چگونه بفهمم سئو سایتم در چه حد است؟

آنالیز سئو سایت

اگر شما هم متوجه اهمیت سئو سایت شده باشید، قطعا میدونید که فهمیدم سطح سئو سایت برای وبمسترها و صاحبان کسب و کار، چقدر مهمه. معمولا افراد باید اطلاعات جامعی در مورد سئو سایتشون داشته باشن. اینطوری میشه با خیال آسوده و طبق برنامه ریزی دقیق، برای رسیدن به بهترین سطح از سئو تلاش کرد. این که بتونیم آنالیز سئو خوبی روی سایتمون داشته باشیم و بدونیم دقیقا چقدر موفق عمل کردیم، کمک میکنه تا استراتژی سئو و تولید محتوارو انجام بدیم. به این ترتیب همه چیز فراهمه تا بتونیم به بهترین شکل ممکن برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

اینجا قراره هر چیزی که باید از سئو سایت و آنالیز سئو بدونید، بررسی کنیم.

پس همراهمون باشید.

آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو وب سایت

شاید در مورد آنالیز سئو شنیده باشید اما خیلی دقیق در موردش ندونید! برای فهمیدن اینکه سئو وبسایتتون چقدر خوبه، می‌تونین از ابزارهای آنالیز سئو استفاده کنید. این ابزارها بررسی می‌کنن که وبسایتتون چقدر درست بهینه‌سازی شده و چه تغییراتی می‌تونه براش نتیجه بهتریو ایجاد کنه. وقتی آنالیز سئو به خوبی انجام میشه، نقشه راه کاملا مشخصه و میتونین با یه تیم حرفه‌ای مثل بهین آوا روی جزییات کار کنید و یه نتیجه عالی بگیرید.

استفاده از این ابزارا نیاز به تخصص داره که قطعا تیم‌های مختلف سئوی بهین آوا میتونن روی هرکدوم از اونا کار کنند، به شما گزارش بدن تا برای استراتژی سئو تصمیم گیری کنید. اینطوری میشه با خیال راحت و بدون دردسر و نگرانی، یه روند رو به رشد برای سایت در نظر گرفت و توی همون حیطه پیش رفت. برای مثال میشه گفت یکی از ابزارهای معروف برای بررسی سئو سایت یا آنالیز اون، Google Search Console هست.

این پلتفرم خیلی حرفه‌ایه و از زیر مجموعه‌های خود گوگله! همونطور که میدونید، گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی دنیاست و چی بهتر از این که از ابزارهای خودش برای آنالیز سایت استفاده کنید. با کمک گوگل سرچ کنسول اطلاعات خوبی از سایتتون به دست میارید و در کنار پلاگین‌های مختلف میتونین بهترین ارزیابیو از سایت داشته باشید.

مزایای آنالیز سئو وب سایت چیست؟

معمولا برای اینکه هر کاریو شروع کنیم، به انگیزه احتیاج داریم. بخاطر همین لازمه شما هم در مورد مزایای آنالیز سئو بیشتر بدونید.  آنالیز سئو وبسایت یه فرآیند خیلی مهم، ضروری و اساسیه که برای بهبود عملکرد سایت انجام میشه. وقتی شما آنالیز دقیقی از شرایط وب سایت دارید، خیلی خوب میشه در مورد سئو سایت برنامه ریزی کنید و حسابی برای دیده شدن، افزایش بازدید و تبلیغات تو این حوزه اقدام کنید.

سئو وب سایت خیلی میتونه توی رشد و پیشرفت هر کسب و کاری اثرگذار باشه. به خاطر همین این روزا تمام کسب و کارایی که مدیریت هوشمندانه‌ای دارن، تلاش می‌کنند تا گوی رقابتو از رقبا بگیرن و حسابی توی این حوزه پیشرفت کنند. اینجا قراره در مورد مزایای آنالیز سئو وبسایت، بیشتر بدونید.

  1. بهبود رتبه در موتورهای جستجو: یادتون باشه که با آنالیز سئو میشه روند سئو سایتو مشخص کرد. پیامد چنین اقدامی، توی رتبه موتورهای جستجو قابل لمسه. شما میتونین بعد از آنالیز سئو و تصمیم گیری برای رسیدگی به سئو سایت، شاهد بهبود رتبه سایتتون توی موتورهای جستجو باشید.
  2. افزایش ترافیک اورگانیک: وقتی یه سایت پیوسته داره آنالیز میشه و از نظر سئو و ابعاد مختلف اون مورد بررسی قرار میگیره، قطعا تصمیم گیری ‌های هوشمندانه باعث میشه تا از نظر رتبه سئو ارتقا پیدا کنه و توی یه سطح جدیدی قرار بگیره. اینطوری ترافیک اورگانیک به سمت سایت سرازیر میشه.
  3. افزایش اعتبار سایت: موتورهای جستجو همیشه برای وب سایتاییکه در حال رصد شدن و تغییرات هستن، ارزش ویژه‌ای قائل میشن. شما میتونین به راحتی برای بهبود اعتبار سئو سایت تصمیم گیری کنید. هرچی بیشتر آنالیز سئو سایتو جدی بگیرید، شانس بالاتری برای دیده شدن و افزایش اعتبار دارید.
  4. بهبود تجربه کاربری: شاید جالب باشه که بدونید، آنالیز سئو فقط فنی نیست. این آنالیز میتونه روی تجربه کاربری هم تاثیر بذاره. چون اساس سئو، جلب نظر کاربر و موتورهای جستجو هست و همین موضوع برای رشد یه سایت خیلی مهمه.
  5. پیروزی در مقابل رقبا: خیلی از کسب و کارها نمیدونن که سئو چقدر جدیه، به همین دلیل وقتی شما برای آنالیز سئو وقت اختصاص میدید و بودجه مشخصیو براش کنار می‌ذارید، میشه به خوبی رشد و پیشرفت وب سایتو در مقابل بقیه دید. اینطوری در مقابل رقبا پیشرفت می‌کنید و کلی تغییر توی کسب و کارتون ایجاد میشه.

آنالیز سئو سایت

آیا میشه کیفیت سئو یه وب سایتو بررسی کرد؟

خیلی از کاربرا از ما می‌پرسند که آیا میشه کیفیت سئو یه سایتو بررسی کرد؟ آیا تصور ارزیابی سئو سایت ممکنه؟ برای جواب دادن به این سوال باید گفت بله! شما میتونین به راحتی با کمک افراد متخصص و ابزارای خاصی، این ارزیابیو انجام بدید. کافیه سئو وب سایتتونو به کمک این ابزارها بررسی کنید. ابزارهای آنالیز سئو به خوبی میتونن گزارشات ارزشمندیو در اختیارتون قرار بدن. بعضی از این ابزارا بهتون رتبه میدن و امتیاز مشخص می‌کنند!

شما خیلی راحت میتونین با بررسی گزارشات مختلف و دیدن این رتبه بندی‌ها، تصمیم بگیرید که چطور روند سئو سایتو شروع کنید. عواملی مثل سرعت بارگذاری صفحات، استفاده از کلمات کلیدی، ساختار لینک‌ها و پارامترای شبیه به این، میتونن تعیین کننده رتبه سایت باشن. مثلاً اگر از ابزار Google Search Console استفاده کنید، می‌شه اطلاعاتی مثل تعداد بک لینک‌ها، عملکرد کلمات کلیدی و سرعت بارگذاری صفحات مختلف وب سایتو ببینید و برای رشد سئو سایت برنامه بریزید.

روش های آنالیز سئو وب سایت

وقتی مزایای آنالیز سئورو براتون شرح دادیم، قطعا انگیزه زیادی دارید تا روش های آنالیز سئو وب سایتو کشف کنید. جالبه بدونید که برای بررسی و آنالیز سئو یه وب‌سایت، چندین تا روش وجود داره. گاهی میشه از ابزارهای مستقل استفاده کرد. گاهی لازمه اپلیکیشن خاصی روی سیستم داشته باشید و گاهی با کمک افزونه های مخصوص مرورگرها میشه این ارزیابیو انجام داد. اینجا قراره چند مدل برای آنالیز سئو ارائه کنیم که روش استفاده از هر کدوم متفاوته.

آنالیز سئو سایت

1. SEOquake

یکی از محبوب‌ترین گزینه ها برای انالیز سئو سایت، مربوط به افزونه SEOquake  هست. این افزونه به شما امکان می‌ده تا فاکتورهای مهمی از سئو رو بررسی کنید. فاکتورایی مثل رنکینگ کلمات کلیدی، تعداد بک لینک‌ها، سرعت بارگذاری صفحات و… همشون با این افزونه قابل اندازه گیریه. SEOquake یه افزونه مفید برای مرورگرهای وب محسوب میشه و هیچ پیچیدگی خاصی براش وجود نداره. کافیه این افزونه رو دانلود کنید و روی مرورگرتون نصب کنید.

بعد از اینکار مرورگر به صورت همزمان میتونه سایت مدنظرتونو بررسی کنه و اطلاعات ارزشمندی از رتبه،  تعداد صفحات ایندکس شده توی گوگل، تعداد بک لینک‌های وب سایت، امتیاز دامنه و صفحه رو ارائه کنه.  با استفاده از SEOquake، می‌تونن وب سایت خودتونو مقایسه کنید و شرایطتتون در مقابل رقبارو بررسی کنید. یادتون باشه،  بررسی کلمات کلیدی، بررسی تگ‌های متا، بررسی سرعت بارگذاری صفحات و تجزیه و تحلیل لینک‌های داخلی و خارجی، همگی با همین افزونه انجام میشه.

با استفاده از اطلاعاتی که SEOquake بهتون ارائه می‌کنه، می‌تونین برای بهبود روند سئو برنامه ریزی کنید. این افزونه به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کلیدیو در اخیتارتون قرار میده تا استراتژی سئو سایتو مشخص کنید و بدون اتلاف وقت، بالاترین اثربخشیو از تحلیلا ببینید. یادتون باشه که رصد کردن شرایط سایت یه بخش خیلی مهم از سئو محسوب میشه و باید با کمک افراد متخصص تیم بهین آوا و نظارت همه جانبه اونا انجام بشه.

آنالیز سئو سایت

2. MozBar

حتما اسم این افزونه به گوش‌تون خورده! MozBar یه افزونه خیلی کاربردیه که بهتون امکان میده تا آنالیز سئورو دنبال کنید. افزونه Moz اطلاعاتی مثل امتیاز دامنه، امتیاز صفحه، تعداد بک لینک‌ها، کلمات کلیدی و موارد این‌چنینیو بهتون نشون میده. اینطوری میتونین یه ارزیابی خوبی برای سئو داشته باشید و نقشه راهتونو مشخص کنید. MozBar یه افزونه خیلی مفیده که برای مرورگر Google Chrome و Firefox استفاده میشه. شما میتونین با نصب این افزونه‌ها بیشترین استفاده رو ببرید.

دیدن اطلاعات سئو مربوط به وب سایتا کمک میکنه تا بتونین جزییات دقیقیو کشف کنید. این افزونه‌ها بعد از نصب بالای مرورگرتون قرار میگیرن و میشه به راحتی از اطلاعاتی که میدن کمک بگیرید.  MozBar می‌تونه به شما اطلاعات مفیدی بده و همین اطلاعات سرنوشت سئو سایتتونو مشخص میکنه. ایندکس شدن صفحه های سایت توی گوگل و پارامترای مشابهش، کمک میکنه تا بتونین خیلی راحت همه چیزو بررسی کنید و یه تغییر اساسی توی تولید محتوا، سئو داخلی، خارجی و تکنیکالتون ایجاد کنید.

با استفاده از MozBar، میتونین سئو وب‌سایتتونو با سایر وب‌سایتا مقایسه کنید. این کار کمک میکنه تا وضعیت سایتتون بین رقبا مشخص بشه و بتونین خیلی راحت نحوه عملکرد رقبارو ارزیابی کنید. کار با این افزونه ها خیلی آسونه، به همین دلیلیه که میتونین با نصبش یه شمای کلی از سایتتون و سئو اون داشته باشید. اما برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات، به دستای توانمند سئوکارای بهین آوا نیاز دارید تا بتونین تکلیف اقدامات بعدیو روشن کنید.

آنالیز سئو سایت

3. SimilarWeb

یه افزونه کاربردی که میتونین باهاش سئو سایتو ارزیابی کنید، مربوط به SimilarWeb میشه. این افزونه هر اطلاعاتی که برای آنالیز سئو یه سایت بهش نیاز دارید، در اختیارتون میذاره. با این اطلاعات میتونین ترافیک وب‌سایتو بررسی کنید، منبع ورود ترافیک به سایتو چک کنید و خیلی راحت کلمات کلیدی که ورودی مطلوبی برای سایت دارن پیدا کنید.

این اطلاعات خیلی ارزشمنده و شما میتونین با همین اطلاعات ساده، جزییات مهمیو به دست بیارین. یادتون باشه که استراتژی های بعدی شما توی سئو سایت، مربوط به همین موضوع میشه. SimilarWeb یه ابزار آنالیز ترافیک وبسایت‌ محسوب میشه. جالبه که بدونید این افزونه فقط اطلاعات سایت شمارو ارائه نمیکنه، شما میتونین با این ابزار جزییاتی از رقباتونم ببینید. این اطلاعات خط مشی عملکرد اونارو در اختیارتون میذاره. پس استفاده از این اطلاعات کلیدی میتونه کلی روی رشد و پیشرفت سایتتون اثرگذار باشه.

برای آنالیز سئو وبسایت با استفاده از SimilarWeb، میتونین جزییات مهم دیگه ایو بررسی کنید. مثلا منبع ترافیک، مقدار ترافیک اورگانیک صفحات مختلف سایت، رتبه اون و کلی دیتای دیگه که بهتون اجازه میده تا همه چیزو بررسی کنید. کلمات کلیدی و رتبه سایت خیلی خوب میتونه مسیر موفقیتو بهتون نشون بده. با همین اطلاعات کافیه تا عملکرد خودتون و رقبارو بررسی کنید و با مقایسه، روند رشد سایتتونو رقم بزنید.

آنالیز سئو سایت

4. AIOSEO

افزونه All in One SEO  که به اختصار AIOSEO  گفته میشه، یه افزونه قدرتمند و حرفه‌ایه که برای بهبود سئو وب‌ سایت و آنالیز سئو استفاده میشه.  این افزونه توی ورد پرس نصب میشه. شما میتونین خیلی راحت از امکانات عالی این افزونه استفاده کنید و سایتتونو بررسی کنید. این افزونه کلی اطلاعات عالی در اختیارتون میذاره، اما بهتره بدونید که این اطلاعات مختص شماس و نمیتونه رقباتونو بررسی کنه.

با استفاده از AIOSEO، می‌تونین وضعیت سئو وب ‌سایتتونو بررسی کنید. این پلاگین از کلمات کلیدی گرفته تا توضیحات متا و وضعیت URL رو بررس میکنه و بهتون دیتای درستی میده. همین اطلاعات ارزشمند با نوع بک لینکا و رنکینگ سایت، تعیین میکنه که سایت شما چقدر سئو شده و رتبه اون چقدره.  با استفاده از AIOSEO، شما به سادگی میتونین برنامه ریزی دقیقی برای سئو سایت انجام بدید و از گزارشای ارزشمند این افزونه کمک بگیرید.

آنالیز سئو سایت

5. Ahrefs

حتما اسم ابزار Ahrefs  به گوش‌تون خورده Ahrefs یه ابزار قدرتمند سئو محسوب میشه که برای وب‌مسترا خیلی کاربردیه. این افزونه برای بازاریابی دیجیتال یه گزینه خیلی عالیه. شما کافیه یا این ابزار آنالیز خوبی از سایتتون انجام بدید و سئو اونو بررسی کنید. وضعیت سئو سایت شما با همین ابزار تعیین میشه تا بتونین نوع لینکا، بک لینکا، کلمات کلیدی و ترافیکارو مشخص کنید.

همین ابزارا یه ارزیابی عالی خلق میکنه و میتونین با تکیه به اون، حرفه ای دست به کار بشید. برای آنالیز سئو وب‌سایت با استفاده از Ahrefs، می‌شه کلی اطلاعات ارزشمند پیدا کرد.  تعداد و کیفیت بک ‌لینک‌های سایت شما بخش مهمیه که میتونین ازش استفاده کنید. این بک لینکا توی سئو سایت خیلی مهمه و تاثیر گذاره. اطلاعات این ابزار نشون می‌ده که وب‌ سایت شما برای کدوم کلمه کلیدی رتبه بهتری به دست آورده و جایگاه سایت توی هرکدوم این کلمه ها کجاست! از طرف دیگه، این ابزار اطلاعاتی بهتون میده که منبع ترافیک اورگانیک وب سایتو کشف می‌کنید و میشه با همین روش خیلی روی گرفتن ترافیک بیشتر کار کرد.

آنالیز سئو سایت

6. Google Search Console

Google Search Console یکی از شناخته شده‌ترین ابزارای رایگان برای بررسی سئو سایت و آنالیز اونه! شما میتونین با کمک این ابزار گوگل که مختص وب مسترا ساخته شده، وضعیت سایتتونو مانیتور کنید و بررسی دقیقی روش داشته باشید. اطلاعاتی که توی گوگل سرچ کنسول ارائه میشه، به شما امکان میده تا خیلی راحت بتونین شرایط سایتو چک کنید و توی حوزه های مختلف اطلاعات ارزشمندی به دست بیارین!

به این نکته توجه کنید که این اطلاعات برای ارزیابی سئو خیلی مهمه و شما میتونین با بررسی دقیق این دیتاها، خط مشی سئو سایتتونو مشخص کنید. نوع تولید محتوا، کلمات کلیدی هدف و جزییات این‌چنینی با همین سرچ کنسول ممکن میشه.  استفاده از Google Search Console به شما امکان میده که خیلی راحت برای کسب و کارتون برنامه ریزی کنی. این اطلاعات ارزشمند با یه بررسی دقیق به دست میاد و استفاده ازش توی آنالیز دقیق خیلی مهمه.

آنالیز سئو با بهین آوا

تا اینجا متوجه شدید که آنالیز سئو سایت چقدر مهمه! وقتی آنالیز دقیقی انجام داده باشید، خیلی راحت میشه خط مشی عملکرد سئو سایتو تعیین کرد. تیم بهین آوا فقط یه تیم با متخصصین سئو نیست! بهین آوا یه مجموعه قوی از گروه های مختلفه که هرکدومشون وظیفه خاصیو به عهده دارد.

تیم طراحی سایت، تیم آنالیز سئو، تولید محتوا و تبلیغات همگی از دپارتمان‌های مختلف این مجموعه‌اس! به همین دلیل باید با خیال آسوده آنالیز سئو سایتتونو به بهین آوا بسپارید و از اشراف تیم به این بخش ماجرا لذت ببرید.

نتیجه آنالیز سئو سایت با این مجموعه، بهتون کمک میکنه تا استراتژی تولید محتواتونو مشخص کنید و سرمایه‌تونو توی مسیر درستی خرج کنید. اگر نیاز به آنالیز سایت دارید و قراره بین رقبا پیروز میدون باشید، حتما همین حالا با بهین آوا تماس بگیرید. متخصصین مجموعه با اشراف کامل به جزییات سئو و اهمیت اون، میتونن پاسخگوی سوالات شما باشن و برای شروع این پروسه راهنماییتون کنند.

تجربه شما از همکارای بهین آوا چیه؟ نظرتونو برامون بنویسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *