صفر تا صد آموزش فروش آنلاین + 10 روش

چگونه در فروش اینترنتی موفق شوید؟ - فروش آنلاین چیست؟

این روزها که بسیاری از کارهای ما در شبانه روز با اینترنت انجام می‌شود، داشتن یک سیستم فروش آنلاین می‌تواند به بهترین شکل کسب و کار ما را به روز رسانی کند. دوران کرونا موجب شد تا خرید آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از افراد برای داشتن یک محصول خاص، فضای اینترنت را جستجو می‌کردند تا خرید خودشان را نهایی کنند. آموزش فروش آنلاین می‌تواند نقطه شروعی برای رشد کسب و کارتان باشد. وقتی آموزش فروش اینترنتی را جدی بگیرید، نتایج آن در حساب بانکی شما قابل مشاهده است.

پس اگر مشتاق هستید اطلاعاتی در این خصوص کسب کنید و آموزش فروش آنلاین را مطالعه کنید، همراه ما باشید.

فروش آنلاین چیست؟

بستر اینترنت برای فعالیت همه ما شرایطی را فراهم کرده است. شما به راحتی می‌توانید روزانه وارد وب سایت‌های مختلف شوید، وبلاگ خودتان را بنویسید، عکس‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید، خبر بخوانید، قبض‌های تلفن و آب و برق را پرداخت کنید و برای دسترسی به فروشگاه‌های مختلف اقدام کنید. به این ترتیب بسیاری از کارهای شما در کم‌تر از 1 ساعت انجام خواهد شد. نکته مهم این موضوع، فعالیت به صورت فروشگاه آنلاین در این فضا است. اگر آموزش فروش آنلاین دیده باشید، قطعا فرصت‌های چنین فضایی را بسیار مطلوب می‌دانید. آموزش فروش اینترنتی به شما نشان می‌دهد که چگونه از این فضا می‌توانید سود ببرید. داشتن وب سایت یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که برای فروش آنلاین از آن استفاده می‌شود. کمک گرفتن از وب سایت‌های بزرگ دیگر که شرایط فروش دارند نیز، روش کارآمدی است که به شدت مورد توجه قرار دارد. جالب است بدانید که حجم زیادی از فروش آنلاین در ایسنتاگرام و شبکه های اجتماعی این‌چنینی رقم می‌خورد. پس سود حضور در چنین پلت‌فرم‌هایی بسیار بالا است. استفاده از فروش آنلاین می‌تواند هزینه‌های جاری کسب و کار شما را کاهش داده و سود خوبی برای‌تان رقم بزند.

چگونه در فروش اینترنتی موفق شوید؟

شاید تصور کنید که تنها ورود به این فضا کافی است و تلاشی برای موفقیت احتیاج نخواهید داشت. اما درک و آموزش فروش آنلاین نشان می‌دهد که برای موفقیت در هر فضایی باید حتما آموزش دید. توجه به این جزییات موجب می‌شود تا بدون هرگونه اشتباهی گام بردارید. در آموزش فروش آنلاین متوجه ریزه کاری‌های فروش می‌شوید و برای جلب اعتماد مشتری تلاش ویژه‌ای خواهید کرد. به همین دلیل لازم است تا نسبت به این موضوع با توجه و دقت بالایی رفتار کنید و جزییات را مدنظر قرار دهید. سعی کنید سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

  • از کجا شروع کنم؟
  • بهترین پلتفرم برای فروش کالا کجاست؟
  • چگونه محصولات مدنظر را به فروش برسانم؟
  • چطور اعتماد مشتری را جلب کنم؟
  • مجوزهای لازم برای این کار چیست؟
  • چگونه می شود یک سایت فروشگاه اینترنتی داشته باشم؟
  • چگونه می‌توانم اطلاعات مشتری را مشاهده کنم؟
  • چگونه پرداخت هزینه کالا انجام می‌شود؟
  • چطور اطلاعات ارسال کالا به مشتری ذخیره می‌شود؟
  • آیا زمانبندی برای ارسال کالا انجام می‌شود؟
  • درآمد داشتن یک وب سایت فروش آنلاین چقدر است؟
  • آیا حتما باید وب سایت داشته باشم؟
  • آیا برای فروش آنلاین باید افرادی را استخدام کنم؟

صفر تا صد آموزش فروش آنلاین + 10 روش

 بیشتر بخوانید : چگونه تیم بازاریابی بسازیم + 10 نکته مهم

بهترین فضاها برای فروش آنلاین

شناخت فضاهای مناسب برای فروش آنلاین به شما اجازه می‌دهد تا خیلی هوشمندانه در این مسیر گام بردارید. با مشاهده آموزش فروش آنلاین و یادگیری اصولی، تمام جزییات برای‌تان قابل ارزیابی است. به همین دلیل در این بخش پلتفرم‌های مناسب برای فروش آنلاین را معرفی می‌کنیم تا خیلی راحت صفر تا صد آموزش فروش آنلاین برای‌تان مرور شود.

1-وب سایت فروشگاه آنلاین Online Shop

بسیاری از مشتریان ما برای فروش بهتر و بیشتر، تلاش می‌کنند تا وب سایت فروشگاهی حرفه‌ای داشته باشند. طراحی یک سایت بی عیب و نقص که تمام نیازهای مشتری را پاسخ دهد، به عنوان اولین اقدام موثر در این زمینه شناخته می‌شود. در بحث آموزش فروش  اینترنتی همه چیز بر پایه اصول فروش آنلاین طرح ریزی می شود. سایت فروش آنلاین با تمام امکانات مورد نیاز کسب و کار شما طراحی و پیاده سازی می‌شود. متخصصین بهین آوا در این زمینه تخصص ویژه‌ای دارند و نمونه‌های موفقی از فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرده اند. خوشبختانه برای دستیابی به بهترین جزییات می‌توان همه چیز را برنامه ریزی کرد. شما متناسب با نیاز مشتریان و شناخت دقیق مخاطب هدف، وب سایت را طراحی می‌کنید و شرایط را برای معرفی محصول به صورت عکس و ویدئو فراهم می‌نمایید. در این شرایط تنها کافی است تا وارد بخش بازاریابی دیجیتال شوید و تمام تلاش‌تان را برای موفقیت این فروشگاه به کار بگیرید. در این راستا نیز متخصصین بهین آوا می‌توانند همراه شما باشند.

2-فروش در مارکت پلیس‌ها Market Place

در ایران چند فروشگاه مشخص به عنوان  مارکت پلیس فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید در این فروشگاه‌ها عضو شده و به عنوان فروشنده و تحت قوانین وب سایت اصلی، اقدام به فروش کالا و محصولات‌تان نمایید. جالب است بدانید که همه چیز بسیار حرفه‌ای رخ می‌دهد و شما تنها با ارائه خدمات می‌توانید در چارچوب مارکت پلیس فعالیت کنید. مزیت این سبک فروش اینترنتی، استفاده از مشتریان متعدد این فروشگاه‌ها است. به این ترتیب شما می‌توانید شانس بالایی در جذب مخاطبان و مشتریان جدید داشته باشید. چرا که اکثر افرادی که در این وب سایت‌ها دست به خرید می‌زنند، مشتری دائم یک برند خاص هستند اما شانس مشاهده محصولات شما برای آن‌ها وجود دارد. این همپوشانی برندهای مختلف می‌تواند زمینه ساز رشد و افزایش میزان فروش هر کدام از آن‌ها شود. به همین دلیل استفاده از چنین پلتفرمهایی خصوصا در ابتدا و اواسط شروع کار می‌تواند به شناخته شدن برند شما و محصولا‌ت‌تان کمک کند.

3-فروش در وب سایت‌های آگهی

این روزها وب سایت‌های مختلفی جهت درج آگهی وجود دارد که در زمینه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند. وب سایت‌ها دسته بندی‌های مختلفی دارند که براساس آن مخاطب می‌تواند کالا یا خدمات مدنظر را در آن‌ها پیدا کند. در بحث آموزش فروش آنلاین به این موضوع تاکید زیادی شده است تا همه چیز به شکلی هوشمندانه طراحی و پیاده سازی شود. مخاطبین این وب سایت‌ها طیف گسترده‌ای از مردم هستند و شما شانس بالایی دارید تا کالای مدنظرتان را در یک آگهی مشخص به فروش برسانید. جذب مشتری از این طریق و تبدیل آن به مشتری وفادار، هنر تیم بازاریابی شما است. اگر در این زمینه چندان اطلاعاتی ندارید و احساس می‌کنید که تیم‌تان به آموزش فروش اینترنتی و جذب مشتری احتیاج دارد، حتما از متخصصین بهین آوا کمک بگیرید و شماره تماس‌تان را در کادر پایین وارد کنید.

4-فروش در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از رسانه‌های اجتماعی قوی است که در ایران به شدت محبوب است. خوشبختانه بسیاری از کسب و کارهای خانگی، با رشد عجیبی در اینستاگرام مواجه شده‌اند و شرایط برای بهبود کسب و کار و رشد آن فراهم است. بسیاری از کسب و کارها از خانه شروع شده و به فروشگاه های بزرگ در گران قیمت‌ترین مجتمع‌های تجاری رسیده‌اند. همین موضوع موجب شده است تا شرایط برای آغاز کسب و کار بسیاری از مردم فراهم شود. به همین دلیل فروش در اینستاگرام بهترین تکنیکی است که می‌تواند شما را برای رسیدن به موفقیت در فروش یاری کند. اگر توانایی برقراری ارتباط با مخاطب را داشته باشید، زبان مناسب اینستاگرام و مخاطبان‌تان را بشناسید، دغدغه‌های آن ها را درک کنید و برای ارائه خدمات با کیفیت و محصولات مناسب تلاش کنید، قطعا فروش از طریق اینستاگرام می‌تواند به بخش مهمی از کسب و کارتان بدل شود. یادتان باشد که برای رشد کافی است اصول مناسب را درک کنید و در راه آن گام بردارید. نکته مهم در خصوص فروش اینستاگرامی، ضرورت داشتن وب سایت فروش اینترنتی در کنار آن است. چرا که هر لحظه ریسک بروز مشکلات مختلف، فیلترینگ یا بسته شدن پیج وجود دارد و نباید تلاش‌های شما با قطع ارتباط همراه باشد. داشتن وب سایت نقطه عطف مهمی است که می‌تواند کسب و کارتان را رشد دهد.

صفر تا صد آموزش فروش آنلاین + 10 روش

 اینستاگرام مارا نیز دنبال کنید.

5-فروش در کانال تلگرام

این روزها که فیلترینگ فضای آنلاین را برای دسترسی به بسیاری از پلتفرم‌ها محدود کرده است، تلگرام به دلیل پشتیبانی از پروکسی‌ها شرایط بهتری دارد. به همین دلیل حتی کسب و کارهایی که فعالیت در تلگرام را محدود کرده بودند، به آن بازگشته و تلاش را از سر گرفته اند. به همین دلیل فروش در کانال تلگرام ایده‌ای کاربردی است تا دسترسی به همه جزییات از همین طریق ممکن شود. شما می‌توانید با داشتن یک کانال فروش و ارائه محصولات به همراه لینک خرید آن از طریق وب سایت، کار را برای ثبت سفارش و فروش آنلاین آسان کنید و پیامک‌های واریز را مشاهده کنید. این بالاترین لذتی است که شاهد خواهید بود.

6-فروش با تکیه بر سئو

هرچند در بحث آموزش فروش آنلاین، استفاده از سایت‌های فروشگاهی اصلی‌ترین پایه فروش محسوب می‌شود. اما تکیه بر سئو برای فروش هدفمند می‌تواند به عنوان یک تکنیک حرفه‌ای مدنظر قرار گیرد. چرا که شما می‌توانید سئو هدفمند را از طریق یک وبلاگ یا حتی وب سایت دیگر کلید بزنید. با ایجاد نیاز، بررسی‌های روانشناسانه مشتری و جزییات این‌چنینی، فروش را آغاز کنید. شما سئو صفحات مدنظرتان را تقویت می‌کنید تا کاربر به شکل مخاطب هدف وارد آن شود. سپس با هدایت کاربر به سمت ایجاد نیاز و ایجاد شور و شوق خرید، مراحل را طی می‌کنید تا همه چیز به سرانجام برسد. به همین دلیل تکیه بر سئو نیز می‌تواند یک روش کاربردی در این زمینه معرفی شود.

7-فروش از طریق تبلیغات کلیکی

یکی از جذاب‌ترین روش‌هایی که در آموزش فروش اینترنتی  به آن تاکید شده است، فروش از طریق تبلیغات کلیکی است. به این ترتیب که شما برای کسب و کارتان یک آفر خاص، موقعیت هیجان انگیز را پیشنهاد وسوسه کننده قرار می‌دهید تا محصولات‌تان را سریع‌تر به فروش برسانید؛ سپس از طریق وب سایت‌های پر بازدید یک بنر خاص طراحی کرده و برای فروش اقدام کنید. زمانی که قصد دارید یک کالای خاص را به فروش برسانید یا دسته خاصی از محصولات تان را برای این کار معرفی کنید، باید حتما طراحی بنر مطابق با همان منظور باشد. شما براساس هر باز کلیک هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و از این طریق شانس بالایی دارید تا تبلیغات‌تان بازدهی بیشتری کسب کند. جالب است بدانید که در تبلیغات هدفمند که توسط متخصصین بهین آوا انجام می‌شود، می‌توانید رنج سنی مخاطبان و برخی ویژگی‌های آن‌ها را تعیین کنید.

8-فروش از طریق گوگل ادز

یکی از سرویس‌های گوگل که می‌تواند برای رشد کسب و کار و افزایش فروش مورد استفاده قرار گیرد، گوگل ادز Google Ads است. از طریق این سرویس می‌توان برسر یک کلمه کلیدی خاص که برای سئو سایت و فروش‌تان موثر است، رقابت کنید. استفاده از گوگل ادز نیازمند تخصص و تجربه بالایی در حوزه سئو و گوگل است که خوشبختانه متخصصین بهین آوا در این حوزه بسیار حرفه‌ای هستند. با در اختیار داشتن بالاترین رتبه در کلمه کلیدی مدنظر می‌توانید شانس بسیار زیادی در جذب مخاطبین هدف داشته باشید. به این ترتیب یک فروش اینترنتی موفقیت آمیز را تجربه می‌کنید.

9-فروش از طریق ایمیل مارکتینگ

یکی از تکنیک‌هایی که در آموزش فروش آنلاین به آن اشاره می‌شود، ایمیل مارکتینگ است. از این طریق می‌توانید با کمک باشگاه مشتریان و ایمیل‌های دریافتی از آن‌ها، آفرهای گوناگونی را اطلاع رسانی کنید. شکل گیری کمپین‌های تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ و اثرگذاری آن وابسته به دانش بازاریابی شما است. به همین دلیل اگر تخصص کافی ندارید، حتما برای این موضوع از متخصصین حرفه‌ای در بهین آوا کمک بگیرید. متخصصین ما پس از آنالیز پرسونای مخاطب اقدام به توصیه‌های مختلف، پیشنهادات حرفه‌ای و روش‌های کارآمد در این راستا می‌کنند که در نهایت منجر به پیشرفت و رشد کسب و کارتان خواهد شد.

10-فروش از طریق تبلیغات پیامکی

شما می‌توانید برای فروش بیشتر محصولات به شکل آنلاین، از تکنیک ارسال پیامک استفاده کنید. این که پیامک شما حاوی چه متن و کلماتی باشد که بر روی کاربر اثرگذاری کافی ایجاد کند، نکته مهمی است که تنها متخصصین در خصوص آن می‌دانند. فروش از طریق تبلیغات پیامکی می‌تواند حتی بدون داشتن وب سایت نیز، اینستاگرام شما را تبلیغ کند و فالوورهای بیشتری را برای‌تان جذب نماید. ایجاد سرنخ‌های مهم برای پیگیری و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری، از مهم‌ترین راز و رمزهای آموزش فروش آنلاین است.

چگونه فروش آنلاین را آغاز کنید؟

اگر تصمیم دارید تا فروش آنلاین را تجربه کنید، باید ابتدا آموزش فروش آنلاین را به خوبی درک کنید. پیدا کردن بهترین پلتفرم برای اطلاع رسانی، تبلیغات و جذب مشتری مهم‌ترین بحثی است که باید در خصوص آن بیشتر بدانید. انتخاب آگاهانه تکنیک‌های مختلف در رشد کسب و کار به شما کمک می‌کند تا همه چیز را مدیریت کنید. جلب اعتماد مشتری، برندسازی موفق، عکاسی از محصولات، تامین محتوا، سئو وب سایت و هزاران پارامتر دیگری که باید برای فروش آنلاین مدنظر قرار دهید، نیازمند افرادی متخصص است. بهین آوا با تجربیات سال‌ها فعالیت در این حوزه می‌تواند به شما کمک کند تا همه چیز را سر و سامان دهید و حرفه‌ای‌تر عمل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان مجموعه کمک بگیرید.

 بیشتر بخوانید : 0 تا 100 آموزش رایگان بازاریابی و مارکتینگ 2023

صفر تا صد آموزش فروش آنلاین + 10 روش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *