ضعف وردپرس چیست ؟ – مشکلات سایت وردپرسی

ضعف وردپرس چیست ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست |مشکلات سایت وردپرسی

همان‌طور که می‌دانید وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع بالا، پشتیبانی حرفه‌ای و قوی در تمام ابعاد مشاهده می‌شود. تعداد برنامه نویسان و متخصصین وردپرس بسیار زیاد است. همین موضوع موجب شده است تا روزانه تعداد بالایی از افراد جذب استفاده از وردپرس شوند. مزایای وردپرس بسیار زیاد است، اما آگاه از معایب آن برای همه ما ضروری است. خوشبختانه وردپرس نیز مانند هر سیستم CMS دیگری، با کمک برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی شده است. نقاط ضعف وردپرس به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه انتخاب کنید و همه چیز را با دقت بالا استفاده نمایید. آگاهی از نقاط ضعف وردپرس یکی از اصلی‌ترین اهداف این مقاله است.
اگر شما نیز طرفدار وردپرس هستید و میخواهید آگاهانه در خصوص مزایا و معایب آن بدانید، نقاط ضعف وردپرس را مطلع باشید و برای استفاده صحیح برنامه ریزی کنید، تا پایان همراه ما باشید.

وردپرس را بیشتر بشناسید

از زمانی که داشتن وب سایت برای کسب و کارها و اشخاص تبدیل به یک ضرورت شد، برنامه نویسان تلاش کردن تا پلتفرم‌های مختلفی را طراحی کنند و این نیاز مهم را برآورده سازند. وردپرس حاصل همین تلاش است. وقتی تصمیم می‌گیرید تا برندسازی حرفه‌ای در کسب و کارتان رقم بزنید، قطعا دستیابی به آسان‌ترین و کم هزینه ترین روش طراحی سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوایی پا به میدان گذاشته است، تا همه کسب و کارها امکان استفاده از خدمات رایگان اما حرفه‌ای را داشته باشند. وردپرس به عنوان یک CMS شناخته می‌شود و تمامی خدمات آن به صورت رایگان یا کم هزینه ارائه می‌شود. استفاده از وردپرس به شکلی حرفه‌ای امکان فروش بیشتر، برندسازی حرفه‌ای‌تر و مطلوب‌تر را فراهم کرده است. به همین دلیل بسیاری از افراد عاشق این CMS هستند.

نقاط ضعف وردپرس چیست؟

شما باید به عنوان یک طرفدار حرفه‌ای و هوشمند در حوزه طراحی وب سایت، نقاط ضعف وردپرس را بشناسید. درک این جزییات به شما کمک می‌کند تا برای انتخاب هوشمندانه عمل کنید و از طریق شناخت این نقاط ضعف، امکان پیشگیری از رویدادهای مخرب را داشته باشید. در ادامه به این نقاط ضعف اشاره خواهیم کرد.

ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست |مشکلات سایت وردپرسی

 بیشتر بخوانید : کاتالوگ دیجیتال

1-ضعف امنیتی وردپرس

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی که موجب شده است، بسیاری از افراد طرفدار وردپرس کمی محتاطانه عمل کنند، امنیت وردپرس است. نقاط ضعف وردپرس می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات متعدد باشد. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای Open Source شناخته می‌شود. به همین توسعه دهندگان وب دست‌شان برای اعمال هرگونه تغییر در کدهای این پلتفرم باز است. معمولا افراد آگاه تلاش می‌کنند تا وردپرس اصلی را از وب سایت مربوط به آن دانلود کنند. اما استفاده از افزونه‌های مختلف و قالب‌های وب سایت همگی به شکل دانلود از منابع مختلف انجام می‌شود. وقتی وب سایت‌ها و شرکت‌های مختلفی اقدام به طراحی قالب، فارسی سازی قالب، ایجاد پلاگین و موارد این‌چنینی کرده باشند، هیچ نهاد نظارتی وجود ندارد. به همین دلیل هیچ فرد یا گروهی نیست که اقدام به بررسی این جزییات کند. همین موضوع ریسک باگ‌های مختلف در سیستم را افزایش می‌دهد. نفوذگران یا همان هکران تلاش می‌کنند تا از طریق همین جزییات و باگ‌های سیستمی، اقدام به نفوذ کنند. ورود به کدنویسی وب سایت و اعمال هرگونه تغییرات موجب می‌شود تا ریسک ازبین رفتن اطلاعات، تغییر آن‌ها و نفوذ به سایت فراهم شود. به دلیل فراگیر بودن وب سایت‌های وردپرسی و تعداد بالای آن‌ در سطح وب، اگر هرگونه باگ در یک پلاگین کشف شود، عملا وب سایت‌های زیادی مورد حمله قرار می‌گیرند.

2-بروز رسانی‌های متعدد و خطرناک

همان‌طور که بروزرسانی می‌تواند برای سیستم‌های مختلف مطلوب و کارساز باشد، ریسک بروز مشکلات مختلف را به همراه دارد. در سیستم‌های این‌چنینی هر پلاگین می‌تواند توسط تیم ارائه کننده خدمات، برخی بروزرسانی‌ها را ارائه کند؛ اما مشکل اساسی زمانی رخ می‌دهد که پس از هر بروزرسانی اختلالاتی در سیستم ایجاد می‌شود. عدم همخوانی و هارمونی در اجزا مختلف این سیستم موجب می‌شود تا خطاهای مختلفی رخ دهد. بروز رسانی در هسته اصلی وردپرس موجب می‌شود تا پلاگین‌های قدیمی دیگر امکان فعالیت روتین نداشته باشند و دچار خطاهای گوناگون شوند. همین موضوع موجب می‌شود تا افراد غیرمتخصص پس از مواجهه با پیام‌های بروزرسانی، دچار اشتباه شده و آسیبی جدی به وب سایت وارد کنند. آسیب این بروزرسانی‌ها تا حدی جدی است که بسیاری از افراد بر سر دوراهی نصب ورژن جدید یا استفاده از همان ورژن قبلی می‌مانند.

3-هزینه بالای نگهداری و توسعه

به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف وردپرس، می‌توان به هزینه بالای نگهداری و توسعه آن اشاره کرد. شاید تصور شما از وردپرس، یک پلتفرم کاملا رایگان است که می‌توانید بدون صرف هزینه وب سایتی حرفه‌ای در آن بسازید. اما واقعیت چنین نیست! نصب و راه اندازی WordPress رایگان است. اما مشکل اصلی توسعه وب سایت و نیاز به خرید پلاگین‌های مختلف است. با خرید پلاگین‌ها هزینه‌های متعددی را پرداخت می‌کنید. در کنار این خریدها، استفاده از هرکدام این پلاگین‌ها نیازمند صرف هزینه برای بروزرسانی یا تهیه نسخه جدید است. در برخی مواقع نیز، ادیت وب سایت و توسعه آن نیازمند صرف هزینه است. پس بدیهی است که بروز رسانی سایت و نگهداری از آن، مستلزم صرف هزینه‌های متعدد است. از نگاه دیگر در مقابل رایگان بودن پلتفرم وردپرس، هزینه بر بودن نگهداری از آن مطرح می‌شود.

ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست  |مشکلات سایت وردپرسی

4-پلاگین‌های متعدد و نامطمئن

شاید دارا بودن پلاگین در وردپرس یک نقطه قوت محسوب شود، اما مشکل زمانی بروز می‌کند که پلاگین‌ها از سوی توسعه دهندگان مختلف طراحی و پیاده سازی می‌شوند. جهت آگاهی شما، پلاگین‌ها پکیج‌های برنامه نویسی شده هستند که بر روی وردپرس نصب می‌شوند تا امکاناتی در هسته وردپرس اضافه کنند. پلاگین‌ها توسط برنامه نویسان مختلفی نوشته می‌شوند و ریسک بروز خطا، باگ‌های نفوذی و آسیب پذیری در هر کدام آن‌ها وجود دارد. گاهی نیز، نصب این پلاگین‌ها موجب می‌شود تا تداخلی جدی مابین آن‌ها ایجاد شود. در چنین شرایطی همه چیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اختلالات این‌چنینی در برخی مواقع آن قدر جدی است که ناچار به تغییر در وب سایت خواهید شد. یادتان باشد که بروز خطا پس از نصب یک پلاگین، هشداری جدی در این حوزه است. اگر تخصص و تجربه کافی در حوزه برنامه نویسی نداشته باشید، قطعا دچار مشکل خواهید شد. چرا که پیدا کردن ایران و رفع آن بسیار تخصصی است. معمولا افرادی که در این حوزه تخصص کافی دارند، جهت برطرف کردن اشکالات، هزینه نسبتا زیادی دریافت می‌کنند. پس بدیهی است که پلاگین‌های مختلف می‌تواند یکی از نقاط ضعف وردپرس محسوب شود. چرا که هیچ ناظری بر کیفیت و ایمن بودن آن‌ها وجود ندارد.

5-تنظیمات پیکربندی پیچیده

جالب است بدانید که به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف وردپرس، پیکربندی پیچیده و تنظیمات متعدد در وردپرس است. متاسفانه یا خوشبختانه، وردپرس بسیار پیچیده و پر از جزییات است. پیکربندی بخش های مختلف آن بسیار مشکل است. چرا که جزییات متعدد، تنظیمات گوناگون و شخصی سازی‌های متعددی دارد. شما اگر بخواهید برای یک سایت حرفه‌ای شخصی سازی کنید، قطعا نیاز دارید تا همه چیز را مرتب کنید و براساس نیازتان تنظیمات را اعمال کنید. به همین دلیل لازم است تا نسبت به این موضوع با جدیت عمل کنید. تنظیمات و پیکربندی‌های پیچیده در بخش های مختلف وب سایت، موجب شده است تا متخصصین طراحی وب تنها افرادی باشند که امکان انجام این کار را دارند. عدم دارا بودن تخصص کافی در این زمینه موجب بروز آسیب جدی خواهد شد. چرا که تنظیمات وب سایت به شکلی مرتبط و پیچیده انجام می‌شود و هرگونه عدم هماهنگی منجر به یک یا چند خطا در سایت می‌شود. از نظر بسیاری از افراد متخصص در طراحی و پیاده سازی وردپرس، پیکربندی آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

6-ساختار پیوندهای یکتا در وردپرس

زمانی که شروع به فعالیت در وردپرس می‌کنید، احتمالا متوجه نحوه لینک دهی به مطالب‌تان نمی‌شوید. وردپرس در ابتدا ساختار خاصی برای مطالب در نظر می‌گیرد که پس از URL سایت درج می‌شود. اما خوانایی این آدرس‌ها چندان مشخص نیست. به همین دلیل معمولا پس از گذشت مدت زمانی از شروع به کار سایت، ادمین سایت تصمیم می‌گیرد تا نسبت به پیکربندی و تنظیم پیوند یکتا اقدام کند. در این شرایط تمام لینک‌ دهی داخلی وب سایت که صفحات مختلف را به یکدیگر متصل کرده بود، دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل ساختار بندی صفحات دچار مشکل می‌شود.

ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست  |مشکلات سایت وردپرسی

7-توسعه دهندگان غیرمتعهد

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، به دلیل رایگان بودن‌ وردپرس می‌توانند بدون نیاز به فرد متخصص اقدام به طراحی سایت کنند. در این شرایط یا طراحی سایت توسط اشخاص غیرمتخصص انجام می‌شود، یا از طریق افراد بی تعهد نسبت به پشتیبانی انجام می‌گردد. در این شرایط دو اتفاق رایج می‌افتد. زمانی که فرد به این نتیجه می‌رسد که طراحی وب سایت کار ساده‌ای نیست و حتما باید برای تغییر در سایت یا ایجاد ساختار هدفمند نیاز به فرد متخصصی دارد؛ دردسر آغاز می‌شود. در برخی مواقع افراد برای توسعه دادن سایت تخصص کافی ندارند، در بعضی شرایط نیز افراد متخصص بدون دریافت هزینه بالا هیچ خدماتی ارائه نمی‌کنند. به همین دلیل هزینه بالایی برای توسعه سایت نیاز دارید. گاهی ارائه خدمات توسط اشخاص موجب می‌شود، تعهد کافی برای خدمات پشتیبانی وجودن داشته باشد. در چنین شرایطی همه چیز با مشکل مواجه می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا برای عدم بروز نقاط ضعف وردپرس، جهت سفارش طراحی سایت به شرکت‌های تخصصی مراجعه کنید. با این اقدام می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سایت‌تان توسط افراد متخصص و دارای پشتیبانی کافی طراحی می‌شود.

8-افزونه‌های مختلف با خروجی‌های گوناگون

به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف وردپرس، می‌توان به وجود افزونه‌های مختلف اشاره کرد. توسعه دهندگان و برنامه نویس ها تلاش می‌کنند تا روزانه افزونه‌های مختلفی را ارائه کنند. بسیاری از افزونه‌ها با یک هدف مشکل خدمات ارائه می‌کنند. بسیاری از آن‌ها خروجی پیچیده‌ای دارند و گاها عملکرد صحیحی در سایت ارائه نمی‌کنند. به همین دلیل لازم است تا نسبت به بررسی تعداد زیادی از افزونه‌ها اقدام کنید یا در خصوص آن‌ها تحقیق نمایید. بدیهی است که چنین اقدامی توسط افراد غیرمتخصص بسیار مشکل انجام می‌شود. گاهی نیز نصب افزونه‌ های مختلف موجب می‌شود تا اختلالات گوناگونی در سایت ایجاد شود. به همین دلیل شاید وجود افزونه های مختلف یک حسن محسوب شود، اما افزونه های متعدد موجب بروز مشکل در سایت می‌شود و شناسایی پرکاربردترین آن‌ها چندان کار آسانی نیست.

9-مشکلات بروز رسانی خودکار

یکی از نقاط ضعف وردپرس که به شدت موجب اختلال در وب سایت می‌شود، بروز رسانی خودکار بخش‌های مختلف آن است. سایت شما از پلاگین‌ها، قالب‌ها و امکانات مختلفی تشکیل شده است. وب سایت در بخش تنظیمات دارای گزینه‌های مختلفی است. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای افراد رخ می‌دهد، بروز رسانی خودکار بخش‌های مختلف سایت است. معمولا این گزینه‌ها به خوبی عمل نمی‌کند و بروز رسانی نصفه و نیمه انجام می‌شود! به همین دلیل پس از مدتی متوجه بروز اختلالات ناشی از همین گزینه می‌شوید. بروز رسانی‌های نصفه و نیمه پدید آورنده اختلالات در وب سایت است. به همین دلیل به عنوان یکی از نقاط ضعف وردپرس می‌توان به این موضوع اشاره کرد. متخصصین و برنامه نویسان وردپرس توصیه می‌کنند تا این گزینه را غیرفعال نمایید و تمام بروز رسانی‌ها را، پس از تحقیق کافی و به صورت دستی انجام دهید تا شاهد این مشکلات نباشید.

ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست  |مشکلات سایت وردپرسی

10-سنگین بودن وب سایت وردپرس

زمانی که نقشه می‌کشید تا سایتی رایگان و بی دردسر داشته باشید، واقعیت اصلی را فراموش می‌کنید. معمولا افرادی که اقدام به طراحی سایت می‌کنند، تجربه کافی در این زمینه ندارند چرا که تخصص قبلی برای اینکار نداشته‌اند. همین موضوع موجب می‌شود تا پس از مدتی متوجه بروز مشکلات سایت شوند. این زمان معمولا هزینه بالایی برای برطرف کردن‌شان خواهند داد. سنگین بودن وب سایت وردپرس زمانی رخ می‌دهد که بهینه سازی کدها انجام نشود. این اقدام تنها توسط افراد متخصص و برنامه نویسان آشنا به کدنویسی ممکن است. وردپرس به خودی خود، دارای کدهای HTML، PHP و Css است. این کدها همگی به شکلی سنگین در وردپرس تولید می‌شوند و کیفیت عملکرد نهایی سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌شود، برای طراحی سایت از متخصصین این حوزه استفاده کنید که آشنایی کافی به نقاط ضعف وردپرس دارند. به این ترتیب پس از گذشت مدتی ناچار به ریدیزاین سایت نمی‌شوید و هزینه‌های گزافی بابت اصلاح کدنویسی سایت یا طراحی مجدد پرداخت نخواهید کرد.

11-محدودیت وردپرس

تصور اکثر ما وجود امکانات عالی در وردپرس است. این پلتفرم حرفه‌ای به خوبی می‌تواند نیازهای کاربران را برآورده سازد. اما محدودیت‌های متعددی در آن وجود دارد. برای مثال، زمانی که تصمیم دارید یک وب سایت حرفه‌ای و بزرگ مثل وب سایت‌های تخصصی فروش یا کاربر محور را طراحی کنید، پیچیدگی بسیار بالا است. همین موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از افراد برنامه نویسی صفر تا صدی را اولویت دارتر از وردپرس بدانند. محدودیت‌های وردپرس برای چنین وب سایت‌هایی بسیار بالا است. برای طراحی چنین وب سایت‌هایی نیازمند حضور افراد متخصص و حرفه ای دارید. برنامه نویسان حرفه ای برای طراحی سایت های پیچیده در وردپرس، تخصص کافی نیاز دارند. به همین دلیل گاهی جهت طراحی سایت احتیاج به تیمی تخصصی دارید. در بهین آوا مطابق با نیاز شما وب سایت‌های خاص طراحی و پیاده سازی می‌شود.

12-عملکرد کند وردپرس

یکی از اساسی‌ترین نکات در طراحی وب سایت، توجه به کیفیت آن است. موتورهای جستجو بسیار حساس عمل می‌کنند و جزییات را مدنظر قرار می‌دهند. یکی از پارامترهای مهم در وب سایت‌ ها، عملکرد آن‌ها است. سرعت ارائه خدمات به شدت مهم است. چرا که موتورهای جستجو نسبت به ارزیابی این سرعت با دقت بالا عمل می‌کنند. برای پیشرفت یک سایت، باید حتما سرعت آن بهبود یابد. وب سایت‌های سنگین و کند از نگاه موتورهای جستجوگر مهمی مثل گوگل، مورد توجه نیستند. اگر بخواهید کیفیت سایت‌تان حفظ شود و کاربران به خوبی امکان استفاده از خدمات آن را داشته باشند، باید حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. شرکت‌های تخصصی در حوزه طراحی سایت وردپرس، به خوبی آگاه هستند که سنگین بودن سایت چه آسیبی به سئو آن وارد می‌کند. به همین دلیل نسبت به بهینه سازی کدها و ایجاد سرعت مناسب در سایت اقدام می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر خواهان طراحی سایت در وردپرس هستید، حتما نسبت به این موضوع با جدیت عمل کنید. عملکرد سایت و سرعت ارائه خدمات پارامتری بسیار مهم و ضروری است.

13-چارچوب‌ دست و پا گیر

از دید برخی توسعه دهندگان وب سایت‌های وردپرسی، چارچوب‌های موجود در وردپرس موجب می‌شود تا افراد به شدت دچار مشکل باشند. معمولا طراحان وب سایت‌های وردپرسی، به شدت نسبت به این موضوع حساس هستند. گاهی چارچوب‌های دست و پا گیر در وب سایت موجب می‌شود طراحی سایت‌های خاص با مشکل مواجه شود. در این حوزه لازم است تا تخصص کافی داشته باشید تا بدون هرگونه اختلال در روند طراحی سایت، به هدفتان برسید. چارچوب های ورد پرس و نیاز به نصب و راه اندازی افزونه‌های مرتبط با نیازهای کارفرما، از جمله پیچیدگی‌هایی است که برای افراد رقم می‌خورد. به همین دلیل توصیه می‌شود نسبت به ارزیابی این موضوع با دقت و تخصص کافی اقدام کنید.

ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست  |مشکلات سایت وردپرسی

14-سازگاری بخش‌های مختلف سایت

اگر بخواهیم نسبت به یکی از نقاط ضعف وردپرس اشاره‌ای کلی داشته باشیم، پیچیدگی ساختار پلاگین‌ها و سازگاری آن‌ها یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که طراحان با آن مواجه می‌شوند. لزوم نصب افزونه های مختلف در یک هسته سایت وردپرسی، برای رسیدن به یک هدف خاص همیشه احساس می‌شود. اما به دلیل کدنویسی افزونه‌ها توسط تیم‌های مختلف و افراد متعدد، سازگاری آن‌ها با یکدیگر قابل بررسی نیست! مگر زمانی که نسبت به نصب و راه اندازی آن‌ها اقدام کنید. گاهی حتی بعد از نصب، شاهد آسیب جدی به سایت و پلاگین‌های دیگر هستیم. به همین دلیل سازگاری در سیستم‌های وردپرسی بسیار اهمیت دارد و برای برقراری ارتباط مستقل اما سازگار، نیاز به تخصص و تجربه احساس می‌شود. معمولا بسیاری از برنامه نویسان برای پیشگیری از بروز مشکل، قبل از نصب افزونه‌های جدید اقدام به گرفتن بک آپ می‌کنند تا در صورت مشاهده مشکلات مختلف، بک آپ جدید را جایگزین کنند.

15-قالب‌های شبیه به هم

قالب‌های معروف وردپرس خصوصا برای فارسی زبانان، به شکل فارسی سازی شده ارائه می‌گردد. به دلیل محدود بودن این قالب‌ها که استانداردهای مطلوبی در آن ها رعایت شده است، بسیاری از وب سایت‌ها شبیه به هم هستند. همین موضوع موجب شده است تا بسیاری از سایت‌های ایرانی شبیه به هم باشند. درواقع تنها شرکت‌های تخصصی در حوزه طراحی سایت وردپرسی می‌توانند قالب‌ های حرفه ای طراحی و پیاده سازی کنند تا نتیجه نهایی متفاوت از سایر سایت‌ها باشد.

 بیشتر بخوانید : فروش در شرایط بحران

ضعف وردپرس چیست ضعف امنیتی وردپرس | ضعف وردپرس چیست |مشکلات سایت وردپرسی

آیا وردپرس مناسب طراحی سایت نیست؟

باتوجه به لیستی که از نقاط ضعف وردپرس بیان شد، شاید تصور کنید که طراحی سایت با وردپرس چندان عاقلانه نیست! اما واقعیت ماجرا این نیست. امکانات عالی وردپرس تاحدی مطلوب است که قطعا بسیاری از کسب و کارها می‌توانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند. وردپرس به خوبی شرایط را برای ورود به دنیای وب فراهم می‌کند. به همین دلیل بسیاری از فراد همچنان عاشق وردپرس هستند. هزینه پایین طراحی و پیاده سازی وردپرس توسط پکیج‌های حرفه‌ای موجب شده است تا بسیاری از کسب و کارها از آن استقبال کنند. هرچند به عنوان نقاط ضعف وردپرس، امنیت آن بیان شد! اما در واقع چنین نیست. سایت وردپرسی اگر توسط افراد متخصص در این حوزه طراحی و پیاده سازی شود، قطعا از نظر امنیت مشکل چندانی نخواهد داشت. چرا که افراد متخصص دید کافی در این حوزه دارند و می‌توانند به خوبی با نصب پلاگین‌های امنیتی و رعایت نکات مختلف در ورود به صفحه لاگین یا رمز گذاری پایگاه داده، امنیت خوبی را فراهم کنند. پس با این توضیحات می‌توان مدعی شد که طراحی سایت با وردپرس توسط افراد حرفه‌ای یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید بگیرید.

آیا وردپرس بهترین CMS مورد استفاده است؟

در دنیای وب، سیستم های مدیریت محتوایی مختلفی وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. تنها کسی که می‌تواند بهترین CMS را انتخاب کند، خود شما هستید. چرا که براساس نیاز کسب و کار، برندسازی، بودجه طراحی سایت و موارد مختلف می‌توانید مشخص کنید که طراحی سایت با کدام CMS برای‌تان مطلوب است. هم اکنون وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم‌های مدیریت محتوایی شناخته می‌شود.

خلاصه مطلب
آگاهی داشتن در خصوص ابعاد مختلف هر موضوع، به شما کمک می‌کند تا انتخاب دقیقی داشته باشید. اطلاع از نقاط ضعف وردپرس به شما کمک می‌کند تا همه چیز را عاقلانه‌تر بررسی کنید. هرچند مواردی که در بالا اشاره شد به عنوان نقاط ضعف وردپرس بیان گشت، اما در واقع اطلاع از آن‌ها راه را برای مقابله باز می‌کند.

 بیشتر بخوانید : برترین صفحه ساز های وردپرس کدام اند ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *