صفر تا صد آموزش فروش تلفنی + 10 قانون

صفر تا صد آموزش فروش تلفنی + 10 قانون

بسیاری از افراد قبل از بررسی آمار و اثرگذاری فروش تلفنی، تصور می‌کنند که فروش تلفنی مربوط به استراتژی‌های بازاریابی در گذشته بوده است و این روزها استفاده از آن چندان رایج نیست. اما واقعیت ماجرا کمی متفاوت است. با آموزش فروش تلفنی می‌توانید در دنیای رقابل خودتان را رشد دهید و از رقبا پیشی بگیرید. آموزش فروش و بازاریابی تلفنی می‌تواند به بهترین شکل شرایط را برای داشتن بازاریابی اصولی و حرفه‌ای آماده کند. آموزش فروش و بازاریابی تلفنی  به شما کمک می‌کند تا رشد مضاعفی در فروش و کسب و کارتان ایجاد کنید و همه چیز را تحت مدیریت و استفاده از تلفن در بازاریابی پیش ببرید.اگر شما نیز مایل هستید اطلاعاتی در خصوص آموزش فروش و بازاریابی تلفنی کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید تا از تجربیات بهین آوا در این راستا 10 قانون مهم را بیاموزید.

فروش تلفنی چیست؟

شاید ابتدا بهتر است در خصوص فروش تلفنی بدانید و ماهیت آن را درک کنید. فروش تلفنی یا Telemarketing یکی از قدیمی‌ترین، اصیل‌ترین و اثرگذارترین تکنیک‌های برقراری ارتباط با مشتری است. با کمک بازاریابی تلفنی می‌توان از طریق یک خط تلفن، شماره تماس و بازاریاب قوی، ارتباطاتی را شکل داد که نتایج عالی برای فروش بیشتر داشته باشند. بازاریابی تلفنی همه چیز را سر و سامان می‌دهد و حتی پیش زمینه بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی حضوری است. به همین دلیل لازم است تا حتما در این زمینه تخصصی‌تر عمل کنید و برای رشد کسب و کارتان از تکنیک موفقیت آمیز فروش تلفنی کمک بگیرید.

فروش تلفنی چگونه رقم می‌خورد؟

اطلاع از چگونگی فروش تلفنی به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع و بدون دردسر ماهیت آن را درک کنید. در فروش تلفنی لازم است تا کارشناس فروش شما، مهارت برقراری ارتباط داشته باشد و سرزنده و پر انرژی با کلماتی شگفت انگیز مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. به این ترتیب می توانید تجربه یک ارتباط موثر را ثبت کنید. در این سبک برقراری ارتباط، متخصصین تلاش می‌کنند تا از سرنخ‌های مختلف استفاده کنند و آن‌ها را تبدیل به یک مشتری خوب کنند. شما حتی می‌توانید این سبک از برقراری ارتباط را مقدمه‌ای برای ملاقات حضوری و بازاریابی حضوری قرار دهید تا پروسه برندسازی و بازاریابی‌تان تکمیل شود.

صفر تا صد آموزش فروش تلفنی + 10 قانون

بیشتر بخوانید : 20 نکته برای داشتن تیم فروش موفق و قوی

چرا باید آموزش فروش تلفنی را جدی بگیرید؟

با آموزش فروش تلفنی چه مزایایی می‌توانید تجربه کنید! چرا باید برای آموزش فروش و بازاریابی تلفنی تا این اندازه پیگیر باشید؟ پاسخ این سوالات کاملا واضح است؛ چرا که با کمک بازاریابی تلفنی می‌توانید رشد کنید، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. این تکنیک از بازاریابی یک ارتباط مستقیم و دو سویه فراهم می‌کند تا همه چیز را مدیریت کنید و برای مکالمه، متقاعدسازی و اثرگذاری یا ایجاد انگیزه در مخاطب تلاش کنید. این تمام تاثیری است که با فروش تلفنی می‌توانید بر روی مخاطب ایجاد کنید. این تکنیک از بازاریابی به شما اجازه می‌دهد تا خیلی مطلوب زمینه سازی یک جلسه حضوری، خرید موفقیت آمیز، برندسازی حرفه‌ای و حس و حال خوب را ایجاد کنید. این تکنیک ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین تکنیک در فروش یا برندسازی محسوب می‌شود. به همین دلیل متخصصین این حوزه بر آموزش فروش تلفنی تاکید بالایی دارند.

10 قانون مهم در بحث فروش تلفنی

معمولا در هر حوزه قوانین مهم و کلیدی وجود دارد که حاصل تجربیات افراد متخصص در همان حوزه است. برای آموزش فروش تلفنی  قصد داریم جزییاتی مبنی بر همین موضوع را ارائه کنیم؛ چرا که تجربیات متخصصین بهین آوا در این حوزه آن‌قدر پربار است که قطعا استفاده از آن در بحث آموزش فروش تلفنی بسیار سودمند و کلیدی خواهد بود. پس همراه ما باشید تا 10 قانون مهم در بحث فروش تلفنی را بررسی کنیم.

1-هدف گذاری کنید

اهداف شما نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند. شما تنها زمانی می‌توانید برای رشد تیم بازاریابی تلفنی برنامه ریزی کنید که اهداف مشخص با طول مدت معینی را نوشته باشید. هدف گذاری در تمام سطوح بازاریابی می‌تواند روند رشد و پیشرفت کسب و کارتان را نمایش دهد. به همین دلیل باید همه چیز را مطابق با جزییات تصور کنید و اهداف‌تان را برای میزان فروش، تعداد قرارداد، تعداد تماس‌های موفق یا موارد این‌چنینی تعیین کنید. هدف گذاری ها معمولا بر عهده کارشناس فروش یا مدیر فروش است. رسیدن به این اهداف می‌تواند مسیر مشخص شده برای برآورده سازی نیازهای سازمانی باشد.

2-فن بیان و دایره لغات

به عنوان یکی از قوانین مهم در فروش تلفنی، باید به دایره لغات و فن بیان اشاره کرد. زمانی که فردی در مواجهه با مشتری دچار استرس، دلهره، و دست پاچگی می‌شود، قطعا نتیجه آن چیزی که باید نمی‌شود! اما برعکس، شروع مکالمه با اعتماد به نفس و فن بیان مناسب می‌تواند زمینه ساز رشد و پیشرفت یک بازاریابی تلفنی باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای ارتقا سطح کیفی عملکرد پرسنل در بخش فروش، حتما جلسات آموزشی مرتبطی را ترتیب دهید. به این شکل می‌توانید همه چیز را در یک سطح دقیق و حرفه‌ای آموزش دهید و فن بیان را در افراد ایجاد کنید. بهبود دایره لغات نیازمند تلاش شخصی است. مطالعه کتاب‌ها، روزنامه‌ها، اشعار و مجله‌های مرتبط تخصصی می‌تواند به بهترین شکل در بهبود دایره لغات‌تان موثر باشد.

3-برقراری ارتباط روحی

شاید تصور شما از بازاریابی تلفنی، تنها شروع مکالمه و تلاش برای فروش یک محصول باشد.  اما در واقعیت لازم است تا نسبت به برقراری ارتباط روحی با مشتری اقدام کنید. این مهارت می‌تواند به بهترین شکل در روند فروش موثر باشد و جزییات یک مکالمه را به سمت موفقیت بکشاند. برای برقراری ارتباط روحی، لازم است تا از کلمات مناسب استفاده کنید، لحن مناسبی داشته باشید، انرژی واقعی را منتقل کنید و همه چیز را برای یک مکالمه صادقانه ترتیب دهید. یادتان باشد که مخاطب بسیار باهوش است، اگر احساس گول زدن، فروختن و منافع شخصی به خود بگیرد، هیچ‌گاه در بازاریابی تلفنی با او موفق نخواهید شد.

صفر تا صد آموزش فروش تلفنی + 10 قانون

4-محصول یا خدمات را بشناسید

زمانی که قصد دارید شخص دیگری را قانع کنید که محصول یا خدمات شما برای او بسیار کاربردی است، باید شناخت دقیقی از محصول‌تان داشته باشدی. عدم شناخت محصول موجب می‌شود، توانایی ارائه اطلاعات صحیح نداشته باشید و در پاسخ سوالات ذهنی مخاطب، باز بمانید! به همین دلیل یکی از اصول اولیه در آموزش فروش تلفنی، توجیه و آگاهی دادن به کارشناسان فروش در خصوص محصولات است. زمانی که اطلاعات کافی در اختیار کارشناس  فروش قرار می‌دهید، راه برای رشد و پیشرفت او باز است. همین موضوع موجب می‌شود تا بدون ریسک و دردسر بی پاسخ ماندن سوالات مخاطب هدف، فروش موفقیت آمیزی را تجربه کنید. یادتان باشد که تمام این جزییات می‌تواند منجر به رشد و شکوفایی کسب و کارتان شود.

5-زمان مناسب برای مکالمه تلفنی را بدانید

حتما شما نیز تجربه تماس‌های بی موقع برای بازاریابی و فروش بیمه عمر، محصولات ایمنی و تجهیزات خانگی را  دارید! معمولا این تماس‌ها در ساعات نامناسب گرفته می‌شود! مثلا زمان استراحت! زمان ناهار و…! به همین دلیل در بحث آموزش فروش و بازاریابی تلفنی توصیه می‌شود تا پرسونای مخاطب را درک کنید و متناسب با سبک زندگی او، بهترین زمان برای تماس تلفنی را انتخاب کنید. طبق بررسی‌های انجام شده بهترین و مناسب‌ترین ساعات برقراری ارتباط با مخاطب در طول روز، ساعت  11 الی 12 ظهر و همچنین ساعت 16 الی 17 است! این ساعات معمولا ساعات فعالیت عادی روزمره است و کم‌تر کسی در این ساعات خواب خواهد بود.

6-خوب گوش کردن را بیاموزید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که برای فروش موفقیت آمیز در یک بازاریابی تلفنی، باید حتما خوب صحبت کنند، از کلمات مناسب استفاده کنند و احساسات طرف مقابل را درگیر نمایند! اما واقعیت ماجرا کمی متفاوت است. شما برای ارتباط موثر با افراد نیاز دارید تا خوب گوش کنید! مکالمه‌ای که شبیه به یک ماراتون کلمات باشد، هیچ فایده‌ای ندارد! برای موفقیت در فروش یا مذاکره تلفنی باید بیاموزید که خوب گوش کنید، متناسب با صحبت‌هایی که به گوش تان می‌خورد تصمیم گیری کنید و پاسخ مناسب را ارائه نمایید. به این ترتیب شانس بالایی برای رشد و پیشرفت خواهید داشت؛ در حالی که صحبت کردن مداوم تنها به خستگی ذهنی و کلافگی فرد می‌انجامد.

7-تن صدا را تنظیم کنید

در بحث آموزش فروش و بازاریابی تلفنی باید بدانید که تن صدای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. مخاطب با یک صدای بلند یکنواخت یا صدای ضعیف و یکسان فوری کلافه شده و تلاش می‌کند تا مکالمه را پایان دهد. به همین دلیل باید حتما تن صدا را تنظیم کنید و تلاش کنید با یک موج سینوسی مشخص مکالمه را ادامه دهید. سعی کنید هیجانات، پیشنهادات و آفرها را با صدای بلند و تاثیرگذاری بیان کنید و در برخی شرایط که فرد نیازمند فکر کردن و تصمیم گیری است، از تن صدای پایین و لحن آرامش‌بخش استفاده کنید. به این ترتیب شانس بالایی برای موفقیت در یک مکالمه تلفنی برای بازاریابی خواهید داشت.

8-لبخند بزنید

شاید تصور کنید که لبخند زدن پشت تلفن اصلا به کارتان نمی‌آید! اما تحقیقات در این خصوص نشان می‌دهد که مخاطب به خوبی این احساسات شما را متوجه می‌شود و انرژی حاصل از لبخند شما حتی از پشت سیم‌های تلفن نیز منتقل می‌گردد. به همین دلیل در آموزش فروش و بازاریابی تلفنی توصیه می‌شود تا پر انرژی صحبت کنید، صبح‌ها دوش بگیرید وصبحانه کافی بخورید و قبل از شروع مکالمه تلفنی لبخند بزنید! به این ترتیب شانس بالایی دارید تا بدون در اختیار داشتن قدرت زبان بدن و بازاریابی حضوری، تاثیرگذاری کافی داشته باشید.

9-نیازسنجی کنید

یادتان باشد پیش از برقراری تماس تلفنی، لازم است تا نسبت به بررسی نیازهای مخاطب احتمالی و چگونگی رفع آن به وسیله خدمات یا محصولات‌تان فکر کنید. نیازسنجی دقیق کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای متقاعدسازی مشتری داشته باشید. با نیازسنجی به خوبی سوال و جواب‌های مخاطب برای‌تان شرح داده می‌شود و می‌توانید به راحتی همه چیز را ارزیابی کنید. این اقدامات کمک می‌کند تا خوب تلاش کنید تا فروش موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

10-اصرار کردن ممنوع!

یادتان باشد که در حوزه آموزش فروش تلفنی، حفظ چارچوب هویتی یک برند اهمیت بالایی دارد. بر همین اساس اصرار کردن برای خرید، التماس کردن یا توصیه بیش از اندازه و غیرواقعی ممنوع است! با این اقدامات تمام ماهیت برند را زیر سوال می‌برید و در ذهن مشتری یک برند بی ریشه، سست و نامطلوب می‌سازید. به همین دلیل تصویه می‌کنیم بدون اصرار کردن تلاش کنید تا همه چیز را ارائه کنید و فکر کردن یا تصمیم گیری را بر عهده مشتری بگذارید.

سوالات متداول

آیا صفر تا صد آموزش فروش تلفنی رایگان است؟

بله، بهین آوا با تکیه بر رسالت آگاه سازی خود تلاش می‌کند تا نسبت به افزایش آگاهی افراد در حوزه فروش خصوصا در شرایط اقتصادی کنونی، گام بردارد. به همین دلیل آموزش رایگان فروش تلفنی در اینجا ارائه می‌شود.

چگونه می‌توان تیم بازاریابی تلفنی تشکیل داد؟

اگر آموزش فروش تلفنی برای‌تان کافی نیست و اطلاعاتی در این حوزه ندارید، تلاش کنید تا از طریق تیم بهین آوا تشکیل تیم را دنبال کنید. متخصصین ما با دارا بودن اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانند با کم‌ترین ضریب خطا و ریسک شکست، تیم شما را آموزش دهند.

آیا اولین تماس تلفنی باید منجر به فروش شود؟

خیر! در بسیاری از حوزه‌ها، تماس تلفنی اولیه به منظور آگاه سازی و ایجاد انگیزه است! شما پس از این تماس از طریق ایمیل، پیامک یا ارسال کاتالوگ در پیام رسان‌ها می‌توانید به سمت هدف‌تان پیشروی کنید. اما صرفا لزومی ندارد که همه تماس‌های شما منجر به فروش موفق شود. سعی کنید در این زمینه واقع بین باشید و خودتان را بابت عدم فروش در تمام تماس‌ها سرزنش نکنید

بیشتر بخوانید : راه اندازی تیم بازاریابی تلفنی حرفه ای

صفر تا صد آموزش فروش تلفنی + 10 قانون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *