ایجاد و راه اندازی تیم فروش تلفنی حرفه ای

تیم فروش چیست؟ - راه اندازی تیم فروش تلفنی

این روزها کسب و کارها به سمت و سوی جدیدی کشیده شده‌اند و روند بازاریابی تغییرات عمده‌ای داشته است. شاید در گذشته با تبلیغات تراکتی و تابلوهای تبلیغاتی، شانس افزایش فروش و برندسازی وجود داشت! اما حالا فقط می‌توانید با راه اندازی تیم فروش حرفه‌ای اقدام به رشد و پیشرفت کسب و کارتان کنید. توجه به جزییات راه اندازی تیم فروش به شما کمک می‌کند تا ابعاد جدیدی از رشد را تجربه کنید. ساخت تیم فروش تلفنی نیازمند تخصص، تجربه و کشف جزییاتی است که تنها به کمک تیم‌های حرفه‌ای انجام پذیر است.

به همین دلیل قصد داریم در این بخش به چگونگی ایجاد تیم فروش و نکات مهم در راه اندازی تیم فروش اشاره کنیم.اگر شما نیز علاقه‌مند به رشد کسب و کار، افزایش فروش و آموزش تیم تخصصی فروش تلفنی هستید، همراه بهین آوا باشید.

تیم فروش چیست؟

کارهای تیمی معمولا شور و هیجان خاص خودشان را دارند. پرداختن به چارچوب‌های فروش، اهداف و نحوه ارائه خدمات به مشتریان از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تیم فروش محسوب می‌شود. یک تیم فروش متشکل از چند نفر نیروی متخصص با توانایی بالای برقراری ارتباط و یک مدیر برای هدایت این تیم است. معمولا افراد یک تیم مطابق با چارچوب‌های سازمانی حرکت می‌کنند و برای جلب رضایت مشتری یا خلق آن تلاش می‌نمایند. به همین دلیل لازم است تا نیروهایی متخصص و توانمند داشته باشید تا همه چیز مطابق با سیر صعودی رشد و رسیدن به هدف‌ها برنامه ریزی شود.

چگونگی راه اندازی تیم فروش بسیاری از افراد می‌دانند که داشتن تیم تخصصی فروش تا چه اندازه اهمیت دارد و می‌تواند کسب و کار آن‌ها را متحول سازد. اما تشکیل تیم فروش کار هرکسی نیست! شما به عنوان یک کسب و کار دغدغه‌مند برای فروش بیشتر یا حتی ماندن در میدان رقابت با صدها کسب و کار قوی، لازم است تا نسبت به بررسی و ارزیابی تیم فروش‌تان اقدام کنید.

انتخاب افراد متخصص در تیم فروش اهمیت بالایی دارد، به همین دلیل باید از نظر شخصی نسبت به بررسی آن‌ها اقدام کنید. ارزیابی پرسنل فروش از دید سابقه کاری، ارزیابی روانشناسی، چگونگی برقراری ارتباط و آشنایی به پرسونای مخاطبان بسیار مهم است. نحوه ارتباط حضوری با تلفنی کاملا متفاوت است و شما براساس همین پارامتر مهم می‌توانید نسبت به راه اندازی تیم فروش تلفنی اقدام کنید. بهین آوا حرفه‌ای‌ترین مجموعه در ساخت تیم فروش می‌تواند راهنمای شما باشد.

چرا باید برای ساخت تیم فروش تلفنی اقدام کنید؟

استفاده از حداکثر پتانسیل تیم فروش با کم‌ترین هزینه ممکن، یکی از بهترین استراتژی‌های پیشنهادی تیم بهین آوا به کسب و کارهای مختلف است. ضرورت تقویت بخش فروش تلفنی بیش از آن که بر روی برندسازی اثرگذار باشد، می‌تواند موجب رشد میزان فروش و ارتباط موثر با مخاطب شود.این سبک از بازاریابی و فروش تلفنی، موجب می‌شود تا بدون هزینه‌های گزاف رفت و آمد، ارائه خدمات حضوری و موارد این‌چنینی، مشتری را آگاه کنید و برقراری ارتباط دو سویه را رقم بزنید. برخلاف تصور بسیاری از کارفرمایان، برای ایجاد تیم فروش تلفنی حتما باید افراد متخصص را به کار گرفت. انجام این کار توسط افراد غیرمتخصص و بدون سابقه آموزش و کار در این حوزه، اصلا نتیجه رضایتبخشی نخواهد داشت. معمولا کمک گرفتن از نیروهای متخصص و حرفه‌ای موجب می‌شود تا روند رشدتان صعودی شده و برندسازی بسیار قوی در نگاه مخاطب ایجاد کنید. یادتان باشد چگونگی رفتار تیم فروش تلفنی با مشتری، ویترین شخصیت و ماهیت برند شما است. به همین دلیل هرگونه اشکال و ایرادی در این سیستم، به طور مستقیم برند شما را هدف قرار می‌دهد و تخریب مستقیمی از آن ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید : کاتالوگ دیجیتال

ایجاد و راه اندازی تیم فروش تلفنی حرفه ای

 بازاریابی تلفنی و مزایای فروش بیشتر

راه اندازی تیم فروش تلفنی به منظور فروش تلفنی یا بازاریابی تلفنی انجام می‌شود. معمولا با راه اندازی تیم فروش می‌توان ابعاد جدیدی از مشتری مداری، توجه به خواسته‌های مشتری و ارتباط متقابل را کشف کرد. به همین دلیل مجموعه بهین آوا با دارا بودن متخصصین حرفه‌ای در حوزه بازاریابی دیجیتال و مارکتینگ به روش‌های نوین، می‌تواند به بهترین شکل نسبت به ایجاد تیم فروش و آموزش آن‌ها اقدام کند. با پر کردن فرم تماس با ما می‌توانید متخصصین بهین آوا را برای راهنمایی بیشتر و ارائه خدمات حرفه‌ای همراهی کنید. بازاریابی تلفنی توسط تیم فروش و بازاریابی می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. شناخت بازار هدف، کسب اطلاعات در خصوص بازار هدف، کشف نیاز مشتریان با ارتباط مستقیم و تعاملات سازنده، ایجاد برندسازی و ساخت ذهنیت مثبت در بازار هدف،گستردگی فعالیت و امکان ارائه سرویس بازاریابی و فروش به دورترین نقاط تعیین شده در حوزه جغرافیایی ارائه خدمات، همگی از جمله مزایای راه اندازی تیم فروش تلفنی است.

کاربرد مهم راه اندازی تیم فروش تلفنی

اگر قصدتان ساخت تیم فروش حرفه‌ای باشد، قطعا لازم است با متخصصین این حوزه کارتان را آغاز کنید. بهین آوا برترین سازنده تیم فروش در سال 1400 و 1401 شناخته شده است. به همین دلیل می‌توانید خیلی راحت همه چیز را به متخصصین ما بسپارید و منتظر نتیجه آن بمانید. کاربرد راه اندازی تیم فروش تلفنی در ابعاد مختلف یک کسب و کار خودنمایی می‌کند. به همین دلیل لازم است تا هوشمندانه گام بردارید و مثل یک برند حرفه‌ای اقدام کنید. در ادامه به برخی جزییات در خصوص کاربرد راه اندازی تیم فروش که حاصل تجربیات تیم بهین آوا است، اشاره می‌کنیم.

1-ارتباط دو سویه با مشتریان

یکی از مهم‌ترین اثراتی که می‌توانید با کمک ایجاد تیم فروش تلفنی بر روی مشتری بگذارید، ارتباط دو سویه است. با این روش تیم فروش‌تان می‌تواند در دقایقی مشخص با مشتری ارتباط بگیرد، اثرگذاری مطلوبی داشته باشد و تجربه خاصی خلق نماید. به این ترتیب همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود و ذهنیت مشتری آماده خلق اطلاعات از برند شما می‌شود. بر همین اساس لازم است تا نسبت به آموزش نحوه برخورد تیم فروش‌تان اقدام کنید. بهین آوا با در اختیار داشتن متخصصین تحصیل‌کرده و آگاه در این زمینه می‌تواند فن بیان، چگونگی اثرگذاری و متقاعدسازی مشتریان را آموزش دهد تا نتیجه نهایی یک ارتباط، موفقیت آمیز باشد. جذابیت فروش تلفنی، به فرصتی است که می‌تواند برای مشتری ایجاد کند تا امکان اظهار نظر و ارائه اطلاعات مدنظر خود را برای خرید حرفه‌ای و موفقیت آمیز داشته باشد.

2-خلق سرنخ برای تیم فروش

جالب است بدانید که یکی از اقدامات موفقیت آمیز برای خلق سرنخ‌های مفید در سیستم فروش، ارتباط تلفنی است. بانک اطلاعات تلفنی در هر مجموعه، سرمایه بسیار مهمی است. چرا که از طریق آن می‌توان به بهترین شکل ممکن با مشتری ارتباط برقرار کرد و نسبت به ارائه توضیحاتی جامع در خصوص نوع کالا یا خدمات اقداماتی در چارچوب سازمانی انجام داد. خلق سرنخ‌ها می‌تواند منجر به فروش موفقیت آمیز شود. گاهی سرنخ‌های لازم برای پیگیری توسط تیم فروش، حاصل از اطلاعات به دست آمده در نمایشگاه‌ها، فرم‌های انتقادات و پیشنهادات یا موارد این‌چنینی است. به این ترتیب فرصت مناسبی برای جلب رضایت و توجه افراد در راستای فروش بهتر فراهم می‌گردد. استفاده از تمام پتانسیل‌های ایجاد تیم فروش در راستای فروش بیشتر و برندسازی بهتر می‌تواند راز موفقیت کسب و کارهای رقیب باشد.

3-ارزیابی رضایت مشتریان و تکمیل فرم‌ها

به همان میزان که بررسی رضایت مشتریان اهمیت دارد، تکمیل اطلاعات و استفاده از سیستم‌های CRM برای تیم فروش بسیار حیاتی است. شما به راحتی می‌توانید پس از ایجاد تیم فروش حرفه‌ای در مجموعه خودتان، اقدامات لازم برای کسب اطلاعات، نظرسنجی، جلب رضایت و بررسی انتقادات یا پیشنهادات مشتریان را بررسی کنید. به این ترتیب ابزاری قدرتمند در اختیار دارید تا از طریق آن مشتریان وفاداری برای مجموعه خودتان به دست آورید. ایجاد یک مجموعه قوی از مشتریان حرفه‌ای به بهترین شکل می‌تواند شما را در رسیدن به یک هدف عالی در فروش همراهی کند. از ویژگی‌های ساخت تیم فروش حرفه‌ای توسط تیم بهین آوا، بهره گیری از جدیدترین متدهای ارزیابی و ارتباط با مشتری در سراسر دنیا است.

4-خلق تجربه موفق

تصور کنید از یک مجموعه به صورت تصادفی هدیه‌ای برای عزیزی تهیه کرده‌اید و اصلا به یاد ندارید که اسم برند آن‌ها چه بوده است و لوکیشن فروشگاه‌شان کجاست! در این میان تیم فروش حرفه‌ای مجموعه بعد از مدتی عدم مشاهده رکورد خرید جدید از شماره تماس یا مشخصات شما، اقدام به تماس تلفنی و برقراری ارتباط موثر می‌کند. به این ترتیب با معرفی محصولات یا آفرهای جدید تلاش می‌کند تا شما را به خرید موفق تشویق کند و همه چیز را برای یادآوری علاقه‌مندی برند به شما ارائه نماید. این اقدام حس متقابلی ایجاد می‌کند تا خریدار نیز، محلی امن در ذهن خود برای آن برند درنظر داشته باشد. به این ترتیب با تلاشی هوشمندانه و آموزش دیده، می‌توان مشتری را برای خریدهای بعدی موفق آماده ساخت. چنین کارهایی هزینه‌های جانبی را برای خلق یک مشتری کاهش می‌دهد و حس وفاداری مشتریان قبلی را تقویت می‌نماید. این استراتژی بسیار موفق‌تر از مواردی است که از طریق آن‌ها مشتریان جدید برای خرید تشویق می‌شوند.

ایجاد و راه اندازی تیم فروش تلفنی حرفه ای

اینستاگرام ما را نیز دنبال کنید.

 ویژگی ساخت تیم فروش بهین آوا

اطلاع از ویژگی‌های راه اندازی تیم فروش توسط متخصصین بهین آوا، ذهن شما را برای استفاده از این خدمات حرفه‌ای قانع می‌کند. چرا که ویژگی‌های خاص این مجموعه در ارائه خدمات نوین با سبکی حرفه‌ای، می‌تواند همه چیز را برای رشد و پیشرفت کسب و کارتان فراهم کند. در ادامه به ویژگی‌های مهم یا وجه تمایز خدمات راه اندازی تیم فروش توسط تیم بهین آوا را مطالعه می‌کنید.

1-دید عمیق در بازار هدف

یکی از امتیازاتی که با ساخت تیم فروش توسط بهین آوا تجربه می‌کنید، خلق دید عمیق در بازار هدف است. تیم بهین آوا به دلیل فعالیت چندین و چند ساله در فیلد بازاریابی و فروش با روش‌های نوین، به راحتی امکان تحقیق و ارزیابی بازار هدف را دارا است. تجزیه و تحلیل اطلاعات در خصوص بازار هدف و کشف پرسونای مخاطب یک برند یا محصول خاص، ویژگی‌ مهمی است که با ساخت تیم فروش تجربه می‌کنید. ایجاد این دید عمیق تنها زمانی ممکن است که متخصصین مارکتینگ در کنار شما باشند.

2-آموزش حرفه‌ای تیم فروش

فروش تنها منحصر به تلاش برای ارائه یک محصول و فروش موفقیت آمیز آن به مشتری نیست! شما باید به خوبی امکان برقراری ارتباط با مشتری را داشته باشید تا شرایط برای خلق تجربه موفق فراهم شود. متخصصین بهین آوا با تخصص و تجربه در حوزه فروش تلفنی، توانایی آموزش تخصصی به تیم شما را دارند. به همین دلیل شرایط برای شروع فعالیتی مطلوب فراهم است. این آموزش در بخش شناخت عملکرد مشتری در مواجهه با پیشنهادات تلفنی، نحوه متقاعد سازی مشتری برای فکر کردن به محصول یا برند، ایجاد انگیزه برای خرید سریع‌تر و عدم برداشت اشتباهی مثل اجبار در خرید است. هرگونه اشتباهی در برقراری ارتباط می تواند منجر به شکست پروژه فروش شود. به این ترتیب یک مشتری بالقوه را ازدست داده‌اید.

3-پشتیبانی قوی تیم فروش تلفنی

بهین آوا اصل پشتیبانی را بسیار مهم می‌داند. به همین دلیل پس از ساخت تیم فروش، تلاش می‌کند تا به بهترین شکل ممکن شرایط فروش شما را ارزیابی کند. بررسی رفتار پرسنل فروش با مشتریان و اصلاح گویش، لحن و چگونگی ارتباط آن‌ها همگی از مواردی است که در طول پشتیبانی با بهین آوا تجربه خواهید کرد.

4-مدیریت حرفه‌ای تیم فروش تلفنی

مدیریت تیم فروش و پروسه آن یکی از دغدغه‌های اساسی برای متخصصین این حوزه است. با ایجاد تیم فروش در بهین آوا، شانس بالایی دارید تا مدیریت صحیح تیم را بیاموزید. متخصصین ما روند و سلسه مراتب را برای تیم فروش تعریف می‌کنند و شرایط را برای ارائه پیشنهادات در یک چارچوب مشخص برای تیم فروش تعیین می‌کنند. به همین ترتیب می‌توان مدیریت حرفه‌‌ای توسط بهین آوا را یک امتیاز ویژه درنظر گرفت.

5-ارائه استراتژی مارکتینگ

به نظر بسیاری از افراد، تیم فروش چندان احتیاجی به آموزش ندارند! حتی فروش تلفنی نیز چندان پیچیده نیست و با تماس تلفنی و چند جمله کلیشه‌ای می‌توان آن را اجرایی کرد! اما در واقع این نگاه اشتباهی است که منجر به شکست می‌شود. متخصصین بهین آوا با خلق استراتژی مارکتینگ برای تیم فروش تلفنی، توانایی بالایی در ایجاد حرکت هدفمند در راستای اهداف فروش دارا هستند. مزیت راه اندازی تیم فروش توسط بهین آوا همین نکات کلیدی است. برای آشنایی با جزییات این مزایا می‌توانید در فرم تماس با ما ثبت اطلاعات کنید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.

ایجاد و راه اندازی تیم فروش تلفنی حرفه ای

جمع بندی

شاید به نظرتان راه اندازی تیم فروش تلفنی تنها به جمع کردن عده‌ای کاندید برای برقراری تماس تلفنی محدود شود! اما واقعیت چنین نیست. ایجاد تیم فروش تلفنی باید بسیار حساس، با دقت و حرفه‌ای انجام شود. متخصصین بهین آوا برای ارائه خدمات حرفه‌ای می توانند خیلی راحت برای‌تان همه جزییات اثرگذار در فروش را مدنظر قرار دهند و نسبت به آموزش تیم فروش تلفنی‌تان اقدام کنند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم نسبت به ایجاد تیم فروش حرفه‌ای با برترین سازنده تیم فروش تماس حاصل کرده و گام ابتدایی رشد کسب و کارتان را محکم بردارید.

یشتر بخوانید : راحت ترین راه حل رفع مشکل فراموشی رمز عبور وردپرس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *