6 نرم افزار برای طراحی کاتالوگ دیجیتال

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

مهم‌ترین بخش صنعت تبلیغات طراحی و ساخت کاتالوگ هستش. برای معرفی و جذب مخاطب ما نیاز داریم طراحی منحصر به فرد و جذابی داشته باشیم. نرم افزارهای زیادی هستن که می‌تونن به ما توی طراحی کاتالوگ دیجیتال کمک کنند. نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال با استفاده از المان‌ها و آپشن‌های مخصوص به خودش امکانات زیادی رو برای اجرایی کردن طرح و ایده ما در اختیارمون قرار میده.

برخی از نرم افزارها کمک می‌کنند تا بهتر و خلاقانه‌تر کاتالوگ دیجیتال‌مون رو بسازیم اما کدوم نرم افزار‌ها؟! ما در این مقاله قصد داریم 6 نرم افزار طراحی دیجیتال که از همه بهتر هستن رو معرفی کنیم. با بهین آوا همراه باشید.

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال چیست؟

همون طور که اشاره کردیم کاتالوگ‌ها نقش مهمی در تبلیغات و فروش محصول دارند. عمدتا خریداران برای اینکه یک محصول رو انتخاب کنند و با ویژگی‌های اون آشنا بشن کاتالوگ رو بررسی می کنند. کاتالوگ های دیجیتال با هدف معرفی یک محصول، خدمات و یا حتی یک شرکت و گروه خاصی طراحی و تنظیم می‌شن. اولین نکته توی طراحی کاتالوگ دیجیتال اینه که دست طراح برای اجرای ایده باز باشه و بتونه با استفاده از ابزارهای مختلف نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال المان های مد نظرش رو پیاده سازی کنه.

دیزاین کاتالوگ یکی از حرفه‌های گرافیکی هستش و یک طراح کاتالوگ به خوبی از قوانین و استانداردهای طراحی کاتالوگ دیجیتال آگاه هستش. نرم افزار طراحی کاتالوگ این بستر رو برای طراح فراهم میکنه تا در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ایده‌های خودش رو اجرایی کنه.

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

نرم افزارهای طراحی کاتالوگ دیجیتال

برای اینکه طراح کاتالوگ بتونه اصول و قواعد استفاده از فونت، رنگ، عکس ها و… استفاده بکنه و یک کار منحصر به فرد و خلاقانه تحویل بده نیاز به نرم افزار خاص داره. برای رسیدن به هدف نیاز داره از یک نرم افزار طراحی گرافیکی که مزیت ها و ویژگی های مناسبی داره استفاده کنه.

 نرم افزار طراحی کاتالوگ به دو دسته کلی تقسیم میشه. نرم افزارهایی که برای طراحی کاتالوگ چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرن و نرم افزارهایی که برای طراحی کاتالوگ دیجیتال استفاده میشن. در ادامه ما 6 مورد از نرم افزارهای طراحی کاتالوگ رو بهتون معرفی می کنیم. این نرم افزارها جزو برترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ به شمار میرن.

flipHTML5 نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

1. نرم افزار flipHTML5 بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

وقتی حرف از طراحی و تولید کاتالوگ دیجیتال میشه بهترین برنامه برای این کار نرم افزار FlipHTML5 هستش. این نرم افزار بزرگ‌ترین و قوی‌ترین ابزار برای ساخت محتوای تعاملی هستش. این نرم افزار به شما این امکان رو میده که داخل کاتالوگ دیجیتال لینک‌ها و قیمت‌های محصولات رو اضافه کنید. علاوه بر چنین امکاناتی به طراح کاتالوگ اجازه میده تا با ادغام Google Analytic بهتر بتونید مشتریان خودتون رو رصد و ارزیابی کنید.

 برای اینکه بتونید استراتژی های بازاریابی رو پیاده کنید باید به خوبی رفتار خوانندگان رو ردیابی و بررسی کنید و خب نرم افزار FlipHTML5 این امکان رو به شما میده. این نرم افزار پیشرو در صنعت طراحی کاتالوگ دیجیتال، آمار دسترسی آنلاین رو در اختیار شما قرار میده و شما می‌تونید خیلی راحت مشتری‌های خودتون رو بشناسید. اگه دنبال یه نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال رایگان و قدرتمند هستید شدیدا این مورد رو بهتون پیشنهاد می‌دیم.

ceros نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

2. نرم افزار ceros

اگه دنبال یه نرم افزار خوب بدون نیاز به برنامه نویسی برای طراحی کاتالوگ دیجیتال هستین؛ نرم افزار ceros می‌تونه خیلی به شما کمک کنه. این برنامه یک برنامه تعاملی هستنش که می‌تونید با استفاده از اون کاتالوگ دیجیتال‌تون رو سفارشی سازی کنید. شما می‌تونید با استفاده از این نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال محتوای غنی و جذابی رو تولید کنید. برای این کار نیازی به هیچگونه طرح‌های سفارشی، برنامه نویسی و QA ندارید. طراحان کاتالوگ دیجیتال با استفاده از این نرم افزار می‌تونن محتوایی خیره کننده تولید کنند. بدون شک محصولات شما با کمک این نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال به شکلی جذاب به نمایش در خواهد آمد.

catalogmachine نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

3. نرم افزار Catalog Machine

سومین نرم افزاری که قراره توی طراحی کاتالوگ دیجیتال به شما کمک کنه نرم افزار Catalog Machine هستش. دستگاه کاتالوگ به شما کمک می کنه تا با یک شیوه ساده بتونید کاتالوگ PDF محصولات رو ایجاد و به اشتراک بذارید. از مزیت های فوق العاده استفاده از نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال Catalog Machine این هستش که این برنامه برای موتورهای جستجو، فیس بوک و Google+ بهینه شده‌است. یعنی چی؟ یعنی اینکه کاتالوگ نهایی که شما طراحی می‌کنید دارای طراحی ریسپانسیو، ساده، ایمن و البته مقرون به صرفه است. پس اگه دنبال یک کار جمع و جور، جذاب و اقتصادی هستید این گزینه می تونه پیشنهاد خوبی برای شما باشه.

4. نرم افزار My Business Catalog

چهارمین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتالی که بسیار قدرتمند و با امکانات بی‌نظیره، نرم افزار My Business Catalog هستش. این نرم افزار بهترین راه برای ایجاد و و تولید کاتالوگ محصولات به صورت HTML، PDF و Android به صورت آنلاین هستش. توی این برنامه می‌تونید محصولات خودتون و یا خدماتی که دارین ارائه می دین رو همراه با توضیحات و عکس های جذاب به نمایش در بیارین. با کمک این برنامه کاتالوگ زیبایی طراحی کنید و اون رو در پلتفرم های اجتماعی مختلفی منتشر کنید.

AnyFlip

5. نرم افزار AnyFlip

پنجمین نرم افزاری که می‌خوایم به شما معرفی کنیم یکی از بهترین‌های طراحی کاتالوگ های دیجیتال به شمار می‌ره. Any Flip به عنوان بستر انتشار تعاملی برای مجلات، کاتالوگ‌ها، بروشورها و فروشگاه ها شناخته میشه. شما با استفاده از این نرم افزار می تونید کاتالوگ PDF محصول رو به صورت آنلاین و با رابط کاربری خوشگل مانند کتاب به مشتری هاتون نشون بدید. شما می‌تونید با استفاده از این نرم افزار کتاب های دیجیتالی که قابلیت ورق زدن هم دارن طراحی و تولید کنید. دست طراح در استفاده از این برنامه طراحی کاتالوگ دیجیتال باز هستش و می‌تونه از ابزارها و امکانات فوق العاده اون استفاده کنه.

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

6. نرم افزار D catalog

از مهم‌ترین و پررنگ‌ترین نقش های صنعت نشر دیجیتال می توان به نرم افزار D catalog اشاره کرد. افرادی که به دنبال بهبود کاتالوگ کالاهای فروشگاهی‌شون هستن حتما از این نرم افزار استفاده کنند. توی این کاتالوگ کاربر با کلیک کردن مستقیم وارد محیط فروشگاهی سایت میشه و می‌تونه خیلی سریع و راحت محصول مورد نظرش رو خریداری کنه.

این نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال این امکان رو فراهم کرده تا بتونید بازدید کننده‌های کاتالوگ رو تبدیل به مشتری‌های جدید کنید. نرم افزار D catalog می‌تونه توی ارائه تجربه‌ای جذاب از کاتالوگ های دیجیتالی به شما کمک کنه همچنین این برنامه پتانسیل ساخت محتوایی جذاب و خیره کننده رو داره. طراح‌های کاتالوگ با کمک این نرم افزار می‌تونند به راحتی ایده‌های خودشون رو اجرا و تولید کنن.

چرا باید از کاتالوگ‌های دیجیتال استفاده کنم؟

خب ما تا اینجا با 6 مورد از بهترین برنامه‌های طراحی کاتالوگ‌های دیجیتال آشنا شدیم اما واقعا چرا باید از کاتالوگ‌های دیجیتال برای معرفی محصولات و یا خدماتمون استفاده کنیم؟ مگه کاتالوگ‌های چاپی چه ایرادی دارن؟ شاید پاسخ دادن به این پرسش‌ها باعث بشه تا ما در مورد طراحی کاتالوگ دیجیتال با وسواس بیشتری عمل کنیم و این موضوع رو جدی بگیریم. در واقع حیات و بقای کسب‌ و کار ما با تبلیغات گره خورده و ما ناگزیریم از شیوه‌های مدرن برای تبلیغات استفاده کنیم.

 صرفه جویی در زمان

کاتالوگ‌های چاپی در دنیای مدرن امروز کاربرد چندانی ندارن و معایب اون‌ها خیلی بیشتر از مزیت هاشون هستش. یکی از بزرگ‌ترین معایب ایجاد دستی کاتالوگ هدر رفتن زمان هستش. شما ماه‌ها باید زمان صرف طراحی و تولید کاتالوگ کنید. حالا تصور کنید اگه تعداد محصولات شما زیاد باشه چقدر قراره از وقت شما پای طراحی کاتالوگ هدر بره!!

کاهش خطاها

برای اینکه بتونیم طراحی کاتالوگ رو انجام بدیم حتما باید از برنامه‌های خاص گرافیکی استفاده کنیم. این برنامه‌ها نیاز به مهارت‌های خاصی دارن. خطاهای طرح که توی مرحله ایجاد و تولید قابل مشاهده نیستن می‌تونن توی مرحله چاپ ظاهر بشن و اینجوری کلی از زمان و بودجه شما باید صرف اصلاح ایرادات بشه. این مشکل توی طراحی کاتالوگ دیجیتال کمتر دردسر ساز هستش. شما به راحتی می‌تونید کاتالوگ خودتون رو طراحی، اجرا و منتشر کنید. به طرز قابل توجهی در زمان و هزینه ها صرفه جویی میشه.

طراحی صفحات نامحدود

وقتی قراره کاتالوگ چاپی تولید کنید اولین چیزی که باید بهش توجه کنید تعداد صفحات هستش. علاوه بر اینکه تعداد صفحه توی هزینه نهایی تاثیر داره این نکته رو هم باید لحاظ کنید که مشتری چجوری قراره از بین ده‌ها صفحه محصولی رو که می‌خواد پیدا کنه!! مزیت فوق العاده کاتالوگ‌های دیجیتال اینه که به شما اجازه دسترسی سریع و جستجوی آسان رو میده. مشتری شما می‌تونه خیلی راحت محصولی که می خواد رو سرچ بزنه و تمام تصاویر و توضیحات مربوط بهش رو بخونه و در آخر با کمک لینک مربوط مستقیم وارد صفحه خرید بشه.

انتشار آسان و سریع

در کاتالوگ‌های چاپی ما محدودیت انتشار داشتیم اما با کاتالوگ‌های دیجیتال میشه به راحتی فایل کاتالوگ رو در اختیار افراد قرار داد. میشه اون رو توی شبکه‌های مجازی منتشر کرد و از این طریق مشتری‌های بیشتری رو جذب کرد. این کار به سئو سایت شما هم کمک می کنه به این صورت که با کلیک کردن درون مطالب کاتالوگ دیجیتال مستقیم به سایت شما منتقل میشن و می‌تونن محصول مورد نظرشون رو خریداری کنن.

برای اینکه بتونید از تمام قابلیت‌های کاتالوگ دیجیتال بهره‌مند بشید حتما باید از نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال مناسبی استفاده کنید. نرم افزاری که امکانات زیادی داشته باشه و محتوای جذابی رو به مخاطب نشون بده.

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

چگونه کاتالوگ دیجیتال جذاب بسازیم؟

برای اینکه بتونیم یک کاتالوگ دیجیتال جذاب و با بازدهی بالا بسازیم اول از هرچیزی باید بتونیم نوع مشتری‌های خودمون رو شناسایی کنیم. مخاطب کاتالوگ دیجیتال شما چه کسانی هستن؟ مشتریان هدف شما چه ویژگی‌هایی دارند؟ با تعیین مخاطبین خود می ‌تونید بهترین سبک برای تنظیم کاتالوگ دیجیتال رو انتخاب کنید. برای اینکه بتونید مخاطبان و مشتری‌های خودتون رو بررسی کنید می‌تونید از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت استفاده کنید. به این طریق می تونید بفهمید که مشتری‌ها و بازدید کننده‌های سایت شما بیشتر در چه بخش‌هایی زمان صرف می‌کنن و تمایل به چه چیزهایی دارن.

با این اطلاعات می‌توانید یک کاتالوگ دیجیتال خوب و کاربردی بسازید. برای ساخت کاتالوگ هم می ‌تونید از نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال آنلاین استفاده کنید. این نرم افزارها کمک می کنند محتوای محصول شما ساماندهی بشه و به بهترین نحوه ارائه بشه.

انواع کاتالوگ دیجیتال

برای اینکه بتونیم کاتالوگ جذابی تولید کنیم و همچنین این کاتالوگ کاربردی باشد باید سبک مناسب کسب و کارمون رو انتخاب کنیم. سبک‌های متفاوتی برای ایجاد کاتالوگ‌های دیجیتال وجود داره. در ادامه چهار سبک پر‌طرفدار کاتالوگ های دیجیتال رو معرفی می کنیم. با توجه به موقعیت شغلی و نیازتون میشه ازشون استفاده کرد.

·       کاتالوگ های ساده

کاتالوگ ساده همون pdf و فایل طراحی شده برای چاپ هستش که در گذشته استفاده می‌شد. بسیاری از صاحبان مشاغل کاتالوگ‌های قدیمی خودشون رو در قالب فایل های pdf و بدون نیاز به چاپ به مشتریان ارسال می‌کنن. توی کاتالوگ‌های پی دی اف می‌شه از لینک های اینترنتی استفاده کرد.

·       کاتالوگ چند رسانه ای

کاتالوگ‌های چند رسانه‌ای یا مالتی مدیا یکی از کامل‌ترین انواع کاتالوگ‌های دیجیتال هستش که می توان با استفاده از برنامه‌های خاص اون رو طراحی و اجرا کرد. کاتالوگ‌های چند رسانه‌ای ترکیبی از انواع فایل‌های صوتی، ویدیو، تصاویر انیمیشنی و… هستن. هر چیزی که بخواید در این کاتالوگ‌ها یافت می‌شه. پتانسیل زیادی برای جذب مشتری و فروش محصولات دارن.

·       کاتالوگ انیمیشنی

کاتالوگ‌های انیمیشنی مجموعه‌ای از فایل‌ها و تصاویر متحرک مانند انیمیشن‌های کوتاه، گیف فیلم و… هستن. این کاتالوگ ها بسیار جذاب می‌باشند منتهی برای ساخت این نوع از کاتالوگ‌های دیجیتالی نیاز به یک فرد متخصص و حرفه‌ای دارید.

·       اسمارت کاتالوگ

کاتالوگ‌های هوشمند یا اسمارت کاتالوگ جزو بهترین و مدرن‌ترین کاتالوگ‌های دیجیتال هستن. این نوع از کاتالوگ‌ها علاوه بر طراحی گرافیکی نیاز به برنامه نویسی هم دارن. در این کاتالوگ تمام روال فروش از جذب مشتری گرفته تا مراحل ثبت خرید، به صورت خودکار و آنلاین انجام میشه. اسمارت کاتالوگ‌ها رو با توجه به نوع کسب و کارتون و هدفی که دارید می‌تونید طراحی کنید. انواع مختلفی از این نوع کاتالوگ وجود داره . می تونه به صورت ساده طراحی بشه یا اینکه بسیار پیچیده و حرفه‌ای باشه؛ این کاملا به درخواست کارفرما و نیازمندی‌های کسب و کار مورد نظر بستگی داره.

نرم-افزارهای-ساخت-کاتالوگ-دیجیتال

نرم افزارهای ساخت کاتالوگ دیجیتال

تا اینجا با انواع کاتالوگ‌های دیجیتال آشنا شدیم. گفتیم که با توجه به نیازمون میشه از انواع سبک های کاتالوگ دیجیتال استفاده کرد. برنامه‌های متعددی از بهترین مجموعه، نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال رو معرفی کردیم. دنیای نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال خیلی وسیع هستش و ما تعداد زیادی برنامه واسه این کار داریم. توی این بخش قراره 3 مورد دیگه از نرم افزارهای ساخت کاتالوگ رو بهتون معرفی کنیم. این نرم افزارها کمک می‌کنن محتوای خودتون رو مدیریت کنین و به شکل کاملا حرفه‌ای و جذابی به مخاطب ارائه بدید.

·       Adobe InDesign

 این برنامه یک ابزار کاربردی و فوق العاده هستش که به شما این امکان رو میده بتونید باهاش پوستر، بروشور، آگهی، مجلات و کاتالوگ‌های خیره کننده بسازید. اگه بخوایم یکی از بهترین برنامه های نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال رو معرفی کنیم؛ این برنامه قطعا جزو لیست پیشنهادی ما هستتش.

·       Adobe spark

برای اونایی که دانش محدودی توی زمینه طراحی کاتالوگ‌های دیجیتال دارن و مبتدی هستن؛ این برنامه بسیار مناسب و کاربردی هستش. با استفاده از ابزارهای مختلف این برنامه میشه طراحی منحصر به فردی داشته باشید و محتوای کاتالوگ‌تون رو مدیریت کنید. همچنین این برنامه به شما در ایجاد تصاویر گرافیکی و ویدیویی برای قرار دادن درون کاتالوگ دیجیتالتون کمک میکنه.

·       Akeneo

اگه می‌خواید تمام اطلاعات محصول و توضیحاتش رو در یک مکان جمع آوری کنید و مدیریتش کنید؛ می‌تونید از برنامه Akeneo کمک بگیرید. این برنامه نیز جزو بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ دیجیتال شناخته می‌شه. با استفاده از این نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال، کاتالوگی جذاب و خیره کننده بسازید و اون رو در تمام کانال های فروش خودتون منتشر کنید. بدون شک با داشتن یک کاتالوگ زیبا فروش بهتری خواهید‌داشت.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ دیجیتال

پس از اینکه نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال خودتون رو انتخاب کردید برای اینکه بتونید یک طراحی زیبا و مشتری پسند داشته باشید لازم هستش تا با یک سری از مبانی طراحی کاتالوگ دیجیتال آشنا باشین. برای داشتن یک کاتالوگ دیجیتال موفق:

  • مخاطبان و مشتریان خودتون رو شناسایی کنین.
  • به سبک زندگی مخاطبان خود توجه و دقت داشته باشین.
  • طراحی رو مختص مخاطبان هدف انجام بدین.
  • محصولات خودتون رو برجسته کنین.

ارکان تاثیر گذار توی طراحی و ساخت کاتالوگ‌های دیجیتال استفاده از تصاویر با‌کیفیت و چشم‌نواز، چیدمان هوشمندانه، سازماندهی درست و… هستش. توی هر حوزه کاری که باشید باید با توجه به اون رویکرد منحصر به فردی رو در پیش بگیرین.

کاتالوگ دیجیتال حرفه ای

ساخت کاتالوگ دیجیتال حرفه ای و کاربردی

برای اینکه بتونید کاتالوگ‌های دیجیتال حرفه‌ای و مناسب با کسب و کارتون داشته باشین می‌تونید از نرم افزارهای گفته‌شده استفاده کنین اما فراموش نکنین که با وجود راحتی استفاده از نرم افزارهای گفته شده باز هم چالش‌های زیادی بر سر راه طراحی و اجرای کاتالوگ دیجیتال وجود داره. اگه بخواید یک کاتالوگ دیجیتال حرفه‌ای داشته باشین باید طراحی اون رو به افراد حرفه‌ای بسپارید.

 افرادی که کار با نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال رو به خوبی بلد هستن و سال‌ها در این زمینه تجربه دارن. با الگوریتم‌های جذب مخاطب آشنا هستن و کمک می‌کنن بتونید با استفاده از کاتالوگ دیجیتال بیشترین جذب مخاطب و فروش رو داشته باشین. تیم بهین آوا متخصص در زمینه طراحی کاتالوگ دیجیتال می‌باشد. خیلی راحت کار رو به متخصص‌های حرفه‌ای بهین آوا بسپارید و با دریافت کاتالوگی حرفه‌ای به کسب و کارتون رونق بدید.

کاتالوگ دیجیتال بهترین راه برای نشون دادن و معرفی کردن کسب و کارتون توی دنیاست. نرم افزارهای مختلفی وجود دارن که به شما در طراحی کاتالوگ دیجیتال کمک می‌کنن. بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال برنامه‌ای هستش که بتونه نیازهای شما رو برطرف کنه و شما رو زودتر به هدفتون برسونه. برخی از معروف ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ دیجیتال شامل نرم افزارهای FlipHTML5، ceros، catalog machine، my business catalog، any flip و… میشه که در این مقاله معرفی کردیم.

شما می توانید برای درخواست سفارش ساخت کاتالوگ دیجیتال ، یا طراحی سایت و سئو با ما در شرکت بهین آوا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *