راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2024

راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023

کسب و کارهای امروزی عملکرد متفاوتی نسبت به گذشته دارند. اگر در گذشته برای یافتن کسب و کارها از کتاب اول و فهرست‌های این‌چنینی استفاده می‌شد، این روزها گوگل مپ و موتور جستجوی گوگل اصلی‌ترین راه دستیابی به اطلاعات کسب و کارها محسوب می‌شود. به همین دلیل اطلاع از چگونگی ثبت اطلاعات در گوگل مپ 2023 می‌تواند برای‌تان مطلوب باشد. این که بدانیم چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ ثبت کنیم، موجب می‌شود تا خیلی راحت در فهرست گوگل قرار گیریم. همین موضوع تعداد مراجعه کنندگان و مشتریان ما را افزایش می‌دهد و تاثیر مثبتی بر سئو سایت یا دیده شدن توسط کاربران دارد.

اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال ” چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ ثبت کنیم” هستید، تا پایان همراه ما باشید.

گوگل مپ چیست؟

احتمالا شما گوگل را به عنوان غول موتورهای جستجو می‌شناسید. همه ما برای به دست آوردن اطلاعات مختلف، آدرس‌ها و شماره تلفن ها در گوگل جستجو می‌کنیم. گوگل موتور جستجوی قوی و قدرتمندی است که با ایندکس کردن صفحات مختلف از وب سایت‌ها و رتبه بندی آن‌ها تلاش می‌کند تا نزدیک‌ترین نتیجه به جستجوی ما را نمایش دهد. اما گوگل مپ چیست؟ Google Map یکی از سرویس‌های فوق‌العاده مهم گوگل است که برای نمایش نقشه از آن استفاده می‌شود. شاید کاربرد ابتدایی گوگل مپ نمایش نقشه و موقعیت جغرافیایی بود، اما این روزها عملکردی قوی‌تر و کاربردی‌تر از آن شاهد هستیم. ثبت اطلاعات کسب و کارها، راه‌های مختلف، مسیرهای اتوبوس، تاکسی و امکانات شهری، روستایی و… همگی از جمله امکانات فوق العاده ای است که در گوگل مپ می‌بینیم. هیجان دسترسی به اطلاعات در محیط‌های تعیین شده در نقشه، موجب شده است تا استفاده از گوگل مپ برای یافتن آدرس فروشگاه‌ها، رستوران ها، کافه ها و سایر امکانات شهری بیش از پیش شود.

چرا باید کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید؟

تصور کنید که به دنبال یک فروشگاه لباس ورزشی در منطقه 4 تهران هستید، ابتدا نام فروشگاه و سپس منطقه حدودی آن را در گوگل مپ وارد می‌کنید اما هیچ نتیجه درستی نمایش داده نمی‌شود! احساس اولیه شما چیست؟ آیا این کسب و کار را حرفه‌ای، به روز و قابل اعتماد می‌دانید؟ قطعا خیر! عدم حضور در گوگل مپ نمایانگر دور بودن کسب و کار از تکنولوژی روز و عدم توجه به نیاز مشتری است. همین موضوع  موجب می‌شود تا کسب و کارها فرصت کسب مشتری جدید را ازدست بدهند. از سوی دیگر، ثبت شدن در گوگل مپ می‌تواند عامل مهمی در کسب رتبه سئو در گوگل باشد. به همین دلیل اکثر وب سایت‌ها اقدام به ثبت اطلاعات خود در گوگل مپ می‌کنند. ضرورت دیگری که ایجاب می‌کند تا در گوگل مپ حضور داشته باشید، مسیریابی آسان‌تر و دسترسی به اطلاعات است.

اگر شما یک کسب و کار خوراکی یا خدماتی باشید، در گوگل مپ امکان ثبت نظر در مورد کسب و کارتان وجود دارد. به همین دلیل کاربران زیادی ابتدا پیش از مراجعه حضوری به محلی خاص، آن را جستجو می‌کنند تا اطلاعات اجمالی و نظرات کاربران را مشاهده کنند. امکانات گوگل فراتر از این می‌رود و شرایط برای آپلود عکس نیز فراهم است. به این ترتیب می‌توانید عکس‌هایی که توسط سایر کاربران آپلود شده را مشاهده کنید. این امکانات می‌تواند برای کسب و کارهای با کیفیت بسیار پربازده باشد و کسب و کارهای بی کیفت را، معرفی کند. چرا که کاربر به راحتی می‌تواند همه چیز را شفاف سازی کند.

 بیشتر بخوانید :مفهوم سئو در طراحی سایت چیست ؟

راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023

چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

اگر می‌خواهید بدانید ” چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ ثبت کنیم” کافی است گام به گام همراه با ما قدم بردارید.

  1. برای این که آدرس فروشگاه را در گوگل ثبت کنید، باید حتما اکانت گوگل داشته باشید. به این منظور وارد گوگل شوید و در صورت داشتن اکانت، آن را وارد کنید و Sign In کنید. در صورت نداشتن اکانت گوگل، باید حتما آن را ایجاد کنید. جهت ساخت اکانت بر روی Create my google account کلیک کنید.
  2. ابتدا مرورگر سیستم‌تان را باز کنید و آدرس google.com/maps را وارد کنید. با کلیک بر روی این لینک نیز می‌توانید وارد سایت مربوطه شوید. روش دیگری نیز وجود دارد که برای ثبت اطلاعات بیزینس‌ها یا همان کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کلیک روی آدرس www.business.google.com/u/0/create می‌توانید وارد سایت مربوطه شوید.
  3. بر روی 3 نقطه یا دکمه کشویی سمت چپ کلیک کنید تا منویی مقابل‌تان نمایش داده شود. سپس بر روی گزینه Add your business کلیک کنید و منتظر بمانید.راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023
  4. در این بخش لازم است تا نام کسب و کار در مقابل Business name وارد شود و دسته بندی حوزه فعالیت کسب و کارتان از Business Category انتخاب شود. پس از این مرحله بر روی دکمه Next کلیک کنید.راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023
  5. در این بخش گوگل مپ از شما سوال می‌کند که آیا قصد دارید لوکیشن کسب و کارتان را وارد کنید یا خیر! معمولا برای دسترسی و مسیریابی کاربران، این گزینه با انتخاب Yes ادامه پیدا می‌کند.راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023
  6. بعد از درخواست برای ثبت لوکیشن، آدرس دقیق دریافت می‌شود. شما باید به ترتیب نام کشور، نام شهر، نام منطقه و خیابان را وارد کنید.راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023
  7. اضافه کردن شماره تلفن، آدرس سایت و عکس یا لوگو می‌تواند ثبت حرفه‌ای کسب و کار را برای‌تان تکمیل کند.
  8. تا اینجا دانستیم که چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ ثبت کنیم؛ بعد از این مرحله لازم است تا دکمه Send را به عنوان آخرین اقدام عملی کنید و منتظر بمانید. معمولا بین 3 الی 14 روز زمان لازم است تا از طرف گوگل به درخواست شما پاسخ داده شود. گوگل از طریق ایمیلی که با آن ثبت نام کرده‌اید، تایید یا عدم تایید را صادر می‌کند.

راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023

 اینستاگرام مارا نیز دنبال کنید.

چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ حذف کنیم؟

در بعضی مواقع نیاز است تا اطلاعات‌تان از گوگل مپ پاک شود. مهاجرت، تغییر مکان، بسته شدن فروشگاه و موارد این‌چنینی همگی نیازمند تغییر یا حذف اطلاعات گوگل مپ است. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. وارد اکانت گوگل خودتان شوید.
  2. بر روی آدرس https://maps.google.com کلیک کنید و یا از طریق اکانت بیزینس گوگل وارد شوید
  3. از منو کشویی یا سه نقطه، گزینه Your Business profile را انتخاب کنید.
  4. در این بخش لوکیشن‌های ثبت شده توسط شما نمایش داده می‌شود. بر روی آن کلیک کنید.
  5. منو کشویی را باز کنید و بر روی Info کلیک کنید.
  6. Clear Address کلیک کنید.
  7. دکمه Apply را فشار دهید.

یادتان باشد اگر ادیت از طریق بیزینس گوگل انجام شود، به شکل مستقیم بر روی اطلاعات ثبت شده اثرگذار است. اما در صورتی که از طریق گوگل مپ اقدام به پیشنهاد تغییر اطلاعات کنید و قصدتان حذف آن باشد، با اندکی زمان نسبت به اعتبار اکانت شما مراحل دنبال می‌شود.

چگونه با ثبت کسب و کار در گوگل مپ سئو را تقویت کنیم؟

پس از پاسخ به سوال مهم چگونه آدرس فروشگاه را در گوگل مپ ثبت کنیم، بهتر است بدانید که این کار چگونه بالاترین تاثیر را بر روی کسب و کارتان و سئو سایت خواهد داشت. برای آنکه از طریق گوگل بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید، باید در گوگل مپ کسب و کارتان را ثبت کنید. چگونگی ثبت این اطلاعات در نتیجه نهایی کسب و کارتان اثرگذار است. به همین دلیل لازم است تا نکات مختلف را مدنظر قرار دهید. برای مثال استفاده از عکس‌هایی که نشان دهنده محیط کار شما است، می‌تواند در بخش Photo گوگل مپ بسیار جذاب باشد. ارائه اطلاعات بیشتر از طریق عکس منو، عکس قیمت یا کاتالوگ‌ها نیز می‌تواند در میزان بازدید کاربران اثر داشته باشد. استفاده از لوگو در گوگل مپ نشان دهنده هویت کسب و کار شما است و نقش مهمی در برندسازی آن دارد. هرچه کاربر کسب و کار شما را اصولی‌تر و حرفه‌ای تر بداند، شانس بالاتری برای جذب مشتری خواهید داشت. نکته مهم بعدی توجه به کیفیت عکس‌ها و ابعاد آن است. برای عکس کاور گوگل مپ حتما به سایر و ابعاد تصویر توجه کنید. پاسخ دهی به سوالاتی که در گوگل مپ پرسیده می‌شود نیز، نمایان‌گر عملکرد اصولی شما و توجه به مشتریان در این فضا است. حتی پاسخ دادن به نظراتی که در گوگل مپ ثبت می‌شود، شانس شما را برای ایجاد تجربه مثبت در مشتریان احتمالی افزایش می‌دهد.

 بیشتر بخوانید : 10 ترفند که شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل می کند

راهنمای جامع ثبت کسب و کار در گوگل مپ 2023

درخواست مشاوره رایگان دارید؟

کافی است فرم تماس رو پرکنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند. همچنین می‌توانید در هر زمانی به طور مستقیم با ما تماس گرفته یا از طریق واتساپ در ارتباط باشید…

 8884 8888 021

 8884 8888 021

 ارتباط در واتس‌اپ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *