بهینه سازی گوگل ادز یعنی چه؟

بهینه سازی گوگل ادز

اگه تا حالا حتی برای یکبار هم که شده از گوگل ادز برای اجرای یه کمپین پولی استفاده کرده باشین، حتما با امتیاز بهینه سازی گوگل ادز برخورد کردین و به این فکر کردین که اصلا بهینه سازی گوگل ادز یعنی چی؟ اساسا ایده‌ی این ابزار، کمک به تبلیغ کننده‌ها توی بهینه سازی کمپین‌های خودشون بر اساس امتیازیه که ارائه می‌دن، اما اینکه این نمره چطوری کار می‌کنه؟

یا اینکه آیا اصلا سودی برای کمپین‌ها داره یا فقط یه ترفند برای وادار کردن تبلیغ کننده‌ها به خرج کردن پول بیشتره؟ توی این مقاله قراره با هم امتیاز بهینه سازی گوگل ادز و بررسی کنیم و ببینیم چطوری می‌تونید از اون برای بهینه سازی کمپین خودتون استفاده کنین. پس برای اینکه همه چیز رو راجب بهینه سازی گوگل ادز متوجه بشین حتما این مقاله رو بخونین.

بهینه سازی گوگل ادز

بهینه سازی گوگل ادز چیست؟

امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، یه ابزار مفید توسط گوگل ادز هست که یه امتیازی رو به حساب‌های تبلیغ کننده‌ها اختصاص میده. این امتیاز به اون‌ها، بینشی رو در مورد عملکرد کمپین‌هاشون ارائه داده و یک سری توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد کلی اون‌ها بهشون میده. با این حال، ممکنه تعجب کنین که اصلا چرا مهمه که امتیاز بهینه سازی گوگل ادز خودمون رو بهبود بدیم. پاسخ خیلی سادست، امتیاز بالاتر توی بهینه سازی گوگل ادز نشون دهنده‌ی اینه که حساب شما سالم‌تر، سودآورتر و مقرون به صرفه‌تره. این امتیازها بین 0% تا 100% متغیره که توی اون، نمره‌ی 100% نشون میده که کمپین‌های شما برای بهترین عملکرد ممکن بهینه شدن.

شما می‌تونید توی برگه‌ توصیه‌ها، به امتیاز بهینه سازی دسترسی داشته باشین. در سطوح کمپین، حساب و حساب مدیر در دسترس هست. شما با نگاهی گذرا به جدول امتیازدهی، می‌فهمید که اصلا کمپین شما خوب عمل می‌کنه یا جایی واسه بهتر شدن داره.

بهینه سازی گوگل ادز

گوگل ادز چطوری امتیاز بهینه سازی شما رو محاسبه میکنه؟

امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، یه محاسبه‌گر تمام وقته که طیف وسیعی از عوامل رو توی حساب و کمپین شما در نظر می‌گیره. الگوریتم اون آمار، تنظیمات و وضعیت حساب و کمپین‌های شما و همچنین تاثیر توصیه‌های موجود و تاریخچه‌ی توصیه‌های اخیر رو تجزیه و تحلیل می‌کنه. پیشنهادهای گوگل به عناصر خارجی مختلفی هم بستگی داره، مثل روندتون توی دنیای تبلیغات گوگل، حجم جستجوهاتون و… .

این مسئله به این معناست که امتیاز بهینه سازی گوگل ادز و پیشنهادهای شما معمولا می‌تونه تغییر کنه. هر تغییری که توی کمپین یا حساب کاربری شما به وجود بیاد، یا تغییر توی روند بیرونی، خیلی زود روی امتیاز شما تاثیر می‌ذاره. با وجود این مجموعه‌ی متنوع از عوامل موثر بر محاسبه‌ی امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، برای درک کردن بهتر این فرایند، بهتره که اون‌ها رو به چند جنبه تقسیم کنیم:

 

  • ردیابی توی زمان واقعی: هرگونه تغییر توی حساب و کمپین‌های شما ردیابی می‌شه و امتیازتون فورا به روز، و بر اساس بودجه فعلی‌تون، تنظیمات و اطلاعات مزایده‌ها محاسبه می‌شه.
  • سایر عوامل داده: گوگل، داده‌هایی رو از کمپین‌های تبلیغاتی دیگه توی جایگاه شما جمع آوری می‌کنه، که این داده‌ها، برای تعیین اینکه چطوری داده‌ها و عوامل اون‌ها به کمپین‌های شما تاثیر می‌ذاره، استفاده می‌شه.
  • اهداف کمپین شما: بر اساس استراتژی پیشنهادی شما، گوگل اهداف کسب و کارتون رو تعیین می‌کنه و پیشنهادهایی رو برای دستیابی به اون‌ها، بهتون ارائه می‌ده.
  • تنظیمات حساب و کمپین شما: گوگل، کمپین‌های فعال و تنطیمات کلی حساب شما رو نظارت می‌کنه تا مشخص کنه که چطور می‌تونید به موفقیت توی تبلیغات گوگل ادز دست پیدا کنین.
  • پیشنهادهای گذشته و اخیر: الگوریتم بهینه سازی گوگل ادز، پیشنهادهای قبلی و فعلی رو ارزیابی می‌کنه و اثر بخشی این پیشنهادهای قبلا ارائه شده رو تجزیه و تحلیل می‌کنه.
  • روندها: گوگل حجم و روند جستجوی شما رو دنبال می‌کنه و تاثیر اون‌ها رو توی پیشنهاداتی که بهتون می‌ده، می‌ذاره.

درک کردن اینکه چطوری گوگل ادز، امتیاز بهینه سازی شما رو محاسبه می‌کنه، می‌تونه به شما کمک کنه که کمپین تبلیغاتی خودتون رو به طور خیلی موثرتری بهینه کنین. با نظارت منظم به اون و انجام یک سری تنظیمات، می‌تونید عملکرد تبلیغات خودتون رو بهبود بدین و بازگشت سرمایه‌ی بهتری هم به دست بیارین.

 

امتیاز بهینه سازی خوب برای تبلیغات گوگل چیه؟

حالا که میدونید گوگل ادز چطوری امتیاز بهینه سازی شما رو محاسبه می‌کنه، ممکنه از خودتون بپرسین که نمره بهینه سازی خوب چیه؟ خب چنین امتیازهایی برای همه وجود نداره و بیشتر به اهداف کمپین شما بستگی داره. توجه کردن به این نکته خیلی مهمه که حتی یک امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، 100% نتایج معجزه آسایی رو برای شما تضمین نمی‌کنه .هدف بیشتر تبلیغ کننده‌های با تجربه، کسب امتیاز میانگین 77% تا 80% هست که این اعداد، معیار خوبی برای تلاش اون‌ها هستن

با این حال، هدف نهایی اینه که به اهداف کمپین و کسب و کار خودتون پایبند باشین و از این ابزار برای کمک به دستیابی به اون‌ها، استفاده کنین. بنابراین قبل از شروع به انجام دادن برخی تنظیمات، در نظر داشته باشین، امتیاز بهینه سازی گوگل ادز باید به عنوان راهنمای بهبود عملکرد کمپین تبلیغاتی شما و رسیدن به اهداف تجاری‌تون باشه. با یکم تغییر و تنظیم می‌تونید این امتیاز رو افزایش بدین و نتایج مثبتی رو مشاهده کنین.

بهینه سازی گوگل ادز

چطوری با استفاده از توصیه‌ها، امتیاز بهینه سازی گوگل ادز خودمون رو افزایش بدیم؟

وقتی که مفهوم امتیاز بهینه سازی گوگل ادز و نحوه‌ی محاسبه‌ی اون رو درک کردین، می‌تونید از اون برای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خودتون استفاده کنین. برای استفاده از این امتیاز، می‌تونید از توصیه‌های گوگل استفاده کنین. بهینه ساز ی گوگل ادز، طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها و انواع کمپین رو پوشش می‌ده و در حال حاضر بیش از 80 توصیه مختلف رو شامل می‌شه. توی این قسمت به معرفی چند مورد از مهمترین این توصیه‌ها می‌پردازیم:

 

1) مناقصه و بودجه

توی این قسمت، توصیه‌هایی برای استراتژی‌های پیشنهادی و بودجه‌های تبلیغاتی پیدا خواهید کرد. پیشنهادات استراتژی، توصیه‌هایی هستن که برای کمک به شما توی ارائه پیشنهاد کارآمدتر و انتخاب استراتژی‌هایی متناسب با اهداف و داده‌های کسب و کارتون طراحی شدن. توصیه‌های بودجه، به شما می‌گن که بودجه‌ی شما توی کجا محدوده و اگر اون رو افزایش بدین، چه نوع عملکرد کمپین رو می‌توینن انتظار داشته باشین. همچنین خواهید دید که گوگل، چه وقتی روندهای آینده رو می‌بینه که توی اون به بودجه بیشتری نیاز دارین.

علاوه بر همه‌ی این موارد، اعلان‌هایی هم درباره‌ی بودجه‌های استفاده نشده و بهترین کمپین‌ها برای قرار دادن اون‌ها دریافت خواهید کرد.

 

2) تبلیغات و پسوندهای تبلیغاتی

توی این بخش، توصیه‌هایی در رابطه با افزودن دارایی‌های جدید، افزودن نسخه تبلیغاتی جدید، رفع رد تاییدات، بهبود قدرت تبلیغات، استفاده از چرخش تبلیغات بهینه و بهبود تبلیغات رو خواهید یافت. بعضی از این نمونه‌ها عبارتند از اضافه کردن…:

  • دارایی‌های تصویری
  • دارایی‌های بیشتر برای تبلیغات جستجوی پاسخگوی شما
  • محصولات به تبلیغات
  • ویدیوی شما
  • جستجوی واکنش‌گرا یا تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا
  • قیمت دارایی‌ها

 

همچنین ممکنه که گوگل به شما بگه کارهایی مثل “فعال کردن دارایی‌های ایجاد شده خودکار” رو انجام بدین. هدف از این کار اینه که به شما توی بهبود نرخ کلیک یا بهینه سازی کمک کنه.

 

3) کمپین‌های خودکار

توصیه‌ی کمپین‌های خودکار، زمانیه که سیستم به شما می‌گه که یک کمپین Performance Max ایجاد کنین تا مدیریت کمپین رو ساده کنین. گوگل احساس می‌کنه که با انجام این کار شاهد بهبود عملکرد شما به طور قابل توجهی خواهد بود.

 

4) کلمات کلیدی و هدف گذاری

همونطور که از عنوان پیداست، این توصیه‌ها به کلمات کلیدی و هدف گذاری مربوط می‌شه. پیشنهادات بهینه سازی که توی این قسمت خواهید دید، به شما کمک می‌کنه که افراد مناسب رو هدف قرار بدین و در مقابل مشتریان بالقوه بیشتری قرار بگیرین.

 

5) تعمیرات

این بخش، با بخش‌های دیگه کمی متفاوته. به طور کلی این تعمیرات، شامل رفع مشکلاتیه که گوگل توی حساب شما می‌بینه. این بهینه سازی گوگل ادز، روی سلامت حساب شما تمرکز داره و تنظیمات و عناصر کمپین رو که ممکنه خراب یا بی اثر باشه، اصلاح می‌کنه. چیزی که توی این قسمت خیلی هیجان انگیزه، اینه که احتمالا بعد از اعمال تغییراتی که توی این برگه پیدا و مشاهده می‌کنین، خواهید دید که CPC، رتبه تبلیغات و امتیاز کیفیت‌تون به سرعت بهتر می‌شه.

بهینه سازی گوگل ادز

زمینه‌های بهینه سازی کلیدی که باید روی آن‌ها تمرکز کرد

با تکیه به تجربه‌های خود و تحقیقات گسترده، حوزه‌های کلیدی زیر رو که ارزش اولویت بندی هم دارن، دسته بندی و شناسایی کردیم:

  • ارتباط آگهی: اطمینان داشته باشین که گوگل ادز شما به کلمات کلیدی مورد نظرتون و صفحات فرودی که به اونا پیوند میده، ارتباط زیادی داشته باشن.
  • تجربه صفحه فرود: مطمئن بشین که صفحات فرود شما یه تجربه کاربری با کیفیت بالا ارائه میدن، خیلی زود بارگیری می‌شن، با تلفن‌ها هوشمند سازگار هستن و به تبلیغات و کلمات کلیدی هم مرتبط هستن.
  • بهینه سازی قالب تبلیغات: قالب‌های تبلیغاتی مناسب رو برای اهداف کمپین خودتون انتخاب کنید و مطمئن باشین که برای دستگاه‌ها و مکان‌های مختلف، بهینه شدن.
  • امتیاز کیفیت کلمه کلیدی: به طور مداوم و مستمر، نمرات کیفیت کلمه کلیدی خودتون رو با تمرکز به نرخ ارتباط، نرخ کلیک و تجربه صفحه فرود، بررسی و بهبود بدین.
  • کپی تبلیغات و پیام‌رسانی: یه کپی و پیام تبلیغاتی جذاب ایجاد کنین که به طور مستقیم با مخاطبان هدف شما صحبت کنه و مزایای منحصر به فرد محصول یا خدماتی که ارائه می‌دین رو برای اونا برجسته کنه.
  • ساختار و سازماندهی حساب: مطمئن باشین که حساب گوگل ادز شما به شیوه‌ای منطقی و سازماندهی شده، با گروه‌های تبلیغاتی که به صورت دقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات خاصی طراحی شدن، ساختار یافته.
  • بهینه سازی قیمت پیشنهادی: به طور مستمر، قیمت‌های پیشنهادی خودتون رو نظارت و تنظیم کنین تا به بهترین برگشت سرمایه ممکن برای کمپین‌هاتون برسین.
  • کلمات کلیدی منفی: به صورت منظم و دائم، کلمات کلیدی منفی رو مرور کنین و به کمپین‌های خودتون اضافه کنین تا ترافیک‌های نامربوط رو حذف کرده و ارتباط تبلیغاتتون رو بهبود ببخشین.
  • افزونه‌های تبلیغاتی: از افزونه‌های تبلیغاتی برای ارائه اطلاعات بیشتر به ارزش کاربران، مثل پیوندهای سایت، پیام‌های تبلیغاتی و قطعه‌های ساختار یافته استفاده کنین.
  • ردیابی و بهینه سازی تبدیل: داده‌های تبدیل خودتون رو برای شناسایی فرصت‌های بهینه سازی و بهبود عملکرد کمپیت خودتون، در طول زمان پیگیری و تجزیه و تحلیل کنین.

اگرچه این فهرست خیلی جامع نیست، ولی خب نقطه‌ی شروع خوبی برای راهنمایی شما توی یه مسیر درسته. البته ممکنه که زمینه‌های دیگه‌ای هم وجود داشته باشه که بیشتر به تجارت یا کمپین‌های خاص شما مرتبط باشه که باید روی اونا تمرکز کنین.

بهینه سازی گوگل ادز

مزایای بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز

بدون شک، امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، می‌تونه برای حفظ کمپین‌های بهینه و حساب‌های گوگل ادز، ارزش زیادی داشته باشه. توی این قسمت بعضی از مزایای داشتن امتیاز بهینه سازی گوگل ادز رو براتون شرح دادیم:

  • قرار دادن تبلیغات بهتر: امتیاز بهینه سازی بالاتر، به این معنیه که کمپین‌های شما عملکرد خوبی دارن، که این موضوع می‌تونه منجر به قرار دادن تبلیغات بهتر بشه. گوگل با گذاشتن تبلیغات اونا، توی برجسته‌ترین موقعیت‌ها توی صفحات نتایج جستجو، به تبلیغ کننده‌ها با امتیاز بهینه سازی بالا پاداش می‌ده.
  • هزینه‌های کمتر: با بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، می‌تونین هزینه‌های هر کلیک خودتون رو کاهش بدین. گوگل ادز با کاهش دادن هزینه هر کلیک به کمپین‌های با کیفیت بالا، پاداش میده که میتونه منجر به صرفه جویی قابل توجهی بشه.
  • نرخ تبدیل بالاتر: امتیاز بهینه سازی گوگل ادز بالاتر نشون میده که کمپین‌های شما عملکرد خوبی دارن. با بهبود این امتیاز بهینه سازی، می‌تونین به طور موثرتری به مخاطبای هدف خودتون دسترسی پیدا کنین و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری رو به همراه داشته باشین.
  • مزیت رقابتی: با بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، مزیت رقابتی نسبت به سایر تبلیغ کننده‌ها به دست میارین. داشتن امتیاز بالا به این معنیه که کمپین‌های شما برای بهترین عملکرد ممکن بهینه شدن، که این مسئله می‌تونه به شما کمک کنه تا کلیک‌ها و تبدیل‌های بیشتری رو نسبت به رقبای خودتون جذب کنین.

 

اشتباهات رایجی که باید هنگام بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز از اون‌ها اجتناب کنید

در حالی که بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز ضروریه، دوری از اشتباهات رایجی که می‌تونه مانع از پیشرفت شما بشه هم به همون اندازه مهمه. توی این قسمت چند تا از اشتباهات رایج وجود داره که می‌تونید موقع تلاش برای بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز خودتون، از اونا اجتناب کنین:

  • تمرکز بیش از حد روی امتیاز: یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که تبلیغ کننده‌ها مرتکب می‌شن، تمرکز بیش از اندازه روی امتیاز بهینه سازیه. در حالی که درسته که امتیاز ضروریه، اما خیلی مهم‌تر اینه که به یاد داشته باشین که این فقط یه ابزاره که به شما توی دستیابی به اهداف کمپین کمک می‌کنه. بهتره که روی اهداف و استراتژی‌های کمپین خودتون متمرکز بمونید، نه فقط امتیاز.
  • پیروی کورکورانه از توصیه‌های گوگل: تبلیغ کننده‌ها معمولا اشتباه می‌کنن که کورکورانه توصیه‌های گوگل رو بدون در نظر گرفتن تاثیرات اون‌ها به تجارت خودشون، دنبال می‌کنن. توصیه‌های گوگل حتما می‌تونه توی اکثر موارد مفید باشه، ولی ممکنه که همیشه بهترین گزینه برای کسب و کار شما نباشه. ارزیابی دقیق هر توصیه و در نظر گرفتن تاثیر اون به کمپین‌های خودتون قبل از اجرا، بسیار مهمه.
  • نادیده گرفتن اهداف کلی کمپین: بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز شما باید همیشه با اهداف کلی کمپین شما همسو باشه. تمرکز صرفا روی بهبود امتیاز، بدون در نظر گرفتن اهداف کمپین‌تون می‌تونه منجر به نتایج غیربهینه بشه. مطمئن باشین که تلاش‌های بهینه سازی شما با اهداف کلی کمپین‌تون برای دستیابی به بهترین نتیجه‌ها هماهنگ هست.
  • امتیاز خودتون رو به طور منظم نظارت نکنین: امتیاز بهینه سازی گوگل ادز شما ثابت نیست! بلکه بر اساس عوامل مختلفی مثل تغییرات توی تنظیمات حساب کاربری یا کمپین‌تون تغییر می‌کنه.بنابراین خیلی مهمه که امتیاز خودتون رو به طور منظم بررسی کنین و تنظیمات لازم رو برای بهبود مستمر نمره‌تون انجام بدین.

در نتیجه، دوری کردن از این اشتباهات رایج می‌تونه به شما کمک کنه که کمپین‌های خودتون رو به طور موثرتری بهینه کنین و امتیاز کلی بهینه سازی تبلیغات گوگل خودتون رو بهبود بدین. یادتون باشه که روی اهداف کمپین خودتون تمرکز داشته باشین، توصیه‌های گوگل رو به دقت ارزیابی کنین و امتیاز خودتون رو به صورت منظم برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن بررسی کنین.

بهینه سازی گوگل ادز

نکات امتیازدهی بهینه سازی گوگل ادز

برای استفاده حداکثری از توصیه‌های خودتون، می‌تونید این نکات رو دنبال کنین و نتیجه عالی رو بعد از انجام دادنشون، ببینید:

 

1) روی نتایج تمرکز کنین، نه امتیازها

بهینه سازی امتیاز، یه ابزار سرگرم کننده‌ست. به همین دلیل می‌تونین خیلی راحت توی دام بازی تلاش برای کسب بالاترین امتیاز بیفتین، اما به جای این مسائل، می‌تونین روی اجرای توصیه‌ای متمرکز بمونین که نتایج مورد نیاز کسب و کارتون رو به شما میده. از امتیاز بهینه سازی برای پیدا کردن فرصت‌ها و کمک به هدایت استراتژی خودتون استفاده کنین، اما اونو تنها ابزار مورد استفاده‌ی خودتون قرار ندین.

 

2) قطعات ساختار یافته خودتون رو فراموش نکنین

قطعات ساختار یافته، یه ابزار ضروری برای تبلیغ کننده‌ها هست. وقتی گوگل به شما توصیه می‌کنه که این موارد رو اضافه کنین باید بدونین که داشتن قطعات ساختار یافته توی تبلیغات شما کار بیهوده‌ای نیست، بنابراین باید تا اونجایی که می‌تونین از افزونه‌های بیشتری استفاده کنین.

 

3) مراقب توصیه‌های بهینه سازی کلمه کلیدی باشین

پیروی از توصیه‌های کلمات کلیدی گوگل همیشه آسون نبوده و نیست. قبل از این که بتونید از این توصیه‌ها استفاده کنین، باید درک واضحی از کلمات کلیدی مورد نظر کسب و کارتون، ارزش اون ها و همچنین انواع مختلف کلمات کلیدی توی گوگل ادز داشته باشه.

 

بهینه سازی کلمات کلیدی

 

  • امتیاز کیفیت برای کلمات کلیدی شما بین 7 تا 10 است
  • کلمات کلیدی با امتیازات کمتر متوقف می‌شن
  • کلمات کلیدی با عملکرد ضعیف، شناسایی و متوقف می‌شن
  • کلمات کلیدی فصلی نامربوط متوقف می‌شن
  • لیست کلمات کلیدی با کلمات کلیدی جدید گسترش پیدا می‌کنه
  • کلمات کلیدی با CTR بالا ولی تعامل ضعیف به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه می‌شن
  • کلمات کلیدی رقبا برای بینش و ایده‌های تازه، تجزیه و تحلیل می‌شن
  • از انواع تطابق کلمات کلیدی مختلف استفاده می‌شه
  • کلمات کلیدی دم بلند توی ترکیب گنجانده می‌شن
  • گروه‌های تبلیغاتی تک کلمه کلید بخشی از این ترکیب هستن.

بهینه سازی گوگل ادز

سرفصل‌های گوگل ادز خودتون رو بهینه و کپی کنید

 

  • عنوان شامل یه کلمه کلیدی هدف و یا یه تغییر از اون هست
  • تیتر برای احساسات جذاب هست یا علاقه رو برانگیخته می‌کنه
  • تیتر واضح و قابل درک هست
  • عنوان، نشون دهنده‌ی محتوای صفحه‌ی فرود هست
  • پیوندهای سایت منعکس کننده، صفحاتی هستن که به اونا منتهی می‌شن
  • کپی شامل اشتباهات گرامری نباشه
  • کپی باید نشون دهنده‌ی هدف جستجو باشه
  • هدف جستجو تنظیم شده هست
  • کپی خدمات شما رو به وضوح توصیف می‌کنه

 

 

از کجا می‌تونم امتیاز بهینه سازی خودم رو پیدا کنم؟

گوگل ادز یه پلتفرم قدرتمند ولی پیچیده‌ست. مشکل رایجی که خیلی از کاربران باهاش مواجه می‌شن، تلاش برای پیدا کردن اطلاعاتیه که جستجو می‌کنن. خوشبختانه پیدا کردن امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، کار نسبتا ساده‌ای محسوب می‌شه.

وقتی که وارد کمپین تبلیغاتی گوگل خودتون شدین، می‌تونین به منوی سمت چپ برید و روی “توصیه‌ها” کلیک کنین. توی این قسمت شما می‌تونین امتیاز بهینه سازی گوگل ادز رو مشاهده کنین.

 

نکات اضافی برای افزایش اثربخشی کمپین تبلیغاتی

قبل از شروع به وسواس در مورد نمره و امتیاز بهینه سازی گوگل ادز خودتون، یادتون باشه که این تنها عامل مهم نیست. اثربخشی کلی کمپین‌های تبلیغاتی شا هم به همون اندازه مهمه، بنابراین مطمئن بشین که نتایج واقعی رو به دست میارین. یکی از مواردی که می‌تونه به طور خیلی جدی کمپین‌های تبلیغاتی شما رو خراب کنه، کلیک‌های جعلیه! مثلا اگه اثربخشی کمپین شما تحت تاثیر کلیک‌های تبلیغاتی قرار گرفته باشه، انجام همه‌ی تلاش‌هایی که برای بهبود امتیاز بهینه سازی گوگل ادز گفتیم، عملا بی ارزش و بی فایده می‌شه.

حالا برای جلوگیری از این اتفاق هم یک سری ابزار وجود داره. ابزارهایی مثل ClickCease می‌تونن به شما کمک کنن که ترافیک جعلی ناشی از تقلب توی تبلیغات کلیکی رو مسدود کنین، بنابراین می‌تونین روی نتایج واقعی و بهبود عملکرد کلی کمپین خودتون تمرکز داشته باشین. می‌تونین با استفاده آزمایشی رایگان، اون رو بررسی کنین تا گوگل ادز خودتون رو از ترافیک‌های نامعتبر، پاک نگه دارین.

امتیازات بهینه سازی گوگل ادز، یه روش هست که گوگل برای مشاوره در مورد نحوه راه اندازی کمپین‌های موفق به شما کمک می‌کنه و به حساب شما کمک می‌کنه که به پتانسیل کامل خودتون دست پیدا کنین. این امتیاز بهینه سازی گوگل ادز، تصویر بزرگ خوبی رو از عملکرد حسابتون به شما میده و توصیه‌ها می‌تونه به شما کمک کنه تا بهترین شیوه رو توی کمپین‌های خودتون به طور مداوم اعمال کنین.

همیشه باید از ابزارهایی مثل Optimization Score به عنوان راهنما استفاده کنین و به هیچ وجه چیزی رو به صورت خودکار استفاده نکنین.

اگر نمیدونی چزوری بهینه سازی گوگل اذز رو انجام بدی بهتره از خدمات گوگل ادز یک شرکت با تجربه و معتبر در این زمینه مثل بهین آوا استفاده کنی. پس با ما تماس بگیر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *