اسکریمینگ فراگ چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟

اسکریمینگ-فراگ-چیست-و-چگونه-به-سئو-سایت-کمک-می_کند؟

اگه می‌خواید تو حوزه سایت رقیبی نداشته باشید باید به طور حتم یه سری قوانین رو بدونین که سئو یکی از اونها است. در واقع دنیای سئو اینقدر گسترده هست که اگه دانشی تو این زمینه نداشته باشید به طور حتم با شکست مواجه میشید. برای راحتی کار شما ی سری ابزارها وجود داره که با کمک اونها می‌تونید تا حدودی سایت و سئو رو بالا ببرین.

از بین همه مواردی که سئو سایت به چشم میخوره، اسکریمینگ فراگ یکی از بهترین این ابزارها هست که نیاز شما رو برآورده میکنه. به همین خاطر تو این مقاله در سایت بهین آوا می‌خوایم یه توضیحی در مورد این اسکریمینگ فراگ به شما بدیم. پس اگه سئو سایتتون براتون مهمه این مطلب رو از دست ندید.

دریافت مشاوره فوری برای سئو سایت
هر سوالی دارید از کارشناسان ما بپرسید!

برای دریافت هر یک از خدمات و یا دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اسکریمینگ فراگ چی هست؟

خوب اول از همه بریم به سراغ اینکه اصلا screaming frog چی هست؟ این برنامه برای بررسی و تحلیل دقیق وب سایت‌ها و جمع‌آوری داده‌های مربوط مورد استفاده قرار میگیره. اصلا مهم نیس که سیستم عاملی که دارین ویندوز، لینوکس یا حتی مک باشه. این تکنولوژی برای همه‌ی پلتفرم‌ها قابل استفاده هست و می‌تونید با خیال راحت بهش تکیه کنین. این نسخه به دو صورت پولی و رایگان منتشر شده و نسخه رایگانش به شما این اجازه رو میده که تنها تا ۵۰۰ آدرس مختلف را از برنامه دریافت کنید.

یکی از خوبی‌هایی که اسکریمینگ فراگ داره اینکه شما می‌تونید برای انجام کارهای دیگه هم مثل تجزیه و تحلیل رقبا این برنامه رو در نظر داشته باشین. این برنامه به حدی سرعت بالایی داره که بهترین نتیجه رو تو مدت زمان برای شما به ارمغان میاره. خوب برای اینکه با بخش‌های این پلتفرم آشنا شین بریم سراغ بخش بعدی.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: رسیدن به صفحه اول گوگل

بخش‌های مختلف برنامه screaming frog

تا اینجا متوجه شدیم که برنامه‌ اسکریمینگ فراگ ابزاری قدرتمند در جهت بهبود ابتکارات سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها هستن. این برنامه‌ها اغلب شامل روش‌ها و تکنیک‌هایی هستن که برای شناسایی نقاط ضعف و مواردی که ممکن است مانع از بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بشن، استفاده میشن. این برنامه از بخش‌های مهمی تشکیل شده که هر کدوم از این بخش‌ها میتونن سئو سایتتون رو از این رو به این رو کنن.

Security

 این بخش داده‌هایی که مربوط به URL داخلی هستن که یکبار کراول کردن رو نشون میده. شاید بعضی از شما بپرسین که کراول کردن یعنی چی؟ به طور کلی وظیفه بررسی کردن سایت شما دست این گزینه هست. بخش Security شامل بخش‌های دیگه مثل محتوا، کد وضعیت و وضعیت Indexability هست. برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشین ی سری فیلتر وجود داره که با کمک اونها می‌تونید سایتتون رو بهتر مدیریت کنین. از این فیلترها میشه به مواردی پایین اشاره کرد.

  1. Form URL Insecure: تا حالا شده با فرم‌هایی روبه رو بشید که برای وارد کردن اطلاعات ایمن نیستند، برای بتونید این فیلترها رو ببینید باید از Form URL Insecure استفاده کنین.
  2. HTTP URLs: اگه می‌خواید تمامی URLهای ناامن یا همان HTTP به شما نشون داده بشه، می‌تونید ازHTTP URLs استفاده کنین. در واقع تمام وب‌سایت‌هایی که امروزه در دنیای اینترنت قرار گرفته‌اند، باید از طریق HTTPS ایمن باشن.
  3. Mixed Content: صفحه‌های HTML از صفحات خیلی مهمی هستن، همین صفحات از طریق یک اتصال HTTPS ایمن بارگیری شده‌اند و در آن‌ها تصاویر، کدهای جاوا اسکریپت یا CSS وجود دارن. پس اگه می‌خواید بدونین که این صفحات رو چطوری باید پیدا کنین باید از فیلترMixed Content استفاده کنین.

Internal

اگه دوست دارین تا داده‌های سایتتون رو به صورت جامع مشاهد کنین، می‌تونین از بخش Internal کمک بگیرین. با این حال بخش‌هایی مثل External، hreflag و داده‌های ساختاری تو این بخش وجود ندارن و اگه می‌خواید این موردها رو هم مشاهده کنین باید از بخش‌های دیگه برنامه screaming frog کمک بگیرین.

کدهای وضعیت

 کد‌های وضعیت HTTP و Response Codeها را از URLهای داخلی و خارجی و تنها با یک‌بار کراول کردن نمایش میده. هر کد وضعیت، معنای خاص خودشو داره و می‌تونه نشان‌دهنده‌ی موفقیت یا خطا در درخواست باشه. مهم‌ترین کدهای وضعیت که باید به آنها توجه کنید.

  1. 200 (OK): این کد نشان میده که درخواست با موفقیت انجام شده و صفحه مورد نظر قابل دسترسی هست.
  2. 301 (Moved Permanently): این کد نشان می‌دهد که صفحه مورد نظر به طور دائمی به یک URL جدید منتقل شده.
  3. 302: اگه می‌خواید بدونین که صفحه مورد نظر به طور موقت به یک URL جدید منتقل شده یا نه کد 302 قابل رویت هست.
  4. 404 (Not Found): این کد نشان می‌دهد که صفحه مورد نظر یافت نشد.
  5. 403 (Forbidden): برخی اوقات مشکلی که پیش میاد اینکه به دلیل مجوزها، به صفحه مورد نظر دسترسی مجاز نیست، در این صورت کد 403 به وجود میاد.

 

متا دیسکریپشن

این بخش شامل داده‌های مربوط‌به توضیحات متا URLهای داخلی در هر بار کراول کردن هست. فیلترهای این بخش، مشکلات رایج کشف شده برای توضیحات متا رو به نشون میده. از این مشکلات میشه به مواردی مثل Missing و Duplicate اشاره کرد.

چرا باید به سراغ اسکریمینگ فراگ بریم؟

تا الان گفتیم که اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) یک ابزار قدرتمند برای سئو است که به شما کمک میکنه تا مشکلات فنی سایت خودتون رو شناسایی و حل کنید و در نهایت رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. با این حال سوالی که برای بعضی از افراد پیش میاد اینکه چرا برای سئو به سراغ این پلتفرم بریم؟ برخی از مزایای استفاده از اسکریمینگ فراگ عبارتند از:

  1. 1. خزیدن سریع و کارآمد: اسکریمینگ فراگ می‌تونه به سرعت تعداد زیادی از صفحات وب را خزیده و داده‌های مربوط به آنها را جمع آوری کنه. این امر به شما کمک میکنه تا به سرعت مشکلات مربوط به سئو فنی سایت خود را شناسایی کنین.
  2. 2. شناسایی مشکلات سئو فنی: این پلتفرم میتونه طیف گسترده‌ای از مشکلات سئو فنی را شناسایی کنه، از جمله:
  • لینک‌های شکسته: لینک‌های شکسته می‌تونن تجربه کاربری رو خراب کنن و همچنین به سئو سایت شما آسیب برسونن. اسکریمینگ فراگ می‌تونه به شما کمک کنه تا به سرعت لینک‌های شکسته را در سایت خود شناسایی کنین.
  • مشکلات مربوط به ریدایرکت: ریدایرکت‌های نامناسب می‌تونه باعث سردرگمی موتورهای جستجو و افت رتبه سایت شما بشه. اسکریمینگ می‌تونه این امکان رو به شما بده تا مشکلات مربوط به ریدایرکت را در سایت خود شناسایی کنین و بتونین به بهترین عملکرد برسید.
  • مشکلات مربوط به متا تگ‌ها: متا تگ‌ها نقش مهمی در سئو دارند. با این حال با استفاده از اسکریمینگ فراگ می‌تونین مطمئن بشید که متا تگ‌های صفحات شما به درستی تنظیم شده باشن.
  • سرعت بارگذاری صفحه: سرعت بارگذاری صفحه یکی از عوامل مهم رتبه بندی در موتورهای جستجو هست. پس اگه می‌خواید صفحات کندتون رو شناسایی کنین بهترین گزینه استفاده از اسکریمینگ هست.
  • ساختار سایت: ساختار سایت شما میتونه بر نحوه خزیدن و ایندکس شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو تاثیر بزاره. اسکریمینگ فراگ میتونه به شما کمک کنه تا مطمئن شوید که ساختار سایت شما برای سئو مناسب هست یا ن.
  1. 3. تجزیه و تحلیل داده‌ها: با وجود اسکریمینگ فراگ دیگه نگرانی از بابت جمع‌آوری اطلاعات ندارید و می‌تونین به روش‌های مختلف تجزیه و تحلیل کنین. این امر به شما کمک می‌کنه تا به سرعت مشکلات را شناسایی کرده و راه حل های مناسب را پیدا کنین.
  2. 4. گزارش دهی:برای اینکه یه گزارش جامع از سایتتون داشته باشین می‌تونین از اسکریمینگ فراگ استفاده کنین. این گزارش به شما کمک میکنه تا بدونین عملکرد کلی سایتتون به چه صورت هست.
  3. 5. استفاده آسان: اسکریمینگ فراگ یک رابط کاربری آسون داره که حتی برای کاربران مبتدی نیز قابل استفاده هست.
  4. 6. نسخه رایگان: اسکریمینگ فراگ یک نسخه رایگان دارد که به شما امکان میده تا 500 URL را خزیده و از برخی از ویژگی‌های اساسی آن استفاده کنید.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: ابزار تحلیل سئو

چطوری اسکریمینگ فراگ رو راه اندازی-کنیم؟

چطوری اسکریمینگ فراگ رو راه‌اندازی کنیم؟

داستان جذاب این بخش نحوه راه‌اندازی این گزینه هست. اگه شما به این قسمت مسلط نباشین، نمی‌تونین سئو سایتتون رو کنترل کنین. پس حتما این مورد رو به خوبی بلد باشین. اول از همه باید فایلش رو نصب کنین، پس https://www.screamingfrog.co.uk/quick-start-guide از این سایت فایلش رو دانلود کنین.

بعد از اینکه فایل دانلود شد، نصبش خیلی راحته و با زدن گزینه next اسکریمینگ فراگ رو روی سیستم‌تون نصب کنین. اگه از نسخه رایگانش استفاده می‌کنین تا ۵۰۰ سایت رو می‌تونین خزش کنین. اما اگر می‌خواید نسخه کاملش رو استفاده کنین تا محدودیتی برای تعداد سایت‌ها، امکانات و گزینه‌های مختلف در دسترس نداشته‌ باشید، می‌تونین این پلتفرم رو از سایت سازنده بخرید یا اینکه نسخه کرک ‌شده را از سایت‌های دانلود نرم‌افزار گرفته و نصب کنین.

اسکریمینگ فراگ چه فرقی با سرچ کنسول داره؟

بعضی از افراد اسکریمینگ فراگ رو با سرچ کنسول اشتباه می‌گیرن و فکر می‌کنن که هر دو تا اینها یه کار رو انجام میدن. در حالی که اسکریمینگ یه ابزار خزنده وب سایت است، در حالی که سرچ کنسول گوگل یک ابزار کنسول جستجو هست.

اسکریمینگ به شما امکان میده وب سایت خودتون رو از دیدگاه موتورهای جستجو خزنده کنین، در حالی که سرچ کنسول گوگل به شما اطلاعاتی در مورد نحوه مشاهده وب سایت شما توسط گوگل ارائه میده. اسکریمینگ فراگ بر روی تجزیه و تحلیل سئو داخلی تمرکز داره، در حالی که سرچ کنسول گوگل بر روی تجزیه و تحلیل سئو داخلی و خارجی تمرکز داره. اسکریمینگ فراگ یک ابزار دسکتاپ است، در حالی که سرچ کنسول گوگل یک ابزار مبتنی بر وب است.

اسکریمینگ فراگ چه محدودیت‌هایی داره؟

اسکریمینگ فراگ، علی رغم اینکه ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل سئو است، محدودیت هایی نیز داره که باید از آنها آگاه باشید. چرا که در صورتی که این موارد رو به خوبی ندونین، بعضی از کارهایی که این سیستم نمی‌تونه انجام بده رو ازش می‌خواید و نتیجه مطلوبی براتون حاصل نمیشه.

  1. محدودیت تعداد خزش: نسخه رایگان اسکریمینگ فراگ به شما امکان میده تا فقط 500 URL را در هر خزش خزنده کنید. نسخه پولی محدودیت خزش ندارد.
  2. عدم توانایی در رندر کردن جاوا اسکریپت: اسکریمینگ فراگ نمیتونه جاوا اسکریپت را رندر کند، به این معنی که ممکن است نتونه تمام محتوای یک صفحه وب را به درستی ببینه.
  3. توانایی در تجزیه و تحلیل داده‌های پویا ندارد: اسکریمینگ نمی‌تونه داده‌های پویا را تجزیه و تحلیل کنه، به این معنی که ممکنه نتونه محتوایی را که توسط جاوا اسکریپت یا سایر زبان های برنامه نویسی پویا تولید میشه، به درستی ببیند.
  4. تکیه بر داده‌های خزنده: اسکریمینگ فراگ به داده‌های خزنده خودش برای تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت شما تکیه میکنه. این بدان معناست که اگر گوگل وب سایت شما را به طور کامل خزنده نکرده باشه، ممکن است اسکریمینگ نتونه تصویری کامل از سئوی شما به شما ارائه بده.
  5. عدم ارائه داده‌های رتبه بندی: اسکریمینگ فراگ هیچ داده رتبه بندی ارائه نمیده، به این معنی که نمی‌تونین از آن برای پیگیری رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنین.
  6. منحنی یادگیری: اسکریمینگ میتونه برای کاربران جدید کمی طاقت فرسا باشد. برای استفاده کامل از آن، باید با مفاهیم سئو و نحوه عملکرد خزنده‌های موتور جستجو آشنا باشین.
  7. نسخه رایگان محدود است: نسخه رایگان اسکریمینگ فراگ برای اکثر وب سایت‌های کوچک کافی است، اما اگر وب سایت بزرگی دارید یا به ویژگی های بیشتری نیاز دارید، باید نسخه پولی را خریداری کنین.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد: عنوان جذاب سئو

آموزش اسکریمینگ فراگ با بهین آوا

آموزش اسکریمینگ فراگ با بهین آوا

با توجه به مواردی که در مورد اهمیت یادگیری screaming frog گفته شد، خیلی از افرادی که به خوبی به این گزینه مسلط نیستن به دنبال مرکزی هستن که بتونه یه آموزش کاملی رو به اونها ارائه بده. با وجود بهین آوا دیگه دغدغه‌ای از بابت آموزش تو حوزه دیجیتال مارکتینگ نخواهید داشت. در واقع با وجود تیم باتجربه این مجموعه و پشتیبانی که برای سایتتون انجام میدن، می‌تونین سایتتون رو از صفر به صد برسونین.

در ادامه به نقل از وبسایت ایران هاست نکات مهمی در این زمینه خدمت شما بیان کرده ایم:

“هر ابزار سئو کاربرد متفاوتی دارد. برخی از در یافتن کلمات کلیدی، برخی دیگر در تعیین استراتژی لینکسازی خارجی و برخی دیگر در پیدا کردن مشکلات سایت شما کمک می کند. ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا، به دست آوردن اطلاعات دقیق و همینطور داشتن آمار و گزارش دانست.

در کنار استفاده از ابزار سئو باید یک تحلیل صحیح از کلمه کلیدی، لینک، لینک سازی، تبادل لینک، بک لینک و تولید محتوا که مورد پسند کاربران می‌باشند، داشته باشید تا به راحتی بتوانید رقبای خود را کنار زده و سایت خود را در رتبه‌های بالاتر جستجوی گوگل، قرار دهید.”

نتیجه گیری 

با اینکه اسکریمینگ فراگ یک مفهوم نوظهور در حوزه سئو هست، اما اهمیت آن برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها و جلب ترافیک از بین‌بردنی است. با استفاده از روش‌های اسکریمینگ، وب‌سایت‌ها می‌تونن از چرخه ناپایداری و فراموش‌شده رتبه‌بندی جلوگیری کرده و بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در نتایج جستجو داشته باشن. همچنین، با تمرکز بر اثرات مثبت اسکریمینگ، وب‌سایت‌ها می‌توانن تجربه کاربری بهتری ارائه بدن و رضایت بیشتر مخاطبان خود را جلب کنن. بنابراین، به کمک روش‌های این پلتفرم وب‌سایت‌ها می‌تونن خودشون رو به عنوان یک منبع اعتمادساز برای مخاطبان و موتورهای جستجو مطرح کرده و در مسیر رشد و توسعه خود قرار بگیرن.

 

دریافت مشاوره فوری برای سئو سایت
هر سوالی دارید از کارشناسان ما بپرسید!

برای دریافت هر یک از خدمات و یا دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *