طراحی سایت گردشگری در سریع ترین زمان و مناسب ترین قیمت

سایت گردشگری

تاحالا چیزی در مورد سایت گردشگری شنیدی؟ گردشگری خیلی نکات مثبتی داره که باعث شده تا هر کشوری این بخش رو به خوبی مدیریت کنه، نکات مثبتی مثل افزایش درآمد اقتصادی، ایجاد هزاران شغل، پل فرهنگی متقابل و مدیریت منابع طبیعی رو در برمیگیره. حالا که تکنولوژی اینقدر سریع داره پیشرفت میکنه و اکثر افراد خیلی راحت با کمک اینترنت کارهاشونو انجام میدن، خیلی از افرادی که به دنبال درآمدزایی هستن دست به طراحی سایت گردشگری میزنن.

در واقع شما می‌تونید به مسافر خودتون از بابت تهیه اقامتگاه و بلیط مربوط به مقصد آرامش خاطر رو بدین. طراحی این نوع سایت‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در جذب مخاطبان و جلب توجه اونها به این سری خدمات هست. به خاطر اینکه سایت گردشگری نقش اساسی در ارتباط مستقیم با گردشگران داره، باید به طور کامل و جامع طراحی بشه. به همین دلیل تو این مقاله قصد داریم تا این سری از نکات رو برای شما بیان کنیم.

سایت گردشگری

سایت گردشگری چیه و چه خدماتی رو شامل میشه؟

اول از همه بریم سراغ اینکه سایت گردشگری چیه و چه خدماتی رو شامل میشه؟ اگه قصد سفر داشته باشید هر چه قدر هم سلیقه‌ها متفاوت باشه، اولین کاری که می‌کنید اینکه به آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کنید. یکی از بخش‌هایی که تو آژانس‌های مسافرتی وجود داره سایت‌های گردشگری هستن. سایت گردشگری یه جور وب سایتی هست که اطلاعات و خدمات مرتبط با سفر، گردشگری و …. ارائه میده.

این نوع سایت‌ها معمولا شامل اطلاعات مربوط به مقصدهای گردشگری مختلف، اماکن دیدنی، هتل‌ها، رستوران‌ها،  فعالیت‌های تفریحی، تورهای گردشگری، بلیط‌های هواپیما و قطار، اطلاعات مربوط به ویزا و مدارک مورد نیاز، راهنمای سفر، نقدها و نظرات مسافران، فیلم‌ها و تصاویر مرتبط  رو شامل میشه. طراحی سایت گردشگری به کاربران این امکان رو میده تا خدمات مختلف در آژانس‌های مختلف رو با هم مقایسه کنن و از بین خدمات اونها که قیمت مناسب‌تر و کیفیت بالاتری دارن رو انتخاب کنن.

چرا نیاز به طراحی سایت گردشگری هست؟

دلایل زیادی برای ایجاد یه سایت گردشگری وجود داره که در بالاتر یکم جزئی بهش پرداختیم ولی به طور کلی این مدل طراحی سایت شما رو با مقصدتون به خوبی آشنا میکنه، به علاوه فرصتی ایجاد میشه تا شما با علایق و تورهای حرفه‌ای تو این بخش به خوبی آشنا بشید.

از طرفی انرژی کاری مجموعه شما هم حفظ میشه و راحت‌تر و سریع‌تر می‌تونید به درآمد بالایی برسید، علاوه بر درآمدی که از بخش خرید و فروش بلیط و … به دست میارید اگه سایت شما از نظر گوگل یه گزینه خیلی خوب باشه از طریق سئو و گوگل ادز هم وارد پروسه درآمدزایی میشید. البته در نظر داشته باشید که طراحی وب سایت گردشگری باید کاملا خلاقانه و یونیک باشه و با حیطه و گستره فعالیت شما سازگاری و هماهنگی کامل وجود داشته باشد.

سایت گردشگری

نحوه طراحی سایت گردشگری

بهترین رویاها و تجربیات زندگی تو سفرهایی به دور از خونه شکل می‌گیره، از کوهستان‌های پرفراز تا سواحل آرام بخش هر کدوم بنابر سلیقه افراد مخاطبین مخصوص خودشونو دارن. کسایی که به دنبال این سری از گشت و گذارها هستن، همیشه به دنبال یه سایت خیلی خوب برای رزرو بلیط‌هاشون هستن تا خاطرات خوبی برای خودشون داشته باشن. پس وظیفه شما به عنوان یه مدیر مرکز گردشگری اینکه یه سایت پربازدید داشته باشید. طراحی سایت به همین سادگی‌ها نیست که شما فکر می‌کنید و نیازمنده یه سری قواعد و اصول هست. مراحل طراحی سایت گردشگری به صورت زیر است.

ایجاد ایده

همه چی از انتخاب ایده شروع میشه، اینجاست که ذهن‌های خلاق میتونن دنیای کسب و کار رو زیر و رو کنن. اگه هم آشنایی کافی تو این بخش ندارید میتونید از گزینه‌هایی مثل هوش مصنوعی و گوگل ترندز کمک بگیرید. همچنین دست رو شهر و کشورهایی بزارید که هر ساله افراد زیادی به اون بخش‌ها سفر میکنن و می‌تونید از افرادی که از سایت گردشگری استفاده می‌کنن مشاوره بگیرید تا ایده‌های خلاقانه‌تری برای خودتون پیدا کنید.

انتخاب پلتفرم

در گام اول برای انتخاب پلتفرم خوب برای طراحی سایت گردشگری باید یه سیستم مدیریت محتوای خوب انتخاب کنید، چون که این گزینه به شما کمک میکنه تا بهترین بازدهی و بالاترین ترافیک رو از سایتتون داشته باشید. اگه سایتی که می‌خواید طراحی کنید تو بخش محتوا و سرویس هست بدون شک وردپرس یه انتخاب خیلی خوب به شمار میاد. برای باقی گزینه‌ها مثل نرم افزارها یا سرویس‌های آنلاین باید از کد نویسی کمک بگیرید. امنیت رو هم فراموش نکنید، پس تو سیستمی که در نظر گرفتید این بخش رو حتما لحاظ کنید.

پیدا کردن هاست

هاست که اسم دیگه‌اش میزبانی وبه در واقع فضایی روی سرور هست که افراد برای راه‌اندازی سایت و نمایش اون برای کاربر، همون فضا رو از یه شرکت معتبر اجاره می‌کنن. خیلی واضح یعنی وقتی افراد بخوان سایت شما رو مشاهده کنن، محتوای سایت که شامل تصاویر، کد و سایر اطلاعات میشن باید روی همین سرور قرار داشته باشن تا به صورت آنلاین قابل دیدن باشه. با این تعریف متوجه میشید که انتخاب هاست یه بخش خیلی مهم برای سایت گردشگری هست. قبل از انتخاب هاست باید نیاز سایت گردشگری مثل فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند، پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی و … بدونید. سه نوع هاست اشتراکی، اختصاصی و ابری وجود داره.

هاست ابری از فرآیندی به نام مجازی‌سازی استفاده میکنه، یعنی لایه مجازی روی سرور ایجاد میشه که محتوا و اطلاعات در اون ذخیره میشن. خوب هاست اشتراکی همینطور که از اسمش مشخص هست، روشی که در آن منابع یک سرور بین چند سایت به اشتراک گذاشته میشن. یه جورایی هاست اختصاصی نقطه مقابل هاست اشتراکی هست، به این خاطر که سرور با تمام منابعی که داره به صورت اختصاصی تنها برای یه سایت هست. بنابر نوع نیازتون می‌تونید هر کدوم از هاست‌ها رو انتخاب کنید، اطمینان داشته باشید که هاستی که در نظر دارید پشتیبانی فنی خوبی داشته باشه و در آخر هم اطلاعات کافی در مورد قیمت هاست‌ها داشته باشید.

سایت گردشگری

تهیه محتوای جذاب

یکی از لذت‌ بخش‌ترین قسمت‌های طراحی سایت گردشگری، تهیه محتوای جذابه. خوب این مرحله نیاز به یه سری اصول و قواعد داره که هر کس بخواد دست به طراحی سایت بزنه باید این موارد رو رعایت کنه. با مطالعه و ارزیابی سایت‌های معروف تو این حوزه می‌تونید یه سری ایده‌های خوب بگیرید، فقط این مورد رو یادتون نره که به هیچ وجه کپی کاری نکنید. یکی از بخش‌های مهم برای سایت‌های گردشگری استفاده از تصاویر و ویدئوها هست، می‌تونید از شهرها و کشورها عکس‌های منحصر بفردی پیدا کنید تا افراد رو به خودشون جذب کنن.

کسب درآمد

خوب حالا چطوری از سایت‌های گردشگری به درآمد خیلی خوبی برسیم؟ یکی از روش‌های اصولی برای درآمدزایی استفاده از تبلیغات هست، با کمک از پلتفرم‌هایی مثل گوگل ادز تبلیغات مرتبط با محتواتون رو میتونید به نمایش بزارید. به علاوه اگه محصولات مرتبط با گردشگری مثل لوازم سفر، کتاب و … دارید، تو سایتتون می‌تونید قرار بدین. به طور حتم افرادی تو مرکز گردشگری شما هستن که مشاوره‌هایی سفر یا تورهای مخصوص ارائه میدن، پس از این مورد هم یه گزینه خوب برای کسب هزینه به شمار میاد.

چه کسایی باید به فکر طراحی سایت گردشگری باشن؟

حوزه گردشگری تو گوشه و کنار هر ارگانی یه سهمی رو برای خودش داره و تاثیر مستقیم و غیر مستقیمی رو درآمد نهایی داره و حالا که این همه دنیای دیجیتال پیشرفت کرده با کمک این گزینه شما می‌تونید دنیای کسب و کارتون رو متحول کنید و با طراحی سایت گردشگری بی‌نظیر افراد زیادی رو به سایتتون جذب کنید. خوب این همه از خوبی‌های طراحی سایت گردشگری گفتیم، چه کسایی باید به فکر طراحی سایت گردشگری باشن؟ این دسته از افراد عبارتند از:

هتل‌ها

اولین مورد که اکثر افراد برای اقامت به اون مراجعه می‌کنن، هتل‌ها هستن. چرا که هتل‌ها با ارائه خدمات سطح بالا و باکیفیت سهم بزرگی از درآمد گردشگری رو برای خودش رقم زدن. به همین دلیل کسایی که صاحب هتل هستن، حتما باید به فکر طراحی یه سایت یونیک برای خودشون باشن، چرا که به خاطر هزینه زیادی که تو این بخش انجام میشه اگه درآمدی برای هتل به وجود نیاد صاحبان اون به شدت ضرر میکنن و چه بسا این عامل تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد کشور داشته باشه.

آژانس‌های مسافرتی

مورد بعدی که اون هم بخش اعظمی از هزینه‌های خروجی و ورودی گردشگری رو برای خودش کرده، آژانس‌های مسافرتی هستن. این دسته از آژانس‌ها کارهایی مثل فروش بلیط خارجی و داخلی، ثبت نام تور و ویزا، مجوز کاروان زیارتی و فروش بلیط قطار رو انجام میدن. به همین خاطر نبض اصلی گردشگری تو دستای آژانس‌های مسافرتی هست. به همین دلیل ضروریه که برای آسایش و رفاه مشتری‌هاشون حتما دست به طراحی سایت گردشگری بزنن که به خاطر حساسیت این بخش باید این کار به دست یه مجموعه با تجربه انجام بگیره.

تورهای گردشگری داخلی و خارجی

کسایی که مسافرتشون رو با تورهای مختلفی انجام میدن دیگه دغدغه‌هایی مثل مکان برای استراحت یا تغذیه ندارن. به همین دلیل افراد زیادی از این گزینه برای سفرهای خودشون استفاده میکنن. از طرفی تعداد تورها در این زمینه خیلی زیاده و هر ساله افراد زیادی تو این بخش فعالیت دارن. برای اینکه تور شما خاص‌تر باشه شما می‌تونید یه سایت برای خودتون داشته باشید که کاربران برای کارهای خودشون به سایت شما مراجعه کنن. از طرفی اطلاع رسانی‌های روزانه و هفتگی شما میتونه از طریق همین سایت باشه.

استراحتگاه‌های بین شهری و درون شهری

استراحتگاه‌های بین شهری و درون شهری، مکان‌هایی مثل مسافرخانه‌ها و مهمان‌سراها هست. این بخش هم طرفداران خودش رو داره، یکی از رمزهای موفقیت صاحبان این بخش اینکه یه سایت منحصر بفرد داشته باشن تا از طریق اون هم بتونن به مشتری‌های خودشون پاسخگو باشن و هم اینکه افراد متوجه بشن که صاحبان این سری از استراحتگاه‌ها چه قدر پیگیر هستن و هدف اصلی اونها کسب رضایت مشتری هست.

سئو روی سایت گردشگری تا چه اندازه تاثیر داره؟

اگه بخوایم تعریفی از سئو داشته باشیم باید بگیم که سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی هست که تو بخش طراحی و کدنویسی سایت، تولید محتوا، تدوین استراتژی محتوایی و لینک سازی خارجی انجام میدیم تا جایگاه بهتری تو نتایج گوگل داشته باشیم. به علاوه تجربه کاربری و رابط کاربری هم به دست سئو انجام میشه، پس سایت گردشگری هم باید مثل بقیه سایت‌ها از این الگو پیروی کنه. از اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت گردشگری میشه به موارد پایین اشاره کرد.

بالا بردن سرعت سایت

شاید براتون پیش اومده باشه که به سایت مراجعه کنید و با سرعت پایین اون مواجه بشید، تو این موقع سعی می‌کنید که اون سایت رو ترک کنید و به دنبال گزینه بعدی میرید. پس با قرار دادن بخش‌هایی که به درد سایتتون نمیخوره یا عکس‌ها با حجم زیاد به شدت خودداری کنید. تو بخش کد نویسی هم تلاش خودتون رو، روی این مورد قرار بدین که از کدهای کوتاه و مفهومی استفاده کنید.

لینک سازی فراموش نشه

لینک سازی خارجی هم باعث میشه تا سایت شما رنکینگ خوبی برای خودش داشته باشه، برای قرار دادن لینک سازی هم باید خودتون رو جای کاربر قرار بدین که آیا واقعا به این لینک سازی احتیاجی هست یا ن؟ در مقابل باید صفحه‌ای که افراد بهش ارجاع داده میشن هم معتبر باشه تا افراد اطلاعات تکمیلی رو از اون بخش مطالعه کنن. با این حال لینک سازی نیاز به دانش زیادی داره که باید حتما زیر نظر یه تیم با تجربه این مورد صورت بگیره.

ریسپانسیو

خیلی از شماها ممکن بپرسید که اصلا ریسپانسیو چی هست؟ این مورد که معادل فارسیش واکنشگرا میشه، روشی برای طراحی وب هست که باعث میشه تا صفحات سایت شما متناسب با سایز صفحه نمایشگر شما باشه. چرا که بیشتر افراد از طریق موبایل به سایت‌ها مراجعه میکنن. طبیعتاً فناوری لازم برای واکنش خودکار به درخواست کاربر باید در سایت و مرورگر کاربر وجود داشته باشه. در نهایت، از طریق این روش نیاز به طراحی و توسعه مجزا برای دستگاه‌های مختلفی که در بازار وجود دارند یا در آینده عرضه خواهند شد راحت‌تر میشه.

سایت گردشگری

سایت گردشگری باید چه امکاناتی داشته باشه؟

به خاطر محبوبیت زیاد طراحی سایت گردشگری خیلی از مجموعه‌ای بخشی از کسب و کارشون رو از طریق این بخش اداره میکنن، قطعا سایت با امکانات و ویژگی‌های مختلفی که در آن قرار میگیره معنی پیدا میکنه. پس اینجاست که بخش اصلی طراحی سایت یعنی امکانات اون جلوه بیشتری پیدا میکنه، با وجود این گزینه هست که افراد معطل میشن که تو مرکز گردشگری شما چه مواردی وجود داره و دسترسی به اونها هم مشکل نباشه و رضایت کامل افراد رو جلب کنید. از این سری از امکانات میشه به موارد پایین اشاره کرد.

  1. بخشی رو اختصاص به این بدین که اعضا و پرسنل مرکز رو به خوبی معرفی کنه.
  2. حتما ی گزینه آشنایی با شهرها و کشورهای خارجی و داخلی داشته باشید، این نکته رو از هم نبرید که تو این بخش صرفا متن شما انشا وار نباشه و سعی کنید مخاطب رو تشویق کنید تا از این سری از کشورها و شهرها دیدن کنه.
  3. حتما بخشی از سایتتون رو به تبلیغات اختصاص بدین، چرا که از این گزینه هم میتونید به یه درآمد خوب برسید.
  4. برای کسایی که قصد دارن به یه شهر و کشوری سفر کنن، امکان مشاهده وضعیت آب و هوای آنلاین رو برای اونها فراهم کنید.
  5. یه سری بن‌های تخفیف رو تو سایتتون قرار بدین و مخصوص کسایی در نظر بگیرید که خریدهای زیادی از سایت شما دارن.
  6. جاذبه‌های دیدنی هر شهری و غذاهای محلی شو به خوبی معرفی کنید.
  7. بلیط قطار و هواپیما رو با ذکر قیمت شرح بدین و در صورتی که صندلی خالی برای هر سفر باقی مونده رو حتما ذکر کنید تا افراد ازش مطلع بشن.
  8. عکس‌های معتبری از هتل‌هایی که تو سایتتون معرفی می‌کنید، قرار بدین.
  9. در نظر گرفتن بخشی به عنوان نظرات مسافرین در مورد ثبت تجربه خودشون از یه شهر، مکان دیدنی و همچنین امتیاز دهی خیلی میتونه تو اعتبار سایت تاثیرگذار باشه.
  10. طراحی صفحه‌ای به نام درباره ما باید به شکل هوشمندانه و حرفه‌ای باشه که افراد رو مجاب به انتخاب سایت و مرکز گردشگری شما کنه.

نکات مهم برای طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت تو حوزه گردشگری یکم با بقیه کسب و کارها فرق میکنه و فرد طراح امکانات خاصی رو میتونن به صفحه‌اشون اضافه کنن تا به درآمد بیشتری برسن. در کنار امکانات سایت گردشگری یه سری نکات وجود داره که برای اینکه به یه سایت گردشگری خوبی دست پیدا کنیم باید این موارد رو به یاد داشته باشیم. نکات مهم برای طراحی سایت گردشگری عبارتند از:

  1. اولین مورد گرافیک سایت هست پس باید ظاهر، محتوا، امکانات و … در سطح هم باشن تا به خوبی بتونن افراد رو به خودشون جذب کنن.
  2. برای دسترسی راحت‌تر می‌تونید از فیلترهای مختلف استفاده کنید تا میزان دسترسی کاربران افزایش پیدا کنه.
  3. عضویت توی سایت رو هم از دست ندید تا کاربران بتونن برحسب علاقه‌مندی‌های خودشون از تازه‌ترین اخبار مطلع بشن.
  4. منوها باید خیلی خوب طراحی بشن تا مسافرین به راحتی به هر بخش دلخواه دسترسی داشته باشن و زمان کمی برای جستجو صرف کنن.
  5. این روزا که تو هر بازاری افراد سودجو زیادی وجود دارن شما با قرار دان نماد اعتماد الکترونیک، گواهینامه و استانداردها به افراد اطمینان کافی رو بدین.

طراحی سایت گردشگری در کم‌ترین زمان با بهین آوا

این روزا داشتن یه وب سایت عالی و کاربردی میتونه کسب و کار شمارو متحول کنه! وب سایت به بهترین شکل میتونه براتون فضاییو ایجاد کنه که از طریق اون کسب و کارتون تبلیغ کنید، برندسازی کنید و حسابی همه چیزو تحت تاثیر قرار بدید. این معجزه وب سایته که میتونه برای شما همه چیزو متحول کنه و سکوی پرتاب کسب و کارتون بشه؛ به شرط اینکه با مشاوره و بررسی تمام ابعاد کسب و کارتون، دقیقا وب سایتیو انتخاب کنید که نیاز شما رو برآورده میکنه.

معمولا مسئولیت این خدمات مشاوررو تیم بهین آوا برعهده میگیره تا هرچیزی که لازمه برای موفقیت کسب و کارتون در دنیای مجازی بدونید، ارائه کنه. پس اگر شما هم به فکر طراحی سایت هستین و میخواین بهترین وب سایت مناسب کسب و کارتون داشته باشید، همراه این تیم باشید تا دنیای جذاب و هیجان انگیز یک پیشرفت عالی با وب سایتو بررسی کنن.

در پایان میشه گفت که طراحی سایت گردشگری با توجه به نکاتی که تو این مقاله گفته شد، میتونه نقش خیلی مهمی در جذب مشتریان و افزایش فروش داشته باشه. با رعایت اصولی مثل طراحی رابط کاربری، بهینه سازی سرعت بارگذاری، ارائه محتوای جذاب و بروز، بهینه سازی سئو، فراهم کردن قابلیت رزرو آنلاین و ایجاد بستری امن میتونه از عوامل مهم برای یه سایت موفق باشه.

البته قبل از اینکه هزینه‌های سنگین و بیخودی رو برای طراحی بپردازین بهتره که با یه مجموعه کارآمد مثل بهین آوا در ارتباط باشید تا در کم‌ترین زمان ممکن به بیشتری بازدهی برای سایتتون برسید. بهین آوا یه تیم حرفه‌ای برای طراحی سایت و  سئو داره که به طور حتم میتونه کمک زیادی به شما بکنن، برای اطلاعات بیشتر میتونید با مشاورین این تیم هم در تماس باشید.

بعضی از انواع طراحی سایت که ممکنه برای ایده های شما مناسب باشه:

 

پیش از اینکه  انتخاب کنید بهتره بدونید که داشتن وب سایت برای کسب و کار چه اهمیتی داره و چه سایتی برای چه کاری مناسبه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *