ووکامرس، ب لطف ادغام با وردپرس، توی این رقابت سطح بالاتری رو از آن خودش میکنه.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر کارایی

در اکثر موارد وقتی یک پلتفرم تجارت الکترونیک رو با پلتفرم دیگه‌ای مقایسه می‌کنیم، متوجه میشیم که یکی از اونها، از نظر عملکرد جلوتر هست. این مسئله تا جایی درسته که درباره‌ی پلنفرم‌های میزبان صحبت نکنیم! با استفاده از یه پلتفرم خود میزبان، عملکرد معمولا به مکانی که وبسایتتون رو میزبانی می‌کنین بستگی داره. برخی از هاست‌های وب، به طور پیش فرض بهینه سازی بهتری رو ارائه میدن که این مسئله میتونه به فروشگاه آنلاین شما، یه برتری خاصی رو هدیه بده.

با این حال توی بحث مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، در نهایت عوامل زیادی وجود داره که میتونه به عملکرد فروشگاه شما تاثیر بزاره، فراتر از اینکه فروشگاهتون چطور ساخته شده و ارائه دهنده‌ی میزبانی شما چیه. برای مثال، بارگذاری بیش از حد تصاویر محصول توی سایزهای بزرگ یا استفاده از اسکریپت‌های زیاد توی صفحات شما، میتونه زمان بارگذاری شما رو کم کنه. اگه احساس می‌کنین که فروشگاه آنلاین شما خیلی کند بارگذاری میشه، باید به دنبال یه راهی باشید تا اون رو بهینه کنید و در نهایت مشکل حل بشه. در نهایت هم اگر تلاش‌های شما به جایی نرسید و مشکل حل نشد، احتمالا زمان این رسیده که سایتتون رو به یه برنامه پشتیبانی بهتر ارتقا بدین.

توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از لحاظ کارایی، از نظر ما این دو توی یک سطح قرار دارن. با حمایت از برنامه‌ی صحیح و تلاش‌های بهینه سازی، هر کدوم میتونن یه فروشگاه آنلاین سریع و مطمئن رو به شما ارائه بدن. به همین دلیل هست که ما این دو پلتفرم ووکامرس و پرستاشاپ رو توی این زمینه با هم مساوی می‌دونیم.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر امنیت

هنگامی که صحبت از امنیت میشه، همون مباحثی که توی بخش عملکرد به اونها پرداختیم، پیش میاد و تکرار میشه. برخی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌تر و استانداردهای بالاتری رو ارائه میدن، ولی باید بگیم که هر دوی این پلتفرم‌ها توی این زمینه هم به اندازه‌ی همدیگه خوب عمل میکنن.

اگر بخوایم منصف باشیم توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، باید بگیم که پلتفرم ووکامرس معمولا یکم بیشتر در معرض خطر قرار داره، چرا که این پلتفرم توی وردپرس اجرا میشه و اگرچه CMS میتونه خیلی هم امن باشه، ولی بسیاری از کاربرای اون فراموش میکنن که سایت‌ها، پلاگین‌ها و تم‌های خودشون رو به روز کنن. همین کار منجر به آسیب پذیری‌های امنیتی زیادی میشه که میتونه باعث بشه مردم راجب ووکامرس جور دیگه‌ای فکر کنن و خیال کنن این پلتفرم، اونقدری که باید، امن نیست.

درباره‌ی پرستاشاپ باید بگیم که این پلتفرم هم توی این زمینه، آسیب پذیری‌های خودش رو داشته، ولی این حرف به این معنی نیست که از لحاظ امنیتی گزینه ضعیفی هست. داشتن آسیب پذیری به این معنیه که هر پلتفرم تجارت الکترونیکی محبوب، میتونه توی هر زمان و هر شرایطی، یه هدف برای مهاجمان به این پلتفرم‌ها باشه.

عوامل مهم در امنیت فروشگاه آنلاین

امنیت فروشگاه شما، جدای از اینکه از کدوم پلتفرم استفاده می‌کنین، تا حد زیادی به دو عامل مهم بستگی داره:

  • کاربران وبسایت شما، چقدر امنیت رو جدی می‌گیرن.
  • شما چه اقدامات اضافی برای محافظت از وبسایت خودتون انجام میدین.

برخی از ارائه دهندگان میزبانی وبسایت شما، برای حفاظت از وبسایتتون تمام تلاش خودشون رو می‌کنن، بنابراین مهمه که گزینه‌ای رو با سابقه خیلی خوب انتخاب کنین.

به طور کلی، توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، هر دوی این پلتفرم‌ها به شما این امکان رو میدن تا امنیت فروشگاه خودتون رو با استفاده از افزونه‌هایی که قبلا درباره‌ی اونها صحبت کردیم، تقویت کنین. با کمی سرهم بندی میتونین فروشگاهی داشته باشین که به اندازه صندوق‌های بانکی امن باشه. با احتساب این موضوع، میتونیم بگیم که هر دوی این پلتفرم‌ها توی مسئله امنیت با هم به طور برابر عمل می‌کنن.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر روش‌های پرداخت

یکی از کلیدهای موفقیت یه فروشگاه آنلاین این هست که بتونه تا حد امکان، درگاه‌های پرداخت رو برای کاربر فراهم کنه، اما همه این درگاه‌ها به طور پیش فرض در راه حل‌های CMS گنجانده نشدن.

ووکامرس امکان پرداخت از طریق PayPal و Stripe و همچنین انتقال بانکی و COD رو برای کاربر فراهم میکنه. این در حالیه که برای استفاده از PayPal توی پرستاشاپ، باید یه ماژول اضافی رو اضافه کنین.

برای مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ و قبل از تصمیم گیری در مورد درگاه‌های پرداختی که به صورت رایگان توسط هر کدوم از این پلتفرم‌ها مجاز هست، خوب دقت کنید تا از هزینه‌های پیش بینی نشده توی این مسیر بتونین جلوگیری کنین.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ از نظر هزینه

نقطه اصلی تمرکز هزینه‌های مربوط به هر پلتفرم، شامل سرمایه گذاری اولیه و پرداخت‌های مداوم میشه. این یه نکته خیلی مهمه که باید در نظر گرفته بشه. شما از این بابت باید خوشحال بشید که بدونید ووکامرس و پرستاشاپ، هر دو جزو پلتفرم‌های رایگان محسوب میشن. از اونجایی که هر دو ابزار منبع باز هستن، هر کسی میتونه آزادانه دانلود و از اونها استفاده کنه و خب این مسئله برای خیلی از کابرها توی سراسر دنیا حائز اهمیته.

البته باید بگیم که هزینه ایجاد سایت، پیوند به ارائه دهنده‌ هاست و دامنه، وجود داره که بین ووکامرس و پرستاشاپ ثابت باقی میمونه.

هزینه اضافی که باید در نظر گرفته بشه مربوط میشه به پلاگین‌ها و ماژول‌ها. اینها امکان ادغام ویژگی‌های اضافی رو فراهم می‌کنن و توی هر دو مورد میتونین گزینه‌های رایگان و پولی رو پیدا کنین.

در نهایت و در حالی که هزینه متوسط ممکنه برای هر دو پلتفرم تقریبا یکسان باشه، معمولا ماژول‌های پرستاشاپ با قیمت بالاتری از حد استاندارد ارائه میشن.

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مزایای پرستاشاپ

در مورد پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، پرستاشاپ prestashop یکی از شیک‌ترین گزینه‌هایی هست که می‌تونین استفاده کنین و در کنار این شیک بودن، دلایل زیاد دیگه‌ای وجود داره که میتونه شما رو قانع کنه که از پرستاشاپ برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاینتون استفاده کنین. بعضی از این دلایل عبارتند از:

  • تنظیم و مدیریت این پلتفرم بسیار راحته
  • ایجاد و اضافه کردن محصولات جدید توی پرستاشاپ اصلا کار سختی نیست
  • این پلتفرم برای شما، گزینه‌های سفارشی سازی زیادی رو ارائه میده

طبق تجربه‌های ما، استفاده از پرستاشاپ معایب خیلی کمی برای کاربران داره و ممکنه فقط شروع به کار این پلتفرم، یکم بیشتر از ووکامرس طول بکشه، ولی اگه ویژگی‌های پرستاشاپ رو دوست دارین، نباید به این مسائل توجه کنید و کافیه فقط از کار کردن با این پلتفرم لذت ببرید!

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ

مزایای ووکامرس

توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، متوجه میشیم که هر دوی این پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، مورد پسند کاربران قرار گرفتن و جایگاه ویژه‌ای برای خودشون دارن، اما همونطور که متوجه شدین، ووکامرس از برخی جنبه‌ها نسبت به پرستاشاپ برتری داره و دلایل این برتری به شرح زیر هست:

  • با استفاده از افزونه ووکامرس، شما به مجموعه عظیم تم‌ها و افزونه‌های وردپرس دسترسی دارین.
  • فضایی که با استفاده از وردپرس و ووکامرس طراحی و ساخته شده، بسیار بزرگ هست و نسبت به جذب کاربر جدید از خودش اشتیاق نشون میده.
  • پیدا کردن برنامه‌های میزبانی وردپرس میتونه برای کابران خیلی آسون‌تر باشه.

در نهایت باید بگیم که نقطه عطف و عامل موفقیت ووکامرس، ادغام اون با وردپرس هست. با وردپرس و ووکامرس woocommerce ، تمامی ابزارهای مورد نیاز برای راه‌اندازی یه فروشگاه آنلاین موفق و مدیریت اون رو در کنار یه وبلاگ یا هر نوع وبسایت دیگه‌ای میتونین دریافت کنین.

چرا ووکامرس را انتخاب کنیم؟

در حالی که پرستاشاپ و ووکامرس، هر دو شباهت‌هایی دارن، مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ به این نتیجه میرسه که ووکامرس برای شما گزینه‌ی بهتری هست! میتونیم بگیم به این علت که همه کاره‌تر، قابل اعتمادتر و استفاده از اون راحت‌تره. اگرچه راه‌اندازی و نگهداری فروشگاه به تلاش و علم زیادی نیاز داره، منحنی یادگیری توی مقایسه با سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک خیلی کوتاه‌تره. درموقع مقایسه، توجه کردن به محبوبیت ووکامرس و جامعه بزرگی که از اون حمایت می‌کنه، بسیار مهمه.

احتمالا حالا به این نتیجه رسیدین که توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، هیچ برنده واضحی و مشخصی وجود نداره. هر دو پلتفرم پرستاشاپ و ووکامرس، پلتفرم‌های بسیار عالی برای مبتدی‌ها در این راه هستند. با این حال این به این معنی نیست که اونها نمیتونن فروشگاه‌های آنلاین بزرگ با ترافیک زیاد را هم اداره کنن. به طور کلی ووکامرس به علت ادغام با وردپرس، از نظر سهولت استفاده می‌درخشد. از طرف دیگه پرستاشاپ ویژگی‌های بیشتری رو به صورت خارج از جعبه ارائه میده. نظر شما توی مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ چیه؟ به نظرتون توی این مسابقه کدوم از این پلتفرم تجارت الکترونیک برنده نهایی هست؟ نظرات خودتون رو با ما در میون بزارین!

کارشناسان طراحی سایت همیشه به یک کارشناس سئو هم نیاز دارند که سایتشون در نتایج گوگل بهتر دیده بشه. برای اینکه هر دوتای این کارشناسا رو با هم داشته باشی و به کسب و کار و ایده ای که داری رونق بدی با بهین آوا تماس بگیر.

بعضی از انواع طراحی سایت که ممکنه برای ایده های شما مناسب باشه:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *