چگونه محتوای سئو شده بنویسیم؟

محتوای سئو شده

این روزا میدون رقابت بین وب سایتا خیلی جدیه! همه تلاش می‌کنند تا بهترین روش تولید محتوارو یاد بگیرن، با بهترین تیم‌های سئو و تولید محتوا همکاری کنند و موضوعات ترندُ برای تولید محتوا کشف کنند! نتیجه این همه تلاش، باید توی رتبه سئو و جایگاه وب سایت دیده بشه. راز و رمز تمام این کارا دونستن نحوه تولید محتوای سئو شده است. شما باید بدونید که چطور میشه محتواییو تولید کرد که هم از دید موتورهای جستجو عالی باشه، هم از نظر مخاطب خوب به چشم بیاد و نیازشو برآورده کنه.

ایجاد جایگاه مناسب بین مخاطبا نکته خیلی مهمیه که باید بهش توجه کنید. دانش تیم دیجیتال مارکتینگ بهین آوا تا حدی بالا است که سال‌های سال در همین راستا فعالیت کرده و از برند سازی و مارکتینگ تا تجزیه و تحلیل وب سایت، طراحی سایت و تولید محتوارو به صورت حرفه‌ای با تیم‌های تخصصی انجام میده. به همین دلیل میشه با جدیت گفت که تجربه بهین آوا تو این حوزه خیلی زیاده و میتونه به راحتی صفر تا صد سئو وب سایت شمارو پیاده سازی کنه.

اینجا قراره تجربیات ارزشمند تیم تولید محتوای سئو بهین آوارو با شما شریک بشیم. پس اگر دوست دارید در مورد محتوای سئو شده بیشتر بدونید، همراهمون باشید.

محتوای سئو شده

منظور از محتوای سئو شده چیست؟

اول از همه باید بدونید محتوای سئو شده چیه! اصلا چه چیزی میتونه تعیین کنه که یک محتوا سئو هست یا نه. محتوای سئو شده معمولا محتواییه که از نظر کاربر و موتورهای جستجو استاندارده! سئو یعنی بهتر دیده شدن توی موتورهای جستجو مثل گوگل. فقط چیکار باید بکنی تا محتوا خوب دیده بشه و استاندارد باشه؟ در واقع برای این کار باید اصول تولید محتوارو درک کنی. باید بدونی که تولید محتوای سئو دقیقا روی چه چیزی تمرکز داره و چه پارامترایی از سمت موتورهای جستجو مورد توجه قرار می‌گیره؟

به این ترتیب باید محتوای وب سایتتونو به سبکی بنویسید که کاربرا دنبالش هستن و اطلاعات مفیدی بهشون ارائه بدید. اینطوری میشه خیلی راحت برای رسیدن به یه هدف تلاش کرد. معمولا محتوای سئو شده میتونه کاربرای بیشتریو به سمت وب سایت جذب کنه. این مدل محتوا از نظر گوگل و موتورهای جستجو خیلی ارزشمنده و معمولا توی مدت زمان نسبتا کمی، رتبه اون موضوع و کلمه کلیدی توی جستجوها بالاتر میره و کاربر زودتر میتونه سایت شمارو ببینه. اینطوریه که محتوای سئو شده از هر نظر برای کاربر، وب مستر و موتورهای جستجو عالیه.

محتوای سئو شده

چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟

خب تا اینجا در مورد این که محتوای سئو اصلا چی هست و چرا انقدر مهمه که براش زمان، انرژی و هزینه کنید، توضیحاتیو ارائه کردیم. حالا لازمه در مورد این که محتوای تولید شده دقیقا توی چه پروسه‌ای قرار میگیره که اینطوری با کیفیت میشه، توضیح بدیم. اولین چیزی که باید بدونید اینه که سئو محتوا به معنای نوشتن چیزهاییه که مردم و موتورهای جستجو دوست دارن. در واقع شما باید توی ذهن مخاطب هدفتون بچرخید و ببینید چه نیازایی وجود داره؟ در طول روز چه سوالاتی براش پیش میاد؟ چطوری میتونین نیاز مخاطبو توی محتواتون بیارید و هدف خودمونم اولویت بدید؟

اینا همش میشه استراتژی تولید محتوا. با دونستن این جزییات میتونین  اولش، کلمات کلیدی مهمو کشف کنید، بعد یه متخصص پیدا کنید که تولید محتوای سئو شده رو با دونستن اصول اون به خوبی انجام بده و از الگوریتم های گوگل مطلع باشه! اینطوری میشه دقیق به هدف بزنید و لذتشو ببرید. یادتون باشه که تکرار کلمات کلیدی، نحوه استفاده از اونا و چگونگی داستان سرایی توی محتوا خیلی مهمه و میتونه سرنوشت وب سایتتونو رقم بزنه. به این نکته توجه کنید که محتوای شما باید جذاب باشه.

پس باید به موضوعاتی فکر کنید که مخاطبو درگیر می‌کنه. این موضوعات باید انقدر کاربرو به شور و اشتیاق بیاره که سایت شمارو به بقیه هم معرفی کنه یا حداقل به عنوان یه منبع خوب توی ذهنش ثبت کنه. عنوانای شما باید ترغیب کننده باشه که یوزر بین صفحات مختلف و لینک هایی که ساختید بچرخه و حسابی همه چیزو زیر و رو کنه. اینطوری زمان حضورش توی سایتتون بیشتر میشه و چی بهتر از این برای موتورهای جستجو؟ در کل محتوای شما باید با کیفیت باشه و براساس اصول سئو تولید شده باشه تا بتونه نظر مخاطبو موتورهای جستجورو به خودش جلب کنه.

محتوای سئو شده

انواع محتوای سئو شده

جالبه بدونید که محتوای سئو شده انواع مختلفی داره. توی وب سایت صفحات متفاوتی وجود داره که هرکدومش با حال و هوای خاصی میتونه مخاطبو درگیر کنه. هر صفحه با هدف خاصی ایجاد میشه و معمولا مخاطب هدفش میتونه متفاوت باشه. با توجه به تمام این جزییات، لازمه که انواع محتوای سئو توی هر وب سایتو بشناسید.

  1. پست های وبلاگ سایت: این پست ‌ها درواقع مثل مقالات کوتاه و جذابی هستند که می‌تونن درباره هر چیزی باشن. مثلاً راجع به یک موضوع خاص، یا یک تجربه شخصی بپردازن و توی کوتاه‌ترین اما جذاب‌ترین لحن نوشتاری مخاطبو تحت تاثیر قرار بدن. اونا می‌تونن تصاویر یا ویدئوهم داشته باشن، از این‌جور پستا خیلی استقبال می‌شه و مخاطب کم صبر این روزا عاشق همین مدل مطالبه.
  2. صفحات وب سایت: صفحات وب سایت معمولا بخش های استراتژیک و مهمی هستند که ماهیت آن‌ها به شدت وابسته به عملکرد سایت و برندینگ است. این صفحات مثل کارت ویزیت سایت هستند. صفحه‌هایی مثل “درباره ما” که درباره کسب و کار یا سایت توضیحات ارائه می‌کنند و با استفاده از کلمات کلیدی هدف، میتوانند به بهترین شکل ممکن رویکرد سایت را متحول سازند. این صفحات معمولاً اطلاعات پایه‌ای رو درباره سایت یا شرکت ارائه می‌کنند و میتونن صفحه مقصدی برای کاربرا باشن.
  3. صفحات محصولات: اگر وب سایتتون یه فروشگاه آنلاین باشه، قطعا لازمه که روی صفحه محصولات کار کنید و محتوای سئو شده ارائه بدید. این‌ صفحه ها معمولاً درباره محصولات و خدمات خاصی میتونن به شما اطلاعات ارائه بدن. نوشتن در مورد محصول و ارائه اطلاعات با در نظر داشتن جزییات، به شما کمک می‌کنه تا بتونین مشترارو به سمت وب سایتتون جذب کنید. کلمات کلیدی مرتبط با محتواها خیلی میتونه بهتون کمک کنه تا سئو صفحات محصولاتتونو قوی تر کنه و فروش بیشتریو باهاش تجربه کنید.
  4. صفحات فرود: لندینگ پیج ها همیشه مورد توجه هستند. اونا با اهداف مختلفی طراحی و پیاده سازی میشن تا نیاز شما به عنوان وب مستر یا صاحب وب سایت پاسخ داده بشه. این‌ها صفحات عملکرد خاصی دارن و میتونن برای جذب مخاطب بهترین راه باشن. معمولا صفحات فرود با چندین هدف طراحی میشن و شما باید براساس اهدافتون لینک سازی درستی توی این صفحات انجام بدید تا مخاطبو بعد از گرفتن قلاب، نگهدارید. جستجو توی وب سایت بهتون کمک میکنه تا همه چیزو زیرنظر بگیرید و برای داشتن یه شرایط عالی دست به کار بشید.

محتوای سئو شده

چگونه محتوای سئو بنویسیم؟

احتمالا متوجه شدید که نوشتن محتوای سئو اصلا کار آسونی نیست و کلی زیر و بم داره! شما باید از همه چیز به خوبی مطلع باشید تا بشه برای سئو سایت برنامه ریزی کنید. داشتن نیروهای متخصص کمک میکنه تا همه چیز اصولی پیش بره و سئو سایت رشد کنه. اینجا قراره مراحل مهمی که همیشه مدنظر تیم سئو بهین آوا قرار می گیره رو بررسی کنیم و باهمدیگه در موردش جزییاتیو مرور کنیم. اینطوری میشه ذهنتونو مثل یه متخصص تغییر بدید و برای رسیدن به بهترین بازدید از وب سایت دست به اقدام درستی بزنید.

 

1. تحقیق و بررسی

وجه تمایزی که با تیم بهین آوا تجربه می‌کنید، تحقیق و اشراف بر بازاری است که فعالیت می‌کنید. وجود دانش دیجیتال مارکتینگ در این مجموعه بهتون کمک میکنه تا بازارو بشناسید، مخاطب هدفتون کشف کنید، پرسونای مخاطبو درک کنید و استراتژیتونو به صورت حدودی مشخص کنید.

اینطوری هر چیزی که به عنوان زیربنای سئو نیازه، کشف می‌شه و نتیجه کار میتونه خیلی حرفه ای باشه. برای بهین آوا، خیلی مهمه که رقبای شمارو بشناسه و نحوه عملکردشون توی وب سایت و تولید محتوارو تحلیل کنه. با تمام این کارهایی که بهین آوا میکنه، میشه یه نتیجه خیلی خوب به دست آورد. پس تحقیق و بررسی بخش مهمیه که متخصصین بهین آوا روش تاکید زیادی دارن و بهتون توصیه میکنیم شماهم ازش غافل نشید.

 

2. تحقیق از کلمات کلیدی و تقویم محتوایی

شما باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع هدفتون رو پیدا کنید. توی این پروسه استفاده از ابزارای معتبر خیلی خیلی مهمه! این ابزارا بعضا رایگان نیستن و باید برای استفاده ازشون اشتراک داشته باشید. به خاطر همین لازمه یه تیم حرفه ای برای سئو کنارتون باشه تا بتونه کلمات کلیدی مدنظرتونو پیدا کنه. شما با این کلمات کلیدی میتونین سریع تر به نتیجه دلخواهتون برسید و خیلی عالی رشد کنید. نکته مهم دیگه بعد از کشف این کلمات کلیدی، اینه که تقویم محتوایی بسازید. شما باید تقویم محتواییتونو طوری بچینید که همه چیز برای جذب کاربر آماده باشه. اینطوری میشه خیلی راحت کاربرای مدنظرتونو به سمت وب سایت و محتواتون جذب کنید و حسابی توی کار پیشرفت داشته باشید.

 

3. نوشتن محتوای سئو

به عنوان اقدام مهم دیگری که برای محتوای سئو شده باشد انجام دهیه، نوشتن محتوا است. اصول محتوا نویسی پیوسته در حال تغییره. شما باید از تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو آگاه باشید. اینطوری میشه خیلی راحت محتواهای با کیفیتیو ترتیب بدید و جزییاتو به خوبی توی محتواها رعایت کنید. استفاده از تیترهای مناسب، نحوه استفاده از کلمه کلیدی و نوشتن عنوان ها همشون اهمیت زیادی دارن. نوشتن محتوا با درنظر گرفتن همین جزییات، میتونه نتیجه عالی داشته باشه و توی سئو سایتتون خوب نتیجه بده.

محتوای سئو شده

4. عنوان سئو

یکی دیگه از مواردی که توی سئو سایت مهمه، نوشتن عنوان مناسبه. شما باید بتونین عناوین محتوارو هوشمندانه بنویسید. عنوان سئو خیلی مهمه. اینطوری کاربر با خوندن محتوا انگیزه کافی برای باز کردن لینک سایتتون پیدا می‌کنه. همیشه محتواهای حرفه‌ای با عناوین هوشمندانه شناخته میشن! وقتی عنوان مقاله ذهن مخاطبو درگیر کنه، قطعا نتیجه اون خیلی خوبه. عنوان شما باید عدد داشته باشه. اینطوری تکلیف کاربر روشنه و میتونه پیش بینی کنه که محتوا دقیقا چقدر به کارش میاد. نکته دیگه توی نوشتن محتوا، استفاده از عبارتای برتره! وقتی از این عبارتا استفاده کنید، خیلی راحت ذهن کاربرو درگیر می‌کنید تا برای خوندن محتوا انگیزه بیشتری پیدا کنه. پس توجه به عنوان سئو خیلی خیلی مهمه.

 

5. ارتباط درست با مخاطب

برای این که محتوای سئو شده خوبیو ارائه بدید، لازمه که با مخاطب ارتباط نزدیکی بگیرید. وقتی محتوای شما اصول داشته باشه، شروع و پایان دقیقی ارائه کنه و همه چیز توی چارچوب درستی ارائه بشه، قطعا مخاطب حس و حال بهتری کسب میکنه و همین موضوع میتونه برگ برنده شما باشه. ارتباط درست با مخاطب خیلی کاربردیه! شما باید حتما از زیاده گویی پرهیز کنید و واقعا جوابگوی سوالات ذهنی مخاطب باشید. وقتی قراره یه موضوعیو بنویسید توی ذهن مخاطب خودتونو تصور کنید و هر سوالی که ممکنه براش ایجاد بشه، باید جوابشو بنویسید. اینطوری میشه یه ارتباط عالی با مخاطب برقرار کرد و نتیجه اونو خیلی عالی دید.

 

6. استفاده از تصاویر و ویدیوها

تصاویر و ویدیوها می‌تونن محتوا رو جذاب‌تر کنن و توی بهبود سئو کمک کننده باشن. شما باید برای رشد سئو سایتتون برنامه ریزی کنید و با استفاده از تصاویر و ویدئوها، همه چیزو مرور کنید. اینطوری میشه خیلی راحت رشد وب سایتو رقم زد. نکته مهم دیگه در مورد تصاویر و ویدئوهای سایت، نوشتن توضیحات یا ALT روی تصاویره. اینطوری از نظر سئو وب سایتتون خیلی حرفه ای تر نشون داده میشه  و موتورای جستجو بهتر میتونن محتوای شمارو تحلیل کنند. از طرف دیگه، تصاویر و ویدئوهای وب سایتتون، توی جستجوی اختصاصی تصاویر و ویدئو نشون داده میشن. اینطوری میتونین با خیال آسوده از هر طریقی کاربرو جذب کنید و یه بازخود خوب برای خودتون ایجاد کنید.

 

7. آدرس صفحات سایت

بهین آوا به تمام جزییات توجه می‌کنه تا نتیجه تولید محتوای سئو شده، خیلی خوب بتونه روی رتبه سایت اثر جدی داشته باشه. به خاطر همین اصلا هر چیزی که توی این مسیر موثره، مدنظر قرار می‌ده. تجربه متخصصین بهین آوا نشون میده که آدرس صفحات سایت خیلی میتونن روی سئو اون اثر داشته باشن. وقتی آدرس سایت مفهوم داره، از کلمات کلیدی توش استفاده شده و همه چیزش سرجاشه، خیلی خوب میتونه روند رشد سایتو اجرایی کنه. آدرسی که بالای مرورگر می‌بینیم باید واضح و مرتبط با محتوای صفحه سایت باشه تا برای موتورهای جستجو، وب سایتتون یه سایت عالی جلوه کنه. استفاده از کلمات کلیدی که عالیه و میتونه کلی توی سئو سایت اثرگذار باشه.

 

8. متا دسکریپشن یا توضیحات متا

شاید اصلا بهش توجه نکرده باشید، اما وقتی داریم یه عبارتو توی گوگل جستجو می‌کنیم، دو خط کوتاه پایین آدرس و عنوانش نوشته میشه که معمولا همونو میخونیم و تصمیم میگیریم که وارد آدرس وب سایت بشیم یا نه! این دقیقا متا دسکریپشنه که بهتون امکان میده تا قبل از ورود به صفحه مدنظر، در موردش اطلاعات اجمالی کسب کنید.

متن کوتاهی که توی نتایج جستجو برای توضیحات زیر عنوان نشون داده میشه، معمولا بالاترین تاثیرو توی تصمیم گیری کاربر داره. وقتی یه صفحه موفق تولید میشه و سئو خوبی براش رعایت میشه، باید حتما متا دسکریپشن خوبی داشته باشه. نوشتن توضیحات متا یه مهارت خاصه که متخصصین تیم سئو بهین آوا حسابی روش اشراف دارن و میتونن براتون توی این زمینه معجزه کنند.

 

9. زیاده گویی ممنوع

درسته که ما باید محتواهای طولانی و با کیفیتیو تولید کنیم که اصول سئو توی اونا به خوبی رعایت شده، اما لازمه به این نکته توجه کنید که زیاده گویی میتونه مخاطبو فراری بده. افراد حرفه ای که توی تولید محتوا فعالیت دارند، خیلی  خوب میدونن که این کار چقدر میتونه برای سایت اثر نامطلوب داشته باشه. به خاطر همین لازمه که همیشه جامع اما خلاصه توضیح بدید و توی محتواها همه چیزو به خوبی در نظر بگیرید. اینطوری مخاطب اصلا احساس نمی‌کنه که وقتشو میگیرید. پس همیشه کم گوی و گزیده گوی باشید تا هم دل مخاطبو به دست بیارید هم موتورهای جستجورو!

محتوای سئو شده

10. جلوه بصری

توی بحث نوشتن محتوای سئو شده، همه چیز فقط خود محتوا نیست. شما باید حتما جلوه بصری محتوارو مدنظر داشته باشید. اینطوری میشه با خیال آسوده همه چیزو توی بهترین حالت به مخاطب ارائه کرد. برای اینکه بهتر متوجه بشید، مثلا تصور کنید شما 10 تا لباس شیک و دست دوزی شده رو بدون بسته بندی مناسب، چوب لباسی یا هر چیز نظم دهنده‌ای، ریختید توی یه کیسه و تحویل مشتری دادید! قطعا تصور مشتری از این کیسه، یکسری لباس عادی و حتی بی کیفیته! چون هیچ بسته بندی، ویترین و زیبایی توش وجود نداره.

اما تو شرایطی که شما همه این لباسارو توی بسته بندی های خاص، توی جعبه مناسب و تفکیک شده ارائه بدید، میتونه نظر مشتریو جلب کنه و جایگاه برندتونو افزایش بده. حالا برای تولید محتوای سئو هم داستان همینه! وقتی محتوارو توی باکس های متفاوتی ارائه می‌کنید، زیبایی بصرید مدنظر دارید و تفکیک شده از هدینگ ها استفاده می‌کنید، همه چیز آمادس تا محتوای سئو شما خودشو نشون بده و مخاطبو جذب کنه. با این جزییات میشه یه فردو برای مراجعه دوباره انگیزه دار کرد.

 

11. کاهش سرعت لود صفحه

وقتی سرعت لود صفحه خوب باشه، صفحه وب سایت شما سریع تر بالا میاد و مخاطبی که چندان حوصله صبر کردن نداره، منتظر نمیمونه! وقتی از عکس های کم حجم برای سایت استفاده کنید، خیلی راحت میشه محتوای وب سایتو به کاربر نمایش داد. به همین دلایل توصیه میکنیم که برای هر صفحه از سایتتون، محتواییو ارائه بدید که حجم پایینی داره اما کیفیتش خوبه. اینطوری صفحه سریعتر لود میشه و شما خیلی راحت میتونین به هدفتون برسید. یادتون باشه که مخاطب شما باهوشه و متوجه میشه که چقدر برای راحتی اون تلاش کردید.

کاهش سرعت لود سایت جزو موارد سئو تکنیکال سایته.

 

12. داستان سرایی کنید

به عنوان یکی دیگر از جذاب‌ترین ایده‌هایی که میتوانید در نوشتن محتوای سئو شده از آن استفاده کنید، داستان سرایی است. شما میتوانید با داستان سرایی به شکلی مطلوب و هوشمندانه ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. داستان سرایی به شکلی جذاب مفاهیم را به مخاطب ارائه می‌کنه. شما به راحتی میتونین جزییات موثر در تصمیم گیری مخاطب برای خرید یا… را ارائه کنید و همه چیزو به همین ترتیب در ذهن مخاطب ثبت کنید. داستان سرایی یا بازگو کردن تجربه به بهترین شکل ممکن میتونه از یه تجربه شخصی به مخاطب اطلاعاتی ارزشمند ارائه کنه. بدیهیه که به همین شکل میتونین ضمن رعایت اصول سئو، محتوایی بسیار با کیفیت ایجاد کنید.

 

13. تکراری نباشید

رعایت یونیک بودن محتوا یکی از مهم‌ترین اصولیه که برای سئو سایت باید مدنظر داشته باشید. اگر محتوا رو تکراری بنویسید یا کپی شده از وب سایتای دیگه منتشر کنید، موتورای جستجو به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشون میدن و امتیاز منفی شدیدیو براتون لحاظ می‌کنند. به همین دلیل باید حتما خلاقانه تولید محتوا کنید و نسبت به تکراری نوشتن با جدیت برخورد کنید. پس تلاش کنید که تکراری عمل نکنید.

 

14. لینک سازیو جدی بگیرید

وقتی قراره محتوای سئو شده با کیفیتی بسازید، لازمه که لینک سازیو جدی بگیرید. لینک سازی ارتباط بین صفحات سایتتونو ایجاد میکنه. اینطوری میشه خیلی هوشمندانه مخاطبو با سایت درگیر کرد. جالبه بدونید اگر این بخش به خوبی انجام بشه، مخاطب زمان بیشتری توی وب سایتتون میمونه و همین موضوع توی موتورهای جستجو، به عنوان یه امتیاز مثبت درنظر گرفته میشه. پس برای لینک سازی خیلی حرفه ای دست به کار بشین.

یادتون باشه که تمام این موارد میتونه جزو سئو داخلی سایت باشه.

محتوای سئو شده

محتوای سئو با کمک بهین آوا

بهین آوا یکی از تیم‌های متخصصیه که میتونه براتون هر چیزی که نیاز داریدو فراهم کنه. محتوای سئو بهتون کمک میکنه تا سریع تر رشد کنید و مخاطبای بیشتریو به سمت خودمون جذب کنید. توی این مسیر قطعا بهین آوا یکی از بهترین گزینه‌هاییه که در دسترستونه. بهین آوا همه چیزو براتون فراهم میکنه و تمام این مسیرو همراه شماست.

اینطوری تمام مراحل مربوط به تحقیق کلمات کلیدی، انتخاب موضوعات و عناوین سئو همراه با تولید محتوای با کیفیت انجام میشه. به این ترتیب یه تیم قوی پشت وب سایت شماست و میتونه برای تمام چالش‌های پیش رو، براتون راه حل ارائه کنه. پس اگر به تولید محتوای سئو نیاز دارید و به دنیال یه تیم متخصص هستید، همراهمون باشید و با متخصصین طراحی سایت و سئو در شرکت بهین آوا تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *