استفاده از هوش مصنوعی برای تبلیغات Google Ads

هوش مصنوعی برای گوگل ادز

تو دنیای امروزی، تبلیغات آنلاین یکی از روش‌های موثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش برای شرکت‌ها و کسب و کارها محسوب میشه. یکی از این روش‌ها گوگل ادز هست که به کمک هوش مصنوعی برای گوگل ادز و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای که در زمینه تبلیغات دیجیتال توسعه پیدا کرده، این ربات مثل یه دستیار عمل می‌کنه و با ارائه پیشنهاداتی برای بهبود کلمات کلیدی و متن تبلیغاتی به این داره تا بتونه بهترین عملکرد رو برای وب سایت بسازه. به همین خاطر تو این مقاله می‌خوام تا با هم در مورد هوش مصنوعی و ارتباطی با گوگل ادز داره صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید تا با دنیای این پلتفرم آشنا بشید.

هوش مصنوعی برای گوگل ادز

انواع کمپین‌های تبلیغاتی پیشرفته با هوش مصنوعی

طی سال‌های گذشته کسایی که تو حوزه وب سایت فعالیت داشتن در استفاده از هوش مصنوعی برای گوگل ادز خیلی مردد بودند اما امروزه اهمیت این ابزار هوشمند بر کسی پوشیده نیست یعنی جدیدترین آمارها به ما نشون میده که حدود ۱۵۲ ابزار با استفاده از هوش مصنوعی منتشر شده و کسب و کارهای زیادی رو در بر گرفته و اون‌ها رو متحول کرده در واقع میشه گفت که این پلتفرم یک ابزار پیشرفته هست که نقش خیلی حیاتی رو تو بخش بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتیه گوگل ادز ایفا می‌کنه. از سری کمپین‌های تبلیغاتی پیشرفته با هوش مصنوعی میشه به موارد پایین اشاره کرد.

کمپین‌های تبلیغاتی پیشرفته با استفاده از تحلیل داده‌ها

اگه دنبال یه سری کمپین‌های گوگل ادز هستین که خیلی دقیق‌تر به شما اطلاعات بدن می‌تونید از کمپین‌های تبلیغاتی پیشرفته با استفاده از تحلیل داده‌ها استفاده کنید از خوبی‌هاش می‌تونیم به این نکته اشاره کنیم که زیر نظر هوش مصنوعی کار می‌کنه و از طریق جمع آوری و تحلیل دقیق داده‌های مشتری‌هاش به تعریف گروه‌های هدف دقیق‌تر و ارائه پیشنهادات بهتر برای وب سایت‌ها می‌پردازه. هوش مصنوعی برای این کمپین به طور کلی توی ۵ مرحله کارش رو انجام میده اولین کار جمع آوری داده‌هاش هست یعنی داده‌های مشتری‌هاش رو از منابع مختلف مثلاً وب سایت رسانه‌های اجتماعی ایمیل و غیره جمع آوری می‌کنه.

تو مرحله بعد این اطلاعاتی رو که جمع آوری کرده رو با استفاده از الگوریتم خاصی میاد تحلیل می‌کنه تا به یک سری از الگوها روندها و رفتارهای مشتری‌هاش برسه. هوش مصنوعی وقتی که میاد این داده‌ها رو تحلیل می‌کنه میاد یه سری گروه‌های هدف مشخص می‌کنه یعنی چی؟

به طور فرض میاد بر اساس همین تحلیل‌های داده‌ها یه سری گروه‌های هدفی رو که با ویژگی‌های مشتری‌هاش مشابه هست تعریف می‌کنه. تو مراحل پایانی کار برای گروه‌های هدف یک سری پیشنهادات سفارشی ارائه داده میشه که باعث بهبود نرخ تبدیل و بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز میشه. در آخر هم همانطور که می‌دونید هدف ایجاد این سری از کمپین‌ها بالا رفتن حداقل ترافیک توی وب سایت‌ها هستش به همین خاطر با استفاده از بازخورد و داده‌های به دست اومده بهبودی لازم تو این سری کمپین انجام میشه.

هوش مصنوعی برای گوگل ادز

کمپین‌های تبلیغاتی پویا

مورد بعدی که الان خیلی رواج پیدا کرده کمپین‌های تبلیغاتی پویا هستش که با استفاده از تحلیل داده‌ها و بهینه سازی مداوم به شکل پویا عمل می‌کنه. اینو کمپین‌ها از الگوریتم‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای برای تعیین نیازهای مخاطباشون استفاده می‌کنن یعنی برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی سنتی که به صورت استاتیک و بدون تغییر عمل می‌کنن این سری از کمپین‌ها قابلیت تطبیق با تغییرات محیط و نیازهای مخاطب‌های خودشون رو دارن.

خوب حالا بیاید یه مثال بزنیم تا کمپین تبلیغاتی پویا شفاف‌تر بشه مثلا یه کمپین تبلیغاتی پویا ممکنه بر اساس رفتار مشتری‌هاش در زمان خاص مثل فصل تخفیفات پیام‌های مختلف و تخفیف‌های مخاطب خودش ارائه بده. همچنین با استفاده از بازخورد و داده‌های به دست اومده، هدف اصلی هوش مصنوعی برای گوگل ادز بهینه سازی مداوم وب سایت هست.

کمپین‌های تبلیغاتی چندکاناله

کمپین‌های تبلیغاتی چند کاناله در گوگل ادز به صورتی هستند که تبلیغات یه محصول یا خدمات از طریق چندین کانال مختلف انجام میشه. در گوگل ادز شما می‌تونید تبلیغات خودتون رو برای نمایش در جستجوهای گوگل، نمایش تبلیغات در Google Display، وب سایت‌های هدف، YouTube و تبلیغات در برنامه‌های موبایلی راه اندازی کنید. با ایجاد این نوع کمپین تبلیغاتی شما می‌تونید پوشش گسترده‌تری برای تبلیغات خودتون داشته باشید. همچنین استفاده از ابزارهای تحلیلی گوگل، عملکرد تبلیغاتی‌تون رو ارزیابی کنید تا بهترین نتیجه رو داشته باشید.

کمپین‌های تبلیغاتی پیشنهادگر

کمپین‌های تبلیغاتی پیشنهادگر با کمک هوش مصنوعی افراد زیادی رو به خودشون جذب کردن و نحوه کارشون به صورتی هست که به وسیله اون شما می‌تونید به طور خودکار تبلیغات خودتون رو بر اساس رفتار علایق تاریخچه جستجو و سایر فعالیت‌های آنلاین  به مخاطبانی که به محصول یا خدمات شما علاقمند هستند نمایش بدید. نکات مثبت کمپین‌های تبلیغاتی پیشنهادگر میشه به هدفمندی تبلیغات، افزایش نرخ تبدیل، کاهش هزینه‌ها و انعطاف پذیری بیشتر اشاره کرد.

نحوه ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی

برای اینکه به یه کمپین مناسبی دست پیدا کنید باید کارهایی مثل برنامه‌ریزی درست، تحقیق درباره کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و همه این موارد رو انجام بدید که همشون به طور جداگانه زمانبر هستند. حالا فرض کنید که گوگل با کمک هوش مصنوعی برای گوگل ادز بتونه به این زمان سرعت ببخشه و با کمک یه سری راهکارها و الگوریتم‌های این پلتفرم بتونه بهترین استراتژی‌های کمپینی رو برای افراد به وجود بیاره. این تعاریف باعث میشه تا افراد تا ترغیب بشن تا بدونن نحوه ایجاد کمپین گوگل ادز با هوش مصنوعی به چه صورتی هست.

  1. تنظیم هدف کمپین: در اول باید هدف و مخاطب‌های خودتون رو مشخص کنید بعد به صفحه فرود (لندینگ پیج) خودتون مراجعه کنین و با کمک هوش مصنوعی می‌تونید به طور خودکار موارد مهم مثل کلمات کلیدی، توضیحات، تصاویر و … ایجاد کنید تا بتونید کمپین خودتون رو ارتقا بدید.
  2. استفاده از هوش مصنوعی: یکی از خوبی‌هایی که این گزینه داره اینکه شما می‌تونید پیشنهاد شده را با سلیقه خودتون عوض کنید یا گزینه‌های دیگه‌ای داره که می‌تونید با هوش مصنوعی مثل یه همکار چت کنید و سوال‌های خودتون رو بپرسید.
  3. پیگیری و بهینه سازی: پس از راه‌اندازی کمپین باید عملکردش رو پیگیری کنید و به صورت دوره‌ای اون رو بهبود ببخشید. با تحلیل داده‌ها و استفاده از گزارشات گوگل، می‌توانید به بهترین نتیجه برسید.

قابلیت‌های ساخت تبلیغات گوگل ادز با هوش مصنوعی

تبلیغات یکی از پردرآمدترین بخش‌های کسب و کار محسوب میشه. با این وجود اگه تبلیغات به طور هوشمندانه صورت نگیره باعث افت اون کسب و کار میشه. به همین خاطر گوگل ادز وارد بازارهای جهانی تبلیغات شد با وجود این پلتفرم خیلی از افراد تونستن به بهترین سود مورد نظر خودشون برسند، اما گوگل ادز یک سری ابزار داره که با کمک اون می‌تونه عالی عمل کنه.

با ورود هوش مصنوعی برای گوگل ادز بعضی از افراد این تکنولوژی رو زیاد تحویل نمی‌گرفتن ولی وقتی که گوگل ادز از این سیستم هوشمند استفاده کرد. باعث رشد و پیشرفت توی ابعاد مختلفی از کسب و کار خودش شد همین عامل باعث شد که افراد زیادی از هوش مصنوعی استفاده کنند از قابلیت‌های هوش مصنوعی توی گوگل ادز میشه به موارد پایین اشاره کرد.

  1. پیشنهاد بهترین راهکار: با توجه به تحلیل داده‌ها، سیستم هوش مصنوعی برای گوگل ادز به کاربران این پیشنهاد رو میده که برای بهبود عملکرد تبلیغات‌شون ارائه میده و به اونها کمک می‌کنه تا استراتژی‌های بهتری رو اجرا کنند.
  2. تمدید شدن محتوا به طور خودکار: این گزینه شامل مواردی مثل تحلیل محتوا، تولید محتوای جدید، ارزیابی و بهبود و انتشار محتوا هست. با کمک این مورد شما می‌تونید به صورت مداوم و بهینه محتوای خودتون رو تمدید کرده و از این طریق مخاطب‌های خودتون رو راضی نگه دارید.
  3. پیش بینی عملکرد: سیستم هوش مصنوعی گوگل ادز قادره که عملکرد تبلیغات را پیش‌بینی کنه و به کاربران این امکان رو بده تا استراتژی‌های مناسبی برای بهبود عملکرد تبلیغاتشان انتخاب کنن.
  4. بهینه سازی خودکار: سیستم هوش مصنوعی گوگل ادز قادر است به صورت خودکار تبلیغات را بهینه‌سازی کند و به کاربران پیشنهاد‌هایی برای بهبود عملکرد تبلیغات ارائه کند.

هوش مصنوعی برای گوگل ادز

ابزارهای هوش مصنوعی برای گوگل ادز

وقتی افراد با هوش مصنوعی برای گوگل ادز آشنا می‌شن، سوالی که برای اونها به وجود میاد اینکه ابزارهای این پلتفرم برای گوگول ادز چیا هستن؟ چون با وجود این ابزارها هست که میشه وب سایت‌ها رو به بهترین نحوه ممکن انجام داد، در واقع الان بیشتر افراد عقلشون تو چشم‌هاشونه و وقتی یه وب سایت پر زرق و برق دار می‌بینند اول جذب اون میشن. ابزارهای هوش مصنوعی برای گوگل ادز به شرح زیر هستن.

Smart Bidding

یکی از بخش‌هایی که تو سیستم گوگل ادز خیلی مهم هست، قیمت گذاریه. این پروسه هوشمند تو گوگل ادز از پیشنهادات گوگل به افرادی هست که می‌خوان تبلیغ کننده باشن و بازدهی خوبی از سایت‌شون بگیرن. هوش مصنوعی هم تو این حوزه دستی داره و با معرفی ابزاری به نام Smart Bidding سعی به این داشته تا کمک کننده بخش گوگل ادز باشه. به علاوه این ابزار به شما کمک می‌کنه تا بهترین استراتژی تبلیغاتی رو براساس هدف‌های خودتون داشته باشید و به صورت خودکار شروع به بهینه سازی می‌کنه.

Responsive Search Ads

بهینه سازی به حدی تو سیستم گوگل ادز با اهمیته که هوش مصنوعی هم تو این بخش ابزارهای زیادی رو وارد صنعت دیجیتال مارکتینگ کرده. Responsive Search Ads دومین ابزاری هس که برای این کار وجود داره. این شیوه تو گوگل ادز به شما این امکان رو میده که تبلیغاتی رو خلق کنید که با توجه به عبارت‌هایی کاربران جستجو می‌کنن تغییر کنن و خودشون رو منطبق کنند.

این منطبق سازی عامل اصلی بهینه سازی برای تبلیغات گوگل ادز محسوب میشه. حالا چطور این ابزار رو بتونیم به گوگل ادز اضافه کنیم؟ از منوی سمت چپ، گزینه‌ی Ads & extensions کلیک کنید. اینجا یه علامت به اضافه رو می‌بینید اون رو انتخاب کنید و روی گزینه Responsive search ad کلیک کنید.

Google Analytics

Google Analytics یه ابزار ارائه شده برای گوگل ادز هست که با کمک هوش مصنوعی ازش پشتیبانی میشه، با کمک این ابزار شما می‌تونید به صورت حرفه‌ای و مجانی ترافیک وب سایت خودتون رو کنترل کنید. حتی وقتی که سازمان شما مسئولیت مدیریت و اداره صدها وب رو داشته باشه باز هم ابزار گوگل Google Analytics با ارائه راهکارهای تحلیلی و کنترلی مناسب همیشه باعث صرفه جویی‌های قابل توجهی تو بخش هزینه و زمان هست. پس با کمک هوش مصنوعی که این سری از ابزار رو معرفی کرده میشه بهترین عملکرد گوگل ادز رو برای خودتون داشته باشید.

به طور خلاصه، استفاده از هوش مصنوعی برای گوگل ادز به کسب و کارها امکان می‌دهه تا بهبود عملکرد تبلیغات خودشون را تجربه کنن. این فناوری پیشرفته قادره که به صورت خودکار و هوشمند، داده‌ها را تحلیل کنه و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی را انجام بده. از طریق الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، می‌توان به بهبود نتایج تبلیغات، افزایش بازده سرمایه‌گذاری و جذب مشتریان جدید کمک کرد. بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل ادز به عنوان یک راهکار موثر برای بهبود عملکرد و افزایش درآمد، بسیار حائز اهمیت است.

 این فناوری نه تنها به کسب و کارها کمک می‌کنه تا هدفمندتر و با بازده بالاتر تبلیغات خود را مدیریت کنن، بلکه به آن‌ها امکان می‌دهه تا با رقابت‌پذیرانه‌تر در بازار حضور داشته و به رشد و پیشرفت بیشتر دست یابند. یه سری شرکت‌ها وجود دارن که این پلتفرم جدید رو به مشتریای خودشون آموزش میدن و بهین آوا از سری مجموعه‌های با تجربه هست که می‌تونه به افراد توی این حوزه کمک کنه. اگه شما هم جزو اون دسته از افراد هستید که می‌خواید اطلاعات زیادی را در مورد هوش مصنوعی و ارتباطش با خدمات گوگل ادز داشته باشید بهتره که با مشاورین بهین آوا در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *