اهمیت لندینگ پیج یا صفحات فرود در گوگل ادز

لندینگ پیج

اگه تو حوزه دیجیتال فعالیت داشته باشین به طور حتم اسم لندینگ پیج به گوش‌تون خورده، این نوع صفحات یکی از ابزارهای مهم برای تبلیغات آنلاین محسوب میشن که برای تبلیغات گوگل ادز هم خیلی حیاتی هستن. در واقع لندینگ پیج باید محتوای جذاب و متناسب با تبلیغات شما داشته باشه.

این نوع صفحات فرود یه شعار دارن و اونم اینکه با امکانات شون کاربران رو به مشتری تبدیل کنن، از طرفی کم‌تر کسی پیدا میشه که از تاثیر لندینگ پیج در گوگل ادز بی‌خبر باشه. پس کسایی که به تازگی وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شدن این سوال‌ها رو دارن که لندینگ پیج چیه؟ چه هدفی برای ایجاد لندینگ پیج وجود داره؟ اگه شما هم به دنبال جواب این سوال‌ها هستین توصیه میشه تا این مقاله رو تا آخرش مطالعه کنید تا صفحات فرود رو به خوبی بشناسید و بدونید که این نوع صفحات چه ارتباطی با گوگل ادز دارن.

لندینگ پیج یا صفحات فرود چی هستن؟

اول از همه بهتره که بدونیم صفحات فرود چین؟ همینطور که تو بخش ابتدایی هم گفتیم این سری از صفحات برای جذب و تبدیل کاربران به مشتری طراحی شدن. در واقع لندینگ پیج به عنوان نقطه ورود اصلی کاربران به وبسایت یا کمپین تبلیغاتی شما، اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شما رو به کاربران اطلاع میدن. صفحات فرود می‌تونن یک صفحه جداگانه باشن یا صفحه محصول یا صفحه دسته بندی سایت شما رو در بربگیرن. به طور کلی ورودی این سری از صفحات از طریق جست و جوی گوگل، تبلیغات گوگلی یا تبلیغات بنری که سایت‌های دیگه هستن، به وجود میان.

لندینگ پیج

چه هدفی برای ایجاد لندینگ پیج وجود داره؟

ایجاد لندینگ پیج یکی از ابزارهای مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگه که به کمک اون می‌تونید به بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش دست پیدا کنید. صفحات فرود نکات مثبت زیادی دارن که می‌تونن دنیای خرید و فروش رو متحول کنن ولی بعضی از افرادی که تو این حوزه زیاد مسلط نیستن، می‌خوان بدونن که چه هدفی برای ایجاد لندینگ پیج وجود داره؟

دستیابی به هدف مورد نظر با یک کلیک

هدف اصلی صفحات فرود که به گوگل ادز هم بی‌ربط نیست، دستیابی به هدف موردنظر با یک کلیکه. در واقع Landing Page دقیقا به همون چیزی که وعده داده، عمل می‌کنه. پس شما هم باید با مخاطبان خودتون صادق باشید و به همون چیزی که گفتید عمل کنید. در مقابل حالا که هدف صفحه فرود رو دستیابی به هدف مورد نظر با یک کلیک قرار دادین، مطمئن باشید که تعداد نفرات بیشتری اطلاعات مورد نیاز رو در اختیار شما قرار میدن.

بهینه سازی بودجه

بخش اقتصادی همیشه یکی از گزینه‌های مهم برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ محسوب میشه. صفحه فرود به طور مستقیم فرد رو به اون چیزی که نیاز داره، هدایت می‌کنه. همین گزینه باعث شده تا هزینه به دست آوردن سرنخ و اطلاعات کاهش پیدا کنه و به علاوه نرخ تبدیل افزایش پیدا کرده و هزینه فروش کاهش پیدا می‌کند.

ایجاد سرنخ اصلی

چون که هدف ساخت لندینگ پیج اینکه مشتری‌های زیادی رو جذب کنه. به همین خاطر تو این صفحات کم‌ترین حواس پرتی وجود داره تا کاربران بتونند به سرعت اطلاعات اصلی رو دریافت کنند. در نتیجه مهمه که تو این مرحله آگاهی کافی رو ایجاد کنید و افراد تو سایت‌تون رو به بهترین نحوه ممکن کنید.

بررسی داده‌ها

با کمک Landing Page شما می‌تونید همه اطلاعات رو ردیابی و تجزیه کنید. این کار به شما کمک می‌کنه تا متوجه بشید که مشتری‌های شما تا چه اندازه درگیر شما هستند. اگه بازدهی صفحه‌اتون پایین هست، با وجود این گزینه شما می‌فهمید که چه اقداماتی باید انجام بدین تا احتمال تبدیل شدن کاربران به مشتری بالا بره. معیارهای عملکرد هر صفحه فرود را مقایسه کنید تا بدونید چه چیزی برای مشتریان شما مفیده، این کار می‌تونه به شما کمک کنه تا نرخ پایین برخی صفحاتتون را بهبود ببخشید و سرنخ‌های بیشتری ایجاد کنید.

تست A/B

اگه می‌خواید تا عناصر مختلف صفحه‌اتون مثل تصاویر، متن، رابط کاربری و … رو ارزیابی کنید، تست A/B به شما توصیه میشه. این تست به شما کمک می‌کنه تا بهترین ترکیب رو برای افزایش تبدیل و بهبود تجربه کاربری انجام بدین. به علاوه شما می‌تونید تصمیمات خودتون رو بر اساس داده‌های قابل اعتماد و آماری بگیرید و بهینه‌سازی بهتری را برای لندینگ پیج خودتون داشته باشید.

انواع لندینگ پیج

فرض کنید توی بازار شلوغی در حال دنبال یه مغازه خوب هستید و تنها چیزی که تو نگاه اول توجه شما را جلب می‌کنه، ویترین‌ها هستند. در واقع صفحات فرود حکم همون ویترینی دارن که باعث جذب افراد میشن. به دلیل کاربردی که این نوع صفحات دارن، استفاده از انواع لندینگ پیج‌ها خیلی مهمه چون هر کدوم استراتژی منحصر بفرد خودشون رو دارن و شامل فرم‌های ثبت نام، تخفیف‌ها، پیشنهادات و اطلاعات تماس هستند و می‌تونن مخاطبین زیادی را برای صفحه شما جذب کنند. انواع صفحات فرود به صورت موارد زیر هستند.

لندینگ پیج

لندینگ پیج اطلاعاتی

اگه به دنبال لندینگی هستید که اطلاعات جامع و مفید در مورد محصول یا خدمات شما ارائه بده، صفحات فرود اطلاعاتی بهترین گزینه محسوب میشن. این صفحه شامل جزئیات فنی، ویژگی ها، مزایا و نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما هست. صفحات فرودی با هدف افزایش آگاهی مخاطبان و تشویق اونها به انجام عمل خرید یا ارتباط با شما ایجاد میشن.

صفحه فرود ویدئویی

ویدئوهای جذاب و اثرگذار برای محصولات تاثیر مستقیمی روی افزایش روند فروش دارن. ویدئوها می‌تونن اطلاعات بیشتری رو به مخاطبان ارائه ‌کنن. این نوع صفحات فرود معمولا برای افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و ارتقای تجربه کاربری طراحی میشن. در واقع با کمک این نوع صفحات می‌تونین به عنوان یک ابزار قدرتمند در استراتژی بازاریابی آنلاین عمل کنید.

صفحه فرود تماس

صفحه‌هایی که بخش پرسش و پاسخ یا تماس دارن اعتماد افراد رو بیشتر به خودشون جلب می‌کنن. به همین خاطر صفحه فرود تماس از اهمیت زیادی برخوردار هست و بیشتر افراد سعی دارن تا حتما این ویژگی رو تو صفحه‌هاشون قرار بدن. ویژگی‌های این نوع صفحه‌ها باید شامل فرم تماس، توضیحات جذاب، تصاویر یا ویدئوهای جذاب باشن.

لندینگ پیج

نحوه ایجاد لندینگ پیج

افرادی که موفقیت تو گوگل ادز براشون خیلی مهمه باید مهارت کار با لندینگ پیج رو هم بدونن. این نکته رو فراموش نکنید که این همه که از خوبی‌های این روش تبلیغاتی صحبت میشه، اگه می‌خواید به نتیجه مطلوب برسید باید تسلط کافی رو این موضوع داشته باشید چرا که گاهی وقتا ممکنه که نتیجه عکس برای شما به وجود بیاره.

حالا که با خود صفحات فرود، هدفشون و انواع اونها آشنا شدین، بهتره که با نحوه ایجاد این نوع صفحات اطلاعاتی داشته باشین. از مراحل مهم برای ایجاد صفحات این شکلی میشه موردهای پایین اشاره کرد.

  1. تعیین هدف: اولین گام مشخص کردن هدف برای کسب و کارتون هست. به همین خاطر هر وقت خواستید که لندینگ پیچی رو ایجاد کنید از خودتون سوال‌هایی مثل آیا می‌خواید اطلاعات تماس جمع آوری کنید؟ یا فرد رو تشویق به خرید از سایت خودتون کنید؟ بپرسید.
  2. انتخاب قالب: اگه به طراحی مسلط نیستید می‌تونید از قالب‌های آماده برای این کار استفاده کنید یا در غیر اینصورت اگه ذهن خلاقی دارید بهترین گزینه برای شما کمک از هنرتون هست.
  3. محتوای بی‌نظیر: محتوا تاثیر خیلی زیادی روی خروجی صفحه شما داره، به همین خاطر توصیه میشه تا از توضیحات مختصر و در عین حال جذاب درباره محصول، تصاویر یا ویدیوهای مرتبط و فرم تماس یا فرم ثبت نام رو تو صفحه خودتون قرار بدین.
  4. تست: تنها راه‌اندازی صفحه پایان کار شما نیست، چرا که تازه نصف راه رو رفتید. پس همیشه باید صفحه خودتون رو تست کنید تا مطمئن بشید که بهینه‌سازی‌های لازم براش انجام شده یا نه.

لندینگ پیج کجاها کاربرد داره؟

حالا بعضی از افراد از خودشون می‌پرسن که این همه با جوانب صفحات فرود آشنا شدیم، این نوع صفحات کجاها کاربرد دارن؟ بعضی از افراد شبکه‌های اجتماعی رو برای کسب و کارشون انتخاب می‌کنن که برای کسب و کارهای کوچیک به گزینه مناسب به نظر میرسه. با این حال تلاش برای به ثمر رسیدن نتیجه تبلیغات توی صفحه‌های مجازی کمی به دور از آینده بینی هست. در عوض اگه می‌خواید کمپین تبلیغاتی توی گوگل ادز اجرا کنید، لندینگ پیج یه گزینه عاقلانه به نظر میرسه. چون که این سری از صفحات در کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات اجتماعی و سایر روش‌های بازاریابی دیجیتالی استفاده میشن.

لندینگ پیج

چرا باید صفحات فرود خودمون رو بهبود ببخشیم؟ 

فرض کنید که شما متن تبلیغاتی خلاقانه‌ای رو برای کمپین خودتون در نظر گرفتید و کاربر رو قانع کردید که از بین اون همه تبلیغ، شما رو انتخاب کنه. با این وجود اگه استراتژی خوبی برای تبدیل کاربر به مشتری توی طراحی لندینگ پیج نداشته باشید، همه زحمت‌های شما دود میشه و میره هوا. اینجاست که اهمیت بهبود صفحات فرود به چشم میاد، اگه این نوع صفحات رو به بهترین نحوه ممکن برسونید شاهد اتفاق‌های خوبی برای سایت‌تون میشید. برخی از فاکتورهایی که اهمیت این گزینه رو مشخص می‌کنه به شرح زیر هستند.

  1. نرخ پرش پایین‌تر: هر چه قدر لندینگ پیج طراحی شما اختصاصی‌تر باشه و بتونه نیازهای افراد رو برطرف کنه، صفحه شما تو گزینه‌های بالاتری قرار داره. از طرفی نرخ خروج از سایت‌تون کاهش پیدا می‌کنه و کاربران تمایل بیشتری برای انتخاب محصول شما نشون میدن.
  2. قرارگیری تبلیغ شما در نقطه بهتر: هدف گوگل بنابر رفع نیاز کاربران طراحی شده، پس هر چه قدر صفحه فرود شما کاربردی‌تر باشه و بتونه به سوالات پاسخ بده احتمال اینکه تبلیغات شما تو صدر گوگل باشه بالا میره.
  3. بالا رفتن امتیاز کیفی تبلیغ: کلمات کلیدی همیشه تاثیر شگفت انگیزی روی نتیجه گوگل ادز داشتن، همین گزینه باعث بالا رفتن امتیاز کیفی کمپین‌ها میشه، این گزینه به معنی دیده شدن بیشتر تبلیغ و پایین اومدن هزینه کلی تبلیغات هست.

لندینگ پیج

ارتباط لندینگ پیج با گوگل ادز چیه؟

به نظر شما ارتباطی بین لندینگ پیج و گوگل ادز وجود داره؟ وقتی شما تبلیغاتی رو در گوگل ادز ایجاد می‌کنید و افراد بر روی اون کلیک می‌کنن، اونها به صفحه فرود شما هدایت میشن. اینجاس که باید صفحه فرود خودی نشون بده و باید طوری طراحی شده باشه که بازدیدکنندگان رو تشویق به خرید محصول، ثبت نام و …. کنه. پس میشه گفت که هر دو گزینه یه هدف مشترک دارن و اونم اینکه مشتری جذب کنن.

نکات کلیدی برای بقای لندینگ پیج در گوگل ادز

همه مدیران همیشه بخش مهمی از کسب و کارشون رو به راه‌اندازی سایت اختصاص میدن و فکر می‌کنن که همه چیز همیشه به همین صورت ایده‌آل باقی می‌مونه و تو آینده مشکلی برای اونها پیش نمیاد. اما باید بگیم که اینطور نیست! با گذشت زمان و افزایش رقبا، کم کم دریافت ترافیک بیشتر و تبدیل کاربر به مشتری سخت‌تر میشه. گفتیم که صفحه فرود و گوگل ادز ترابط تنگاتنگی با هم دارن و باید حواسمون به جفت شونم باشه تا بتونیم بهترین بازدهی رو از سایت‌مون داشته باشیم. یکی از موردهایی که خیلی اهمیت داره، رعایت یه سری نکاته که به نفع گوگل ادز و لندینگ پیج هست.

  1. Call to action: CTA ها خیلی پرکاربرد هستن، پس توصیه میشه حتما از دکمه‌های تشویقی برای صفحه‌اتون استفاده کنید. کسایی همیشه تو لندینگ پیج حرف اول رو میزنن که از CTAهای کاربردی و خلاقانه استفاده کنن تا نرخ تبدیل برای اونها افزایش پیدا کنه.
  2. تصاویر: در کنار یه متن خوب، تصاویر هم به عنوان بخش بصری سایت‌تون، نقش مهمی در بهبود صفحه فرود شما دارن. فرقی نمی‌کنه که توی سایت‌تون چه کاری انجام می‌دید به هر حال باید از عکس‌های باکیفیت در لندینگ پیج خودتون استفاده کنید.
  3. هدلاین: وقتی که وارد یه صفحه‌ای میشید همیشه اول سر تیترها رو مطالعه می‌کنید تا متوجه بشید که این سر تیترها همون چیزهایی هست که شما می‌خواید. پس حتما وسواس رو توی این بخش چاشنی کارتون کنید.
  4. طراحی برای کاربران موبایل: فکر می‌کنم تا حالا این اتفاق براتون اتفاق افتاده که با گوشی‌تون وارد سایتی میشید و سایز حروف و بعضی از عکس‌ها براتون مشخص نیست. همین مشکل باعث میشه تا بعضی از افراد از اون صفحه خارج بشن، راه حل این مشکل در نظر گرفتن کاربران موبایل در زمان طراحی لندینگ پیج هست.
  5. روانشناسی رنگ‌ها: رنگ‌ها همیشه ی بخش جداناپذیر توی هر طراحی هستن، در واقع هر کدوم از رنگ‌ها با ما حرف می‌زنن و ویژگی‌های منحصر بفردی دارن. از طرفی با ترکیب رنگ‌ها می‌تونید یه ترکیب مختص خودتون داشته باشید.
  6. تنظیم ظاهر و چیدمان: طراحی صفحه فرود شما باید به طوری باشه که در مدت زمان کوتاه و در کم‌تر از ۱۵ ثانیه، توجه و رضایت مخاطب رو به خودش جلب کنه. در حقیقت مخاطب باید تو نگاه اول باید به این نتیجه برسد که این صفحه برای اون مفید هست.
  7. هماهنگی بین لینک‌های داخلی: در نظر داشته باشید که در صفحه فرود از لینک سازی‌ها حتما استفاده کنید که ضمن پاسخگویی به سوالات مخاطب به هدف اصلی شما هم نزدیک‌تر باشه.

لندینگ پیج

تفاوت سایت با لندینگ پیج

اگه شما می‌خواید اطلاعات مخاطبان خودتون رو موقعیت جغرافیایی، روش‌های برقراری ارتباط و … بالا ببرید، بدون شک یه سایت با صفحه اصلی می‌تونه نیاز شما رو برطرف کنه. پس میشه نتیجه گرفت که اگه نیاز باشه تصویر کلی برای کسب و کارتون ایجاد کنید باید از امکاناتی که سایت داره بهره ببرید.

خوب پس حالا تکلیف لندینگ پیج چیه؟ صفحه فرود میاد مخاطبان شما رو تنها از خدمتی که ارائه می‌دید، آگاه می‌کنه. این حالت زمانی رخ میده که کاربر دیگه نمی‌خواد اطلاعاتی در مورد شما و نحوه کارتون داشته باشه، تنها چیزی که براش اهمیت داره اینکه خدمات شما آیا می‌تونه نیازهای اونو برطرف کنه؟ پس توصیه میشه که برای اینکه به انتخاب بهتری برسید حتما تفاوت سایت و صفحه فرود رو به خوبی بدونید.

آیا هر صفحه‌ای می‌تونه صفحه فرود باشه؟

فکر می‌کنم تا الان به جواب این سوال رسیدید ولی خوب به طور کلی هر صفحه‌ای امکان اینکه یه صفحه فرود باشه رو نداره. لندینگ پیج یه سری ویژگی‌های خاصی داره که تو هر صفحه‌ای این گزینه‌ها قابل مشاهده نیست. مثلا فرض کنید که شما یه وب سایت فروشگاهی دارید، صفحه فرود باید شامل یک فرم ورود، دکمه ثبت نام و بخش‌های فراخوانی به خرید باشه.

بهترین لندینگ پیج با بهین آوا

آیا دنبال تجربه بی‌نظیر برای سایت‌تون هستید؟ با کمک بهین آوا می‌تونید بهترین صفحه فرود خودتون داشته باشید. شرکت بهین آوا یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های حوزه دیجیتال مارکتینگه! به خاطر همین باید حتما معیارهایی که برای بررسی عملکرد یه شرکت دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید رو بررسی کنید. با توجه به این معیارها، خیلی راحت میشه شرکت دیجیتال مارکتینگ مناسبی انتخاب کنید.

ما در بهین آوا سعی داریم تا قبل از شروع فرآیند طراحی سایت با برگزاری جلسات مشاوره بهترین پیشنهاد و مسیر را برای شما ترسیم کنیم تا دقیقا مطلع باشید که از چه نقطه ایی استارت میزنیم و هدف مان این است که به کجا برسیم در این مسیر تمام تیم ما همراه شماست و قدم به قدم گزارشات را به شما ارائه میدهد . پس بهتره تا قبل از شروع این فرایند یک جلسه آنلاین با ما داشته باشید. همچنین در جلسات مشاوره ما تمام چالش های پیش روی شما را ارزیابی و تمام هزینه های شما را برآورد کرده تا بتوانید با دیدی باز وارد فضای آنلاین شوید.

در نهایت، لندینگ پیج نقش بسیار مهمی تو تجربه کاربری و موفقیت آنلاین کسب و کارها داره. با طراحی مناسب و جذاب این صفحه، می‌تونید شمار زیادی از افراد رو به خودتون جذب کنید. از طریق ارائه اطلاعات مورد نیاز، فرم‌های ساده و قابل فهم و استفاده از تصاویر و اجزاء گرافیکی جذاب، می‌توانید باعث افزایش تبدیل کاربران به مشتریان شوید.

به همین دلیل سعی کردیم توی این مقاله بیشتر نکاتی که این نوع صفحات دارن و ارتباط‌شون با گوگل ادز رو به شما بگیم. چون بعضی از افراد فکر می‌کنن که اگه از گوگل ادز استفاده کنن نمی‌تونن صفحه فرودی داشته باشن. این نکته رو هم فراموش نکنید همیشه با پشتیبانی یه تیم با تجربه مثل بهین آوا کارهای دیجیتال مارکتینگ خودتون رو انجام بدین تا دچار ضرر نشید.

پیشنهاد ما به شما اینه که برای داشتن بهترین و پربازده ترین تبلیغات ، از خدمات گوگل ادز شرکت بهین آوا استفاده کنید. حتی اگه نیاز به بهینه سازی صفحات سایت  یا لندینگ پیج های خودتون دارید می تونید از خدمات طراحی سایت بهین آوا استفاده کنید. کارشناسان ما همواره آماده هستند تا بهترین مشاور و راهنما برای شما باشن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *