آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

زمانی که پا به دنیای پیچیده و متنوع طراحی وب سایت می‌گذارید، قطعا یافتن پاسخ سوالات و جستجو برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. همین کنجکاوی‌ها و جستجوها است که می‌تواند دانش شما در حوزه طراحی سایت را ارتقا دهد و بعد از چند سال تلاش، از یک فرد مبتدی، متخصص حرفه‌ای در این حوزه بسازد. پیدا کردن آدرس لاگین وردپرس یکی از ابتدایی‌ترین چالش‌های افراد مبتدی در حوزه وردپرس محسوب می‌شود.

سردرگمی‌های ابتدایی در این زمینه می‌تواند شور و نشاط یادگیری را مختل کند! به همین دلیل لازم است تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید و خیلی راحت برای آینده حرفه‌ای آماده شوید.در ادامه این مقاله همراه بهین آوا باشید تا جزییاتی در خصوص چگونگی یافتن آدرس لاگین وردپرس، درک اهمیت آدرس لاگین وردپرس و تامین امنیت آن کشف کنید.

آدرس ورود به وردپرس چیست؟

ابتدا باید بدانید که آدرس لاگین وردپرس دقیقا چه چیزی است و چرا به دنبال آن هستید. معمولا زمانی که یک وب سایت وردپرس به کارفرما تحویل داده می‌شود، مسئولیت آپدیت کردن وب سایت، اضافه کردن مطالب یا مدیریت آن برعهده او است.

برای مدیریت وب سایت، اولین گام وارد شدن به آن است. شما زمانی که آدرس سایت را تایپ می‌کنید، صفحه‌ای مرتبط با سایت ساخته شده برای‌تان نمایش داده می‌شود و همه چیز نمایش عمومی است!

اما بخش مدیریت متفاوت از این نمایی است که در حال مشاهده آن هستید. چرا که هر وب سایت دو بخش مدیریت و کاربر دارد! در بخش کاربر همه چیز قابل دسترسی است و می‌توانید در منوهای مختلف بچرخید و مطالعه کنید، اما فضای وب سایت وردپرس در بخش مدیریت کاملا متفاوت است.

چرا که مجموعه‌ای از قوی‌ترین کدنویسی‌ها برای مدیریت بخش کاربری مدنظر قرار داده شده است. شما در این بخش می‌توانید به راحتی همه چیز را تحت کنترل داشته باشید، اسلایدر تغییر دهید، مطلب جدید اضافه کنید یا بخشی از سایت را حذف کنید! این تمام اختیاراتی است که در مدیریت وردپرس به شما داده خواهد شد.

اما مشکل اصلی بسیاری از افراد مبتدی، چگونگی ورود به این فضا است. چرا که در وب سایت شاید هیچ بخشی برای ورود در نظر گرفته نشده باشد و تنها راه لاگین شدن به بخش مدیریت، یافتن لینک مربوط به آن باشد.

در چنین شرایطی دانستن آدرس لاگین وردپرس به شما کمک می‌کند تا بدون سردرگمی و هرگونه دردسر، وارد این فضا شوید و از حضور در آن لذت ببرید. درواقع، داشتن آدرس لاگین وردپرس مثل دارا بودن کلید ورود به اتاق فرمان است. هرچند برای ورود نیازمند ارائه اطلاعات کاربری هستید، اما به هر حال عدم اطلاع از آدرس لاگین وردپرس، دسترسی شما را کور می‌کند

بیشتر بخوانید : فروش در شرایط بحران

آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

چگونه آدرس لاگین وردپرس را پیدا کنیم؟

ورود به قسمت لاگین وب سایت ورد پرس، یک بخش استراتژیک و مهم محسوب می‌شود. به همین دلیل گاهی با خلاقیت افراد می‌توان در چگونگی ورود به این بخش تغییراتی ایجاد کرد. در ادامه به چند مورد رایج در این زمینه اشاره می‌کنید.

1-ورود به وردپرس از طریق ادمین یا لاگین

قطعا برای مدیریت وب سایت یا حتی ارضا حس کنجکاوی، نیاز دارید تا بدانید چگونه می‌توان آدرس لاگین وردپرس را پیدا کرد! معمولا برای دسترسی به بخش مدیریت وب سایت و لاگین کردن، در آدرس URL وب سایت‌تان یک “/” اضافه می‌کنید و عبارت Admin یا Login را می‌نویسید. بعد از این کار با زدن دکمه Enter می‌توانید منتظر نتیجه ورود به این صفحه باشید. اگر اطلاعات درست وارد شده باشند، به راحتی می‌توانید با وارد کردن اطلاعات کاربری به بخش مدیریت دست پیدا کنید. معمولا فرم نمونه ورود به لاگین وردپرس به این شکل است.

www.example.com/admin

www.example.com/login

2-ورود به وردپرس از طریق wp-login

یکی از راه‌کارهای پیدا کردن آدرس لاگین وردپرس، تایپ کردن wp-login است. به این ترتیب می‌توانید به راحتی با کمک فراخوانی یک صفحه مشخص، امکان دسترسی به صفحه لاگین را پیدا کنید. در این شرایط باید مطابق با الگوی زیر عمل کنید و نام سایت‌تان را درج نمایید. توجه داشته باشید که example در اینجا به عنوان مثال درج شده و شما باید دقیقا آدرس سایت خودتان را قبل از /wp-login.php درج کنید.www.example.com/wp-login.php

3-ورود به وردپرس از طریق پوشه‌ای خاص

بسیاری از تازه کارها در حوزه وردپرس دچار اشتباه می‌شوند. آن ها یک فولدر مشخص در هاست ایجاد می‌کنند و فایل وردپرس را درون آن اکسترکت می‌نمایند. به همین دلیل همه چیز داخل یک فولدر مشخص شکل می‌گیرد. به همین دلیل ارائه راه‌کارهای بالا برای پیدا کردن آدرس لاگین وردپرس چندان کاربردی نیست! در این شرایط لازم است تا دقیقا نام همان فولدر را درج کنید. به دلیل تکرار این اشتباه و ساخت یک فولدر به نام وردپرس و انجام تمام کارها درون آن، رایج‌ترین روش ورود به آدرس لاگین وردپرس نمونه ذیل است.www.example.com/wordpress/logi

www.example.com/wordpress/wp-login.php

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این مثال یک فولدر به نام wordpress وجود دارد و شما برای ورود به آن لازم است تا از طریق login، Admin یا wp-login.php اقدام کنید. به این ترتیب خیلی راحت صفحه مدنظر برای‌تان باز می‌شود.

بیشتر بخوانید : تعرفه طراحی سایت خبری و مجله ای

آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

چگونه آدرس لاگین وردپرس را گم نکنید!

باید صادقانه در این زمینه صحبت کنیم، یافتن آدرس لاگین وردپرس برای افرادی که هنوز در ابتدای مسیر یادگیری و کار با دنیای وردپرس هستند، اندکی چالش بر انگیز است. به همین دلیل باید حتما راه کاری برای ثبت همیشگی آدرس وردپرس پیدا کنید تا هیچ چیز را گم نکرده باشید. در این شرایط آدرس لاگین وردپرس باید در قسمتی همیشگی و قابل دسترسی قرار گیرد.

1- آدرس لاگین وردپرس را یادداشت کنید

اگر در ابتدای مسیر یادگیری هستید، توصیه می‌کنم همه چیز را یادداشت کنید. به این ترتیب شانس بالایی برای دستیابی به نتیجه عالی خواهید داشت. ذهن انسان در مواجهه با جزییات، اطلاعات متعدد و هیجانات ناشی از آن ها دچار اختلال می‌شود. پس چندان جای تعجب ندارد که هفته بعد برای ورود به لاگین وردپرس باز هم دچار مشکل شوید! پس بهترین کار در این شرایط یادداشت کردن اطلاعات در محل امن است.

این یادداشت می‌تواند به شکل فیزیکی بر روی کاغذ به روشی سنتی انجام شود. یادتان باشد که تحت هیچ شرایطی نام کاربری و کلمه عبور را همراه این اطلاعات درج نکنید! چرا که کلید ورود به سایت و انجام هرگونه تغییرات را در اختیار فرد دیگری قرار داده‌اید.

2- آدرس لاگین وردپرس را در فایل ورد ذخیره کنید

یکی از راه‌کارهایی که به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات ارزشمندی را ذخیره سازی کنید تا از گم شدن آن‌ها جلوگیری کند، ذخیره سازی اطلاعات در فایل ورد است. به این ترتیب شما می‌توانید لینک ورود به صفحه مدنظر در وردپرس را ذخیره کنید. اطلاعات مهم دیگری نیز می‌تواند در همین فایل درج شود، اما یادتان باشد که تامین امنیت و نگهداری از فایل برعهده شما است.

3- آدرس لاگین وردپرس را بوکمارک کنید

روزانه به بسیاری از وب سایت‌ها سر می‌زنیم و برای کارهای مختلف تعدادی وب سایت را روزانه رصد می‌کنیم. قطعا برای بسیاری از افراد به خاطر سپردن این همه آدرس URL مشکل به نظر می‌رسد. اتفاقا نظر سازندگان مرورگرها نیز چنین است! چرا که در تمامی آن‌ها بخشی به اسم بوکمارک یا Bookmark وجود دارد تا کاربر بتواند تمام وب سایت‌های مورد نیاز خود را در جایی ذخیره کند.

این اقدام معمولا موجب می‌شود تا بتوانید آدرس‌های مختلف را دسته بندی کنید. آدرس لاگین وردپرس یکی از پرکاربردترین گزینه‌ها در این شرایط است. با ذخیره سازی آدرس لاگین وردپرس دیگر دچار دردسر دسترسی نخواهید شد!

4- آدرس لاگین وردپرس به نوار کناری

بسیاری از وب سایت‌های ورد پرس، دارای چندین ادمین مختلف هستند. برخی برای ورود اطلاعات فروشگاهی وارد می‌شوند، برخی برای تامین محتوای بلاگ و بعضی برای ورود اطلاعات خبری! قطعا همه این کاربران چالش‌هایی برای ورود به آدرس لاگین وردپرس خواهند داشت. در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از Sidebar Login Plugin است. پلاگین ساید بار لاگین، به شما اجازه می‌دهد تا یک راه ورود شخصی سازی شده ایجاد کنید.

به این ترتیب تمام کاربرانی که اطلاعات دسترسی کاربری در اختیار دارند، می‌توانند خیلی راحت از طریق همین بخش اقدام کنند. دسترسی به این بخش بسیار سریع است و معمولا با قرارگیری موس بر روی آن ظاهر می‌شود. هرچند شکل و استایل نمایش این بخش می‌تواند مطابق با محدودیت‌های وب سایت یا درخواست کارفرما مشخص شود.

5- آدرس لاگین وردپرس شخصی سازی شده

در بسیاری از مواقع، به منظور حفظ امنیت وب سایت یا مواردی مثل درخواست کارفرما، لازم است تا آدرس لاگین ورد پرس چیزی متفاوت از سایرین باشد. درواقع، ورود به آدرس لاگین به وسیله هیچ کدام یک از آدرس‌های ذکر شده در بالا، انجام نشود! در این شرایط قطعا نیاز دارید تا آدرس لاگین وردپرس را، از طریق سازندگان وب سایت جویا شوید. شخصی سازی این URL گاهی می‌تواند موجب کاهش حملات هکری و نفوذی شود. به همین دلیل در صورت وجود چنین مشکلی، مراتب را از طریق شرکت طراح و پیاده ساز وب سایت جویا شوید.

6-آدرس لاگین وردپرس در لوکال هاست

بسیاری از طراحان برای سهولت لود وب سایت و افزایش سرعت آن در هنگام طراحی و پیاده سازی، از لوکال هاست استفاده می‌کنند. LocalHost فضایی است که شبیه سازی یک هاست واقعی را، درون سیستم کامپیوتری شما انجام می‌دهد. به این ترتیب هیچ نیازی به ورود به هاست نخواهید داشت.

اما همین موضوع می‌تواند برای یک فرد تازه کار چالش برانگیز باشد. چرا که پس از نصب ورد پرس دسترسی به آن ندارد! در این شرایط لازم است تا به جای آدرس URL یا دامین وب سایت‌تان، از LocalHost استفاده کنید. مثلا به جای Example.com/wp-adminاز آدرسLocalhost/ Example /wp-adminاستفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید وارد صفحه لاگین وب سایت‌تان شوید.

آدرس لاگین وردپرس و ارتباط آن با امنیت سایت

از کجا بدانید وارد صفحه لاگین وردپرس شده‌ایم؟

اگر تازه وارد حوزه ورد پرس شده باشید، تعجبی ندارد که اطلاعاتی در خصوص صفحه لاگین وردپرس نداشته باشید. صفحه لاگین ورد پرس بخشی برای ورود ادمین سایت محسوب می‌شود. پس بدیهی است که در این بخش باید حتما یک بررسی دقیق انجام شود تا صحت دسترسی فرد تایید شود. به این منظور آدرس لاگین وردپرس فضایی است که دارای حداقل 2 فیلد کاربری و کلمه عبور یا Username و Password است!

یک دکمه ورود یا Login نیز برای ورود اعضا در نظر گرفته شده است. پس با مشاهده یک فضای سفید ساده با دو فیلد خالی و یک دکمه لاگین می‌توانید صفحه لاگین وردپرس را بشناسید. در این صفحه عبارت “رمز عبورتان را گم کرده اید؟” وجود دارد. زمانی از این لینک استفاده کنید که رمز عبور وارد شده اشتباه باشد و دچار فراموشی شده باشید. این لینک به شما کمک می‌کند تا رمز عبورتان را پیدا کنید یا دسترسی موقتی در سایت داشته باشید تا رمز جدیدی برای خودتان ثبت کنید.

آدرس لاگین وردپرس و ارتباط آن با امنیت سایت

زمانی که گروه یا شخصی قصد دارد به سایت شما نفوذ کند، راحت‌ترین راه برای نفوذ پیدا کردن صفحه لاگین وب سایت است. از این طریق دسترسی به بخش مدیریت سایت فراهم می‌شود و همه چیز برای دزدی اطلاعات، خرابکاری و هر اقدام دیگری فراهم است. پس بدیهی است که آدرس لاگین وردپرس یک آدرس استراتژیک و مهم شناخته می‌شود. اما به نظرتان در دسترس بودن این آدرس و یکسان بودن راه دسترسی به آن در تمام سایت‌های وردپرسی، ضعف محسوب نمی‌شود؟!

قطعا یکسان بودن دسترسی به این صفحات موجب شده است تا راه نفوذ برای بسیاری از هکرها باز باشد. به همین دلیل برای افزایش امنیت وب سایت توصیه می‌شود تا این راه بسته شود! بسته شدن آدرس لاگین وردپرس به معنی عدم امکان ورود به سایت نیست، بلکه با شخصی سازی وِیژه می‌توان صفحه ورود را مخفی کرد و دسترسی به آن از راه هایی که در بالا به آن اشاره شد، مسدود نمود.

چگونه امن‌ترین آدرس لاگین وردپرس را داشته باشید؟

برای بهین آوا که تیمی تخصصی در حوزه طراحی سایت وردپرسی دارد، ارائه اطلاعات و آگاه سازی افراد در این حوزه، یک رسالت حرفه‌ای است. به همین دلیل همه چیز را به ساده‌ترین زبان ممکن شرح می‌دهیم تا آگاهی شما عزیزان در حوزه امنیت وب سایت وردپرسی افزایش پیدا کند. استفاده از افزونه یا پلاگین Custom Login URL یکی از بهترین راه‌کارهایی است که می‌توانید از طریق آن دسترسی به وب سایت وردپرس را امن کنید.

این افزونه با در اختیار گذاشتن فیلدهای مشخصی، به شما اجازه می‌دهد تا راه دسترسی به صفحه ورود به وردپرس، صفحه فراموشی رمز عبور و موارد این‌چنینی را محدود کنید. به این ترتیب شانس بالایی برای افزایش امنیت سایت خواهید داشت.

آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

رمزگذاری آدرس لاگین وردپرس

موضوع امنیت در تمام وب سایت‌ها بسیار ویژه است. هر کارفرما برای داشتن یک سایت امن و کاربردی هزینه می‌کند و وظیفه طراح وب سایت، تامین امنیت در کنار فراهم کردن نیازهای مورد درخواست کارفرما است. به این ترتیب باید حتما نسبت به این موضوع با جدیت عمل کنید. رمز گذاری wp-admin یکی از بهترین راه‌کارهایی است که می‌تواند امنیت سایت شما را چند برابر کند. به این ترتیب همه چیز برای رمزگذاری فراهم است. به کمک راهکار هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم.

1-رمزگذاری آدرس لاگین وردپرس در سی پنل

برای ایجاد امنیت در آدرس لاگین وردپرس می‌توانید با رمزگذاری سی پنل کارتان را انجام دهید. به این منظور کافی است وارد File Manager در سی پنل شوید و دکمه Go را فشار دهید. پس از این مرحله لازم است تا پوشه Wp-admine را پیدا کنید. بعد از آن روی گزینه Password Protect کلیک کنید تا ادامه کار را انجام دهید. در این قسمت کافی است تا گزینه Password Protect this Directory را پیدا کرده و تیک بزنید. بعد از این کار از شما در فیلد Name یک نام به دل‌خواه درخواست می‌شود، با تایپ این نام وارد مرحله بعد خواهید شد.

دکمه Save را فشار داده و نام کاربری جدیدی انتخاب کنید. با این اقدامات پوشه مدنظر رمز گذاری شده و تمام مراحل برای تامین امنیت ورود به وردپرس انجام می‌شود. کافی است Username و Password را وارد کنید و Add or Modify The Authorized user را پیدا کرده و کلیک کنید. به این ترتیب رمزگذاری آدرس لاگین وردپرس انجام می‌شود.

2- رمزگذاری آدرس لاگین وردپرس در دایرکت ادمین

آموزش رمزگذاری آدرس لاگین وردپرس در دایرکت ادمین به منظور افزایش آگاهی شما عزیزان ارائه می‌شود. برای این کار کافی است وارد Direct Admin شوید و فایل منیجر را انتخاب کنید. سپس پوشه Wp-admin را بیابید و در مقابل آن گزینه Protect را مشاهده کنید. با این اقدام از شما یک پیام نمایشی درخواست می‌شود تا در مواقع لزوم نشان داده شود.

بعد از این کار Username را بنویسید و رمز عبور را انتخاب کنید. بعد از این مرحله یک فیلد تکرار رمز عبور نیز از شما دریافت می‌شود تا صحت محتوای تایپ شده تایید شود. سپس تیک Protect را بفشارید و گزینه Save را انتخاب کنید. به این ترتیب شما تمام اقدامات لازم برای افزایش سطح امنیت در وردپرس را انجام داده‌اید و ریسک نفوذ هکرها به سایت را، حداقل رسانده‌اید.

ایجاد محدودیت دسترسی به داشبور WordPress

داشبورد وردپرس یک اتاق فرمان کامل محسوب می‌شود. شما از طریق این بخش می‌توانید همه چیز را مدیریت کنید و برای دسترسی به حساس‌ترین بخش‌های سایت تغییرات را اعمال کنید.

قطعا دسترسی به داشبورد وردپرس موجب می‌شود تا مدیریت سایت به دست افرادی که وارد پنل مدیریت می‌شوند، ممکن باشد. به همین دلیل برای ایجاد امنیت بیشتر در وب سایت، از ترفندهاف مختلفی استفاده می‌شود تا محدودیت مطلوبی در بخش داشبورد رقم بخورد. استفاده از افزونه Remove Dashboard Access آسان‌ترین و در دسترس ترین روشی است که به شما اجازه می‌دهد تا همه چیز را محدود کنید و دسترسی به داشبورد را تنها برای کاربران مورد اعتماد فراهم سازید. هر وب سایت سطوح دسترسی تعریف شده‌ای دارد.

معمولا مدیران وب سایت در دسته بندی‌های مختلفی حق مشاهده اطلاعات را دارند. به این ترتیب از همین دسته بندی‌ها در تنظیمات Remove Dashboard Access می‌توان استفاده کرد. با تعیین تنظیمات در این بخش، هر کاربری اجازه دسترسی به داشبورد را نخواهد داشت و این بخش تنها برای کاربران مجاز قابل مشاهده است.

ز کجا بدانید وارد صفحه لاگین وردپرس شده‌ایم؟

 سوالات متداول

آیا سفارشی کردن آدرس لاگین وردپرس به امنیت سایت کمک می‌کند؟

بله، زمانی که نفوذ به سایت توسط افراد مبتدی و متوسط انجام شود، قطعا چنین اقداماتی به راحتی مانع از ایجاد اختلال در امنیت وب سایت شما خواهد شد. به همین دلیل تیم بهین آوا توصیه می‌کند تا نسبت به این اقدامات با جدیت عمل کنید.

بهترین راه دسترسی به آدرس لاگین وردپرس چیست؟تمامی روش هایی که در بالا به آن اشاره شد، می‌تواند برای دسترسی به آدرس لاگین وردپرس مورد استفاده قرار گیرد. اما بهتر است بدانید که هر فرد متناسب با امکانات و شرایط شخصی می‌تواند مناسب‌ترین روش را انتخاب کند. یادتان باشد که دسترسی به این بخش از سایت، در امن‌ترین شرایط ممکن باید قرار داشته باشد. مثلا اگر از سیستم‌های عمومی برای دسترسی به صفحه آدرس لاگین وردپرس استفاده می‌کنید، تحت هیچ شرایطی آن را در بوکمارک ذخیره سازی نکنید.

آیا تنها راه تغییر آدرس لاگین وردپرس موارد ذکر شده است؟

خیر، روش‌ های متفاوتی برای تغییر آدرس لاگین وردپرس وجود دارد. اما در این مقاله به ساده‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم. به این ترتیب همه چیز برای داشتن یک سایت امن و مطلوب فراهم است.

آدرس لاگین وردپرس را از کجا پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن آدرس لاگین وردپرس مطابق با توضیحات مقاله عمل کنید. در صورت تعجیل می‌توانید نسبت به ارسال تیکت به پشتیبانی طراحی سایت، آدرس لاگین وردپرس را جویا شوید.

آدرس لاگین وردپرس کجاست ؟

ما در بهین آوا انواع خدمات مناسب برای کسب و کار شما را پیشنهاد میکنیم که شامل طراحی سایت، طراحی گرافیک، خدمات سئو، خدمات گوگل ادز، طراحی کاتالوگ دیجیتال و حتی خدمات اینستاگرام و ادمینی سایت و … است.

بعضی از انواع طراحی سایت که ممکنه برای ایده های شما مناسب باشه:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *